In 2004, grupul de firme Flamingo a vândut de 95 de milioane USD
BUCURESTI - 18 februarie 2005
Comunicat tip General in IT&C
Pentru anul 2004, Grupul Flamingo anunţă vânzari de 95 de milioane USD, ceea ce reprezinta o crestere de 32% raportata la anul precedent. Cea mai mare parte din aceste vanzari, respectiv 85 de milioane USD, au provenit din afacerile generate din Romania.

Grupul de firme Flamingo, care a sarbatorit recent 10 ani de activitate, opereaza in Romania cel mai mare lant de retail IT si Consumer Electronics, detinand totodata si o cota de piata importanta in domeniul distributiei de componente si echipamente IT prin Flamingo Distribution Center.
Aceste vanzari record s-au obtinut, in primul rand, ca urmare a dezvoltarii lantului de magazine Flamingo in Romania, care numara in prezent 80 de magazine cu o suprafata comerciala totala depasind 13.000 mp.
„De mentionat ca, pentru al doilea an consecutiv, Flamingo este liderul pietei de PC-uri din Romania, anul 2004 consemnand 60.000 de calculatoare vandute, reprezentand cca 25% din piata de calculatoare asamblate local, conform datelor partiale pentru 2004 furnizate de IDC” a precizat Dragos Simion, presedintele Flamingo Computers. Flamingo s-a afirmat si ca lider in domeniul calitatii si performantelor tehnice, certificat de catre laboratoarele de teste ale revistelor de specialitate; astfel incepand din anul 2001, seria de calculatoare Flamingo Diablo este castigatoarea premiului „produsul anului CHIP”, acestuia adugandu-i-se in 2004 si premiul PC Magazine Romania.
Flamingo Distribution Center, divizia de distributie in Romania a grupului Flamingo, a reusit in 2004 sa isi intareasca pozitia detinuta in segmentul Small&Medium Business si Corporate printr-o crestere a vanzarilor pe aceste segmente cu 50% fata de anul anterior.
„Flamingo a continuat si in anul care s-a incheiat sa sustina promovarea in Romania a conceptului de Digital Home. Dovada in acest sens stau semnarea de contracte strategice de parteneriat incheiat cu firme precum NEC, HP si LG. Aceste colaborari au permis extinderea gamei de produse oferite de Flamingo catre clientii sai, in conditii competitive de calitate si pret, prin adresare directa in reteaua retail Flamingo si prin partenerii FDC” a declarat Dan Topala, presedintele Flamingo International.
Conceptul de Digital Home promovat de Flamingo se bazeaza pe interoperabilitatea digitala si vizeaza construirea unui “ecosistem” de produse si servicii avand in centru calculatorul.
Despre Flamingo Computers S.A.
Despre Grupul Flamingo
Flamingo este o companie certificată ISO 9001, atât pentru distribuţia de produse IT şi Consumer Electronics cât şi pentru proiectarea şi producţia de calculatoare. În România firma deţine o reţea de 80 de magazine IT şi Consumer Electronics şi filiale în 41 de oraşe.
Conform datelor furnizate de IDC, in 2004 Flamingo şi-a întărit poziţia de lider pe piaţa IT din România, numărul calculatoarelor asamblate în 2004 atingănd 60.000 unităţi (date parţiale in acest moment), ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 25% din totalul sistemelor asamblate în România.
Din grupul Flamingo face parte cea mai importantă companie de distribuţie a produselor IT şi Consumer Electronics de pe piaţa romanească - Flamingo Distribution Center, ce deserveşte în prezent un număr de 1500 clienţi activi şi acoperă întreg teritoriul ţării prin parteneri locali şi prin cele 4 puncte de vânzare regionale, fiecare beneficiind de personal şi depozit dedicat.
Începând din anul 1999, Flamingo are o prezenţă activă şi în plan internaţional, având în prezent subsidiare în Bulgaria, Croaţia, Olanda, Ungaria, Macedonia, Moldova, Serbia şi Muntenegru.
Alexandru CIRLAN
Marketing Manager Flamingo Computers
alex@flamingo.ro