Curs Autorizat Consilier Afaceri Europene, 24 - 27 ianuarie 2013, Sinaia

Poiana Brasov - 10 ianuarie 2013

Comunicat tip General in Administratie Publica

EAG furnizor autorizat A.N.C. (C.N.F.P.A.) înscris în Registrul Naţional al Furnizorilor, organizează curs de perfecţionare certificat de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

Consilier Afaceri Europene

LOCAŢIE: POIANA BRAȘOV – Complex RINA HOTELS

PERIOADA: 24-27 IANUARIE 2013

LECTORI: 

Specialişti din cadrul Ministerului  Afacerilor Europene. 

Conf. univ. dr. Cătălin DOBREA – Academia de Studii Economice Bucureşti, expert accesare fonduri europene.                   

Gheorghe CAZAN  – Specialist, practician în achiziţii publice.

PROGRAMĂ

MODUL I – Atribuţiile consilierului pentru afaceri europene în vederea realizării programelor necesare îndeplinirii obligaţiilor ce-i revin:Verificarea realizării programelor pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate de instituţie. Analizarea proiectelor aflate în derulare. Analiza aplicarii legislative în cadrul instituţiei prin comparaţie cu politicile Uniunii Europene. Identificarea principalelor dificultăţi care pot fi întampinate în desfăşurarea activităţii precum si modalităţile de soluţionare a acestora. Coordonarea acţiunilor in domeniul politicilor afacerilor europene, avizarea iniţiativelor şi demersurilor necesare aplicării procedurilor în acest domeniu. Eficientizarea activităţii în atragerea de fonduri europene.

MODUL II – Achiziţii şi investiţii publiceEstimarea valorii contractului de achiziţie publică/Elaborarea programului anual al achiziţiilor publice. Procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică. Practica elaborării documentaţiei de atribuire şi transmiterea către A.N.R.M.A.P. spre verificare. Evaluarea documentaţiilor de atribuire. Verificarea anunţului/invitaţiei de participare transmisă spre publicare de către autoritatea contractantă, ca urmare a acceptării documentaţiei de atribuire de către A.N.R.M.A.P.Noi reguli în vigoare, în lansarea procedurilor de achiziţie publică prin S.E.A.P./Criterii de derulare a unei aplicaţii practice (on-line) de întocmire a unei documentaţii de atribuire.Măsurile de contestare a procedurilor de achiziţie publică în faţa C.N.S.C.. Analiza documentaţiei supuse procedurii de contestare. Măsurile de contestare a procedurilor de achiziţie publică în faţa Instantelor Judecătoreşti Contecios Administrative - contravenţii şi sancţiuni; căi de evitare a contestaţiilor. Documentaţia necesară realizării unei investiţii publice:

•    Conţinutul - cadru al studiului de prefezabilitate

•    Conţinutul - cadru al studiului de fezabilitate

•    Conţinutul - cadru al documentaţiei de avizare a lucrărilor de investiţii Finanţarea invesţiilor publice/Investiţii ale administraţiei publice centrale şi locale.Actualizarea valorii obiectivelor de investiţii. Nereguli, interpretări eronate şi zone de risc în sistemul achiziţiilor publice din România. Cazuri de nereguli şi litigii în cadrul achiziţiilor publice efectuate din fonduri publice/europene.

MODUL III – Accesarea fondurilor europene si managementul proiectelorParticularităţile programelor şi  proiectelor finanţate de UE. Principii, regulamente şi etapele ciclului de viaţă. Stabilirea scopului şi obiectivelor specifice proiectului. Identificarea părţilor interesate. Elaborarea documentaţiei de proiect: cererea de finanţare, planul de afaceri, studiul de fezabilitate, planul de marketing. Planificarea proiectului, matricea cadru logic, indicatori de realizare şi de rezultat, evaluarea eligibilităţii solicitantului, partenerilor şi proiectului, definirea echipei de proiect.Fundamentarea şi elaborarea bugetului proiectului. Analiza de eligibilitate în raport cu sistemul de finanţare (cadrul legislativ şi reglementări specifice). Managementul riscurilor în proiecte. Evaluarea şi selecţia proiectelor. Etape şi proceduri aplicate la diferite programe. Modele de grile, exemple de evaluări şi greşeli frecvente în scrierea proiectelor. Comunicarea rezultatelor şi contractarea proiectului. Structura, elementele şi prevederile specifice contractelor de finanţare, acordului de parteneriat şi anexelor. Implementarea proiectului: planificarea implementării, actualizarea planului de acţiune, desemnarea echipei şi repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor, stabilirea procedurilor interne de comunicare şi de lucru, proceduri de achiziţie publică etc. Prefinanţarea proiectului şi cererea de rambursare. Tipuri de raportări în cadrul proiectului. Promovarea şi publicitatea în cadrul proiectelor finanţate cu fonduri europene. Proceduri pentru monitorizarea şi controlul în derularea proiectelor europene. Închiderea proiectului.

În urma evaluării, se acordă CERTIFICAT DE ABSOLVIRE pentru ocupaţia „CONSILIER AFACERI EUROPENE” Cod COR 242214. Certificatele sunt eliberate în  conformitate cu prevederile O.G. 129/2000 republicată.

Se asigură mapă de lucru şi suport de curs!

ÎNSCRIERILE se fac în baza formularului de participare solicitat la tel: 031 428 37 35, 0234-313 320 - office@eag.ro

TERMEN DE ÎNSCRIERE: 18 IANUARIE 2013

COORDONATOR CURS: ANDREI NECHITA: 0753-025984

Despre EXPERT AUDIT GROUP

S.C. EXPERT AKTIV GROUP S.R.L. este o companie privată, cu tradiție în domeniul trainingului, al formării și perfecționării profesionale, furnizor autorizat al cărui scop este oferirea de servicii complete în instruire.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/expert-audit-group/curs-autorizat-consilier-afaceri-europene-24-27-ianuarie-2013-sinaia