Vrei sa ai un corp de invidiat? Afla cele mai importante aspecte pentru a creste in masa musculara

BUCURESTI - 29 august 2017

Comunicat tip Produse / Servicii in Retail

Sa ai un corp dezvoltat armonios, bine structurat si bine conturat este un semn al unei stari de sanatate bune, a unei vieti echilibrate si a disciplinei. E un aspect pe care si-l doresc foarte multi barbati, insa pentru a creste in masa musculara trebuie pe langa daruire si o buna cunoastere a modului in care organismul functioneaza.

https://www.suplimente-sport.ro/

https://www.suplimente-sport.ro/

Astfel, vom prezenta in continuare cele mai importante aspecte cu privire la cresterea in masa musculara si tipologia cazurilor principale. Ce inseamna asta? Sa vedem:

Tipologia somatica

Pentru inceput e important sa se inteleaga faptul ca fiecare persoana este diferita si pentru unele cresterea in masa musculara se poate realiza fara mare efort, in timp ce pentru altele acest lucru este o adevarata provocare.

Cel mai important aspect din acest punct de vedere e tipologia somatica. Oamenii sunt impartiti in functie de constitutia lor in 3 categorii: ectomorfi, mezomorfi si endomorfi.

Ectomorful este persoana cu talie subtire, slaba de fel si careia ii este foarte dificil sa ia in greutate. Mezomorful pe de alta parte este cea mai privilegiata categorie, avand proportii uniforme si fiind o persoana care se ingrasa, dar si slabeste intr-un ritm rapid. Endomorful, ultimul exemplu, este persoana cu solduri late si care slabeste foarte greu.

In felul acesta, in functie de tipologia somatica cresterea in masa musculara poate fi o misiune mai usoara sau mai grea.

Cum creste musculatura? Pe intelesul tuturor

V-ati intrebat vreodata cum se dezvolta musculatura? Ce anume o face sa fie mai mare? Ei bine, totul se rezuma la faptul ca organismul se adapteaza foarte usor si este in fapt o adevarata fortareata.

In mod practic, atunci cand ne antrenam o anumita grupa de muschi si efectuam exercitiile specifice, care implica in efort fibrele musculare respective, cele din urma se rup, de unde apare si acel efect secundar pe care multi l-au resimtit – febra musculara. Secretul consta insa in etapa de refacere a acestor fibre musculare, mai exact prin faptul ca atunci cand se refac ele devin mai puternice si mai dense, de unde rezulta cresterea musculara.

Cu toate acestea, pentru ca procesul de refacere sa fie cat mai eficient e nevoie de doua aspecte elementare: odihna si alimentatie.

In ceea ce priveste odihna, se recomanda minim 8 ore de somn zilnic, iar referitor la antrenamente, se estimeaza ca intre doua antrenamente consecutive ale aceleiasi grupe de muschi trebuie sa treaca minim 48 de ore.

Lasand toate acestea la o parte, cea mai mare provocare este legata de alimentatie, mai ales in randul persoanelor ectomorfe. Pentru o refacere musculara eficienta e nevoie de o cantitate mare de proteine. De cele mai multe ori cantitatea de proteine sustrasa din alimentatia de baza e insuficienta, astfel incat trebuie sa se consume suplimente pentru masa musculara.

Exercitii complexe

Nu in ultimul rand, pentru stimularea unei cantitati cat mai mare de fibre musculare se recomanda ca antrenamentele sa se bazeze pe exercitii complexe. Ce inseamna acest lucru? Exercitiile complexe sunt cele care implica o miscare mai ampla, la care participa mai multe grupe musculare, spre deosebire de cele izolate.

Exemple in acest sens pot fi: genuflexiunile cu bara, impins la piept cu bara sau ganterele, indreptari si multe altele.

Mai multa musculatura implicata inseamna mai multe fibre ce se rup, adica o crestere mai mare dupa refacere. Prin urmare, cresterea in masa musculara nu este neaparat un proces foarte greu de realizat, insa trebuie sa fie facut cu inteligenta pentru a se obtine cele mai bune rezultate.