Parteneri Europeni

Investeşte în oameni !

BUCURESTI - 30 noiembrie 2011

Comunicat tip General in Sanatate, HR

FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor”
Domeniul major de intervenţie 3.2. „Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajați pentru promovarea adaptabilităţii”
Titlul proiectului: „Condiții mai bune de sănătate și securitate la locul de muncă – CSSM”

„Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului“

COMUNICAT DE PRESĂ

În perioada Iunie 2010 – Noiembrie 2011, INFO WORLD a demarat și implementat proiectul „Condiţii mai bune de sănătate şi securitate la locul de muncă – CSSM” , proiect de Minimis finanţat prin FONDUL SOCIAL EUROPEAN, Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 , Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor” , Domeniul major de intervenţie 3.2. „Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajați pentru promovarea adaptabilităţii” Investeşte în oameni ! (www.fseromania.ro)

Obiectivul general al proiectului asigurarea unor condiţii mai bune de muncă şi reducerea riscului de producere a accidentelor şi bolilor profesionale pentru angajaţii din domeniul activităţilor de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client), a fost atins prin următoarele obiective specifice: dezvoltarea competenţelor unui număr de 165 angajaţi prin desfăşurare a 10 programe de formare privind asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă. Aceste programe de formare vor acoperi domenii precum: managementul stresului, prevenirea bolilor profesionale, formarea de inspectori şi specialiști SSM; dezvoltarea cadrului organizatoric intern al companiei şi informarea tuturor angajaţilor săi cu privire la regulile de asigurare a sănătăţii şi securităţii muncii, prin elaborarea de proceduri, achiziţionarea de echipamente necesare angajaţilor şi organizarea unei campanii interne de informare.

Implementarea acestui proiect este benefic pentru grupul ţintă – angajații companiei - nu numai pentru că se asigură condiţii mai sănătoase şi mai sigure de muncă, dar şi deoarece lucrătorii vor cunoaşte mai bine riscurile la care sunt expuşi în timpul desfăşurării activităţii lor profesionale. Prin activităţile planificate în cadrul său (în special cele ce vizează managementul stresului, cunoaşterea legislației SSM, prevenirea bolilor profesionale), proiectul contribuie la realizarea obiectivului operaţional al DMI 3.2, care constă în ,,creşterea gradului de adaptabilitate şi de mobilitate al angajaţilor [..] şi asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă”.

Asigurarea unei mai bune sănătăţi şi securităţi la locul de muncă (SSM) şi crearea unei culturi de SSM bazată pe managementul riscului în cadrul întreprinderii sunt principalele efecte pozitive pe termen lung ale proiectului.

Proiectul îşi aduce contribuţia şi la realizarea obiectivelor Axei prioritate 3 (care îşi propune, printre altele, promovarea flexisecurităţii şi adaptabilităţii), prin adoptarea de către companie a unui set de proceduri şi regulamente cu privire la asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă.

De asemenea, prin formarea şi informarea angajaţilor, prin asigurarea respectării cadrului legislativ de către companie şi prin creşterea gradului său de adaptabilitate şi al angajaţilor săi la piaţa muncii, proiectul contribuie şi la îndeplinirea obiectivului general al POSDRU, şi anume dezvoltarea capitalului uman şi creşterea competitivităţii.

Grup țintă

Grupul tintă al acestui proiect a fost alcătuit din 165 persoane, angajați ai companiei, care au participat la programele de formare și la campania de informare care au beneficiat de măsurile luate pentru asigurarea sănătății și securității prevăzute în proiect. 50 din cei 165 de angajați formați au fost certificați pentru a putea gestiona eficient pe viitor strategia companiei privind sănătatea și securitatea la locul de muncă.

Activitățile proiectului

Obiectiv specific, dezvoltarea competențelor unui număr de 165 angajați prin desfășurarea a 10 programe de formare privind asigurarea sănătății și securității la locul de muncă, a fost atins prin implementarea următoarelor activități, cu rezultatele aferente:

Asigurarea sănătății și securității la locul de muncă (SSM) prin desfășurarea a 6 programe de formare pentru angajați: 1 program privind managementul stresului; 1 program privind cadrul legislativ în domeniul SSM ; 1 program privind prevenirea bolilor profesionale ; 1 program privind șofatul defensiv ; 1 program privind managementul de mediu; 1 program de formare specializat pentru formatorii interni;

Asigurarea sănătății și securității la locul de muncă prin derularea a 4 programe de formare în domeniile: inspectori SSM, specialiști SSM, auditori interni în OHSAS 19001 și ISO 14001 pentru un număr de 20 angajați: 1 program de formare inspector SMM- 40h; 1 program de formare specialist SMM- 80h; 1 program de formare auditori interni OHSAS 19001; 1 program de formare auditori interni ISO 14001;

Obiectiv Specific dezvoltarea cadrului organizatoric intern al companiei și informarea tuturor angajaților săi cu privire la regulile de asigurare a sănătății și securității muncii, prin elaborarea de proceduri, achiziționarea de echipamente necesare angajaților și organizarea unei campanii interne de informare, a fost atins prin implementarea următoarelor activități, cu rezultatele aferente: desfășurarea unei campanii de informare a tuturor angajaților companiei privind asigurarea sănătății și securității la locul de muncă, cu rezultatele: o campanie de informare la nivel intern planificată și desfășurată; materiale informative elaborate și distribuite; 165 de angajați ai companiei informați;

Activitatea de asigurare a cadrului organizatoric și a mijloacelor necesare SSM prin realizarea de analize privind mediul de lucru în care angajații își desfășoară activitatea și prin asigurarea echipamentelor de protecție necesare organizației, cu rezultatele: o analiză de evaluare a riscului de accident și îmbolnăvire profesională pe fiecare categorie de angajați efectuată; echipamente de protecție achiziționate.

Rezultate preconizate și realizate :

Locuri de muncă mai sănătoase și mai sigure: beneficii atât pentru angajați cât și pentru angajatori

Consolidarea punerii în aplicare a legislației comunitare.

Aplicarea efectivă a acquis-ului comunitar este indispensabilă pentru protejarea vieții și sănătății lucrătorilor. În 2004, Comisia a adoptat raportul său privind punerea în aplicare a Directivei cadru 89/391/CEE privind introducerea de măsuri pentru promovarea îmbunătăţirii securităţii şi sănătăţii lucrătorilor la locul de muncă. Principalele concluzii confirmă impactul pozitiv al dispozițiilor directivei asupra nivelurilor de protecție naționale. Acest raport identifică totuși câteva grave lacune în aplicarea legislației comunitare, în special în sectoarele considerate ca fiind expuse riscului și pentru categoriile de lucrători cele mai vulnerabile (tinerii, lucrătorii cu contract pe perioadă determinată și lucrătorii cu o calificare redusă), mai ales din IMM-uri și sectorul public. O mai bună respectare a legislației comunitare va contribui în mod eficient la reducerea numărului de accidente de muncă și boli profesionale. Pentru a atinge acest obiectiv, angajamentul tuturor celor implicați, atât la nivel comunitar cât și la nivel național, va trebui intensificat. Programele de formare planificate de companie, în special cele referitoare la legislația în domeniul SSM, vin în întâmpinarea acestei necesități.

Durata proiectului

Proiectul s-a desfășurat pe parcursul a 18 de luni în perioada iunie 2010 - noiembrie 2011.

Egalitate de șanse

În elaborarea și implementarea proiectului s-a ținut cont de principiul egalitații de șanse, avându-se în vedere Constituția României, Strategia Națională Pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați pentru perioada 2006 – 2009, Legea nr. 202/2002 republicată în 2007 privind egalitatea de șanse între femei și bărbați, Directiva 75/117/CEE a Consiliului din 10 februarie 1975 privind apropierea legislațiilor statelor membre referitoare la aplicarea principiului egalității de remunerare între lucrătorii de sex masculin și cei de sex feminin, Directiva 76/207/CE privind punerea în aplicare a principiului egalității de tratament între bărbați și femei în ceea ce privește accesul la încadrarea în muncă, la formarea și la promovarea profesională, precum și condițiile de muncă, Directiva 78/2000/CE privind creare a unui cadru general în favoarea tratamentului egal privind ocuparea forței de muncă și condițiile de muncă, Directiva 43/2000/CE cu privire la implementarea principiului tratamentului egal între persoane, indiferent de originea rasială și etnică și Regulamentul 1083/2006 al Consiliului Uniunii Europene.

Egalitatea de șanse din punct de vedere al vârstei – în proiect s-a asigurat o participare echitabilă din punct de vedere al vârstei pentru membrii echipei de implementare și pentru grupul țintă, favorizându-se participarea și implicarea atât a angajaților tineri cât și a celor aparținând unor grupe de vârstă mai înaintate. Egalitatea de șanse a fost asigurată și prin facilitarea accesului la programele de formare și la activitățile proiectului a tuturor angajaților, indiferent de etnia, grupul minoritar sau categoria dezavantajată din care fac parte.

Activități programate și realizate

Denumire activitate

A.1. Dezvoltarea unui plan detaliat de activități și organizarea echipei de implementare

A.1.1 Analiză stadiu inițial și elaborare plan detaliat proiect

A.1.2 Elaborare proceduri interne de implementare în vederea distribuirii sarcinilor în cadrul echipei de implementare

A.1.3 Derulare întâlnire de debut între membrii echipei de implementare pentru a împărti sarcinile în cadrul proiectului

A.2. Activitatea de achiziții pentru serviciile și bunurile necesare implementării proiectului

A.2.1 Elaborare documentație achiziții

A.2.2. Lansare, publicare anunțuri/oferte

A.2.3 Selecție furnizori și atribuirea contractelor

A.3. Desfășurarea unei campanii de informare a tuturor angajaților companiei privind asigurarea sănătății și securității la locul de muncă.

A.4. Activitatea de asigurare a cadrului organizatoric și a mijloacelor necesare SSM prin realizarea de analize privind mediul de lucru în care angajații își desfășoară activitatea și prin asigurarea echipamentelor de protecție necesare organizației.

A.5. Asigurarea sănătății și securității la locul de muncă (SSM) prin desfășurarea a 6 programe de formare pentru un număr de 165 de angajați

A.6. Asigurarea sănătății și securității la locul de muncă prin derularea a 4 programe de formare în domeniile: inspectori SSM, specialiști SSM, auditori interni în OHSAS 19001 și ISO 14001 pentru un număr de 20 angajați,de inspectori și specialiști SSM

A.7. Activitatea de informare și publicitate pentru diseminarea obiectivelor și rezultatelor proiectului.

Elaborare plan PR

Elaborare și distribuire materiale informaționale

Organizare și derulare conferință de final în vederea diseminării rezultatelor proiectului și pentru a asigura vizibilitatea finanțării acordate

A.8. Activitatea de management de proiect

Indicatori propuși spre realizare și realizați:

  - Numărul cursanților pentru actualizarea și îmbunătățirea competențelor : 165

  - Numărul cursurilor de formare profesională cofinanțate : 10

  - dintre care în probleme legate de mediu : 2

  - dintre care în probleme legate de sănătate și securitate : 8

Indicatori de rezultat

  - Ponderea cursanților certificați pentru actualizarea și îmbunătățirea competențelor : 30

Indicatori adiţionali(output)

  - campanie de informare planificată și desfășurată : 1

  - Salariați informați : 165

Grup ţintă

  - Angajați : 165

Accesul la cursurile de formare este GRATUIT datorită cofinanțării oferite de FONDUL SOCIAL EUROPEAN.

Pentru mai multe informații despre acest proiect, vă rugăm să ne contactați :

Dorina Mocanu, Manager proiect

SC INFO WORLD SRL

Str Intrarea Glucozei nr 37-39, sector 2

Tel: 021/2430590

Fax: 021/2430578

Email: office@infoworld.ro

www.infoworld.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/expert-events-conference-consulting-srl/investete-n-oameni