BIROUL DE CREDIT – FACTOR IMPORTANT AL UNEI ACTIVITĂŢI DE CREDITARE SĂNĂTOASE

BUCURESTI - 5 mai 2008

Comunicat tip General in Banci / Asigurari


Sala Constanţa a hotelului JW Marriott Bucharest Grand Plaza va găzdui in data de 14 mai incepand cu ora 9,30 conferinţa auală - „Biroul de Credit - factor important al unei activităţi de creditare sănătoase”, in organizarea Finmedia, ce va cuprinde două sesiuni:

Sesiunea 1 - „Biroul de Credit şi relaţia sa cu instituţiile interne şi internaţionale”
Sesiunea 2 - „Activitatea Biroului de Credit şi legătura cu sistemul financiar – bancar”

BIROUL DE CREDIT – FACTOR IMPORTANT AL UNEI ACTIVITĂŢI DE CREDITARE SĂNĂTOASE





Începând cu anul acesta Biroul de Credit va oferi şi servicii de evaluare a clienţilor (scoring), corespunzătoare fazei a treia de implementare a Biroului de Credit. Scoringul oferit de Biroul de Credit va juca un rol esenţial în activitatea băncilor în luarea deciziei de creditare pentru clienţii persoane fizice, deoarece se bazează pe informaţii din întregul sistem financiar – bancar, completând informaţiile interne. Birourile de credit din diverse ţări au dezvoltat sisteme de scoring, care acordă o notă pentru fiecare client, ţinând cont de istoricul plăţilor pentru creditele primite. Scoringul ţine cont de regularitatea cu care aceştia îşi plătesc datoriile şi de eventualele restanţe, durata, valoarea şi incidenţa acestora.

De asemenea, anul acesta Biroul de Credit îşi propune să analizeze oportunităţile de colaborare cu alte birouri de credit din statele membre ale Uniunii Europene, pentru schimbul de informaţii. În prezent, lipsa colaborării dintre birourile de credit din Uniunea Europeană împiedică băncile să ofere împrumuturi persoanelor din alte state. Într-un raport al Comisiei Europene pe probleme de concurenţă, se subliniază faptul că această situaţie este prezentă în mai multe state membre ale Uniunii Europene.

Deoarece Biroul de Credit nu oferă doar informaţii negative, ci şi pe cele pozitive, determină băncile să analizeze mai în detaliu informaţiile despre clientul respectiv, fiind evidenţiaţi clienţii care nu au întârziat cu plata ratelor, lucru care va ajuta clienţii cu referinţe pozitive să obţină credite mai usor şi în conditii mai bune. Cu toate acestea, instituţia Biroului de Credit nu poate decide acordarea sau neacordarea finanţării, ci are numai rol consultativ, oferind băncilor numai informaţii despre comportamentul tranzacţional al solicitanţilor, urmând ca decizia de creditare să fie luată de către fiecare bancă în parte, în funcţie de politica comercială şi de risc a acesteia.

Prima sesiune va fi moderata de Şerban Epure, director general, Biroul de Credit iar printre invitaţii speciali ce au confirmat participarea se numără: Radu Graţian Gheţea, preşedinte, Asociaţia Romană a Băncilor& preşedinte CEC, Oscar Maddedu, principal financial officer, International Finance Corporation, World Bank Group, Georgeta Basarabescu, preşedinte, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Dan Vlaicu, preşedinte, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.

A-2-a sesiune, avand ca subiect activitatea Biroului de Credit în legatura cu sistemul financiar-bancar, va avea desigur invitaţi reprezentanţi de seamă ai peisajului bancar romanesc. Discuţiile vor fi moderate de Mihai Bogza, preşedinte CA Bancpost, iar la prezidiu vor mai sta: Mirela Bordea, vicepreşedinte, direcţia managementul riscului şi control – Credit Europe Bank Romania, Dana Demetrian, director departamentul de gestiune a produselor şi riscurilor, BRD Groupe Societe Generale SA, Emilia Lăcătuş, director credite retail Banca Transilvania, Ion Stan, director operaţiuni Alpha Bank Romania, alaturi de alti specialişti în domeniu.

„Cu cât vor exista mai multe date despre situaţia financiară a unei persoane cu atât vor putea fi eliminate mai multe bariere birocratice şi teritoriale ale creditării. Băncile ar putea renunţa, spre exemplu, la solicitarea mai multor garanţii sau a declaraţiei de venit în cazul clienţilor pentru care există suficiente date care să le confirme bonitatea sau ar putea oferi împrumuturi solicitanţilor din alte state. Biroul de Credit, instituţie înfiinţată la iniţiativa sectorului bancar românesc, ce sprijină participanţii la sistem prin furnizarea tuturor informaţiilor necesare cu privire la persoanele fizice care au contractat credite la bănci sau societăţi financiare, este pregătit pentru un nou pas în eficientizarea activităţii desfăşurate” afirmă Graţiela Petrescu, Project Manager Finmedia.






Despre FINMEDIA S.R.L.

Finmedia este un trust de presă cu experienţă atât în editarea de reviste şi publicaţii de marcă, precum Piaţa Financiară, e-Finance sau Ghidul de Bani, cât şi în lansarea şi organizarea de conferinţe cu tematici variate, interesante şi de mare actualitate.
Graţiela Petrescu, Project Manager, FINMEDIA, tel.:316.63.00, fax: 316.65.30, 0744.300.136, gpetrescu@finmedia.ro
Oana Stroescu, PR eveniment, tel.: 0318 005513, 0768 080 803, oana_s_s@yahoo.com

gpetrescu@finmedia.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/finmedia/biroul-de-credit-factor-important-al-unei-activitati-de-creditare-sanatoase