Magazine Flamingo în afara ţării: Serbia 4- Bulgaria 2

BUCURESTI - 9 august 2005

Comunicat tip General in IT&C

În această săptămână Flamingo continuă ofensiva sa regională deschizând trei noi magazine: unul în Bulgaria, la Sofia şi două în Serbia, la Belgrad.

Magazine Flamingo în afara ţării: Serbia 4- Bulgaria 2

Astfel lanţul de retail internaţional Flamingo are deja şase magazine în două ţări. Obiectivul pentru următoarea perioadă este de peste 20 de magazine. Acest proiect numit „Retail Internaţional” va necesita investiţii estimate de 2-4 milioane EURO.
Magazinul din Sofia situat în zona centrală, pe strada Stamboliski, are o suprafaţă de 100mp şi reprezintă o investiţie de peste 100.000 Euro. Acesta este al doilea magazin Flamingo din Bulgaria.
Magazinele Flamingo din Belgrad, cu numerele trei şi patru din această ţară, se află pe Resavska Street şi respectiv în New Belgrad. Primul are o suprafaţa de peste 80 mp, iar al doilea de peste 100 mp, reprezentând investiţii de 125.000 respectiv 100.000 Euro.
“Cele trei magazine reprezintă o nouă dovadă de concretizare a planurilor strategice pe care le-am prezentat acţionarilor noştri cu ocazia ofertei publice Flamingo. Lanţul nostru de retail internaţional este acum o certitudine, a trecut de etapa de start-up şi a început să producă rezultate. Vânzarile sunt deja pe un trend ascendent, dublându-se în fiecare lună. Vreau doar să adaug că motivaţia este foarte puternică de a continua inaugurările într-un ritm mai susţinut şi că vom reveni în curând cu veşti din această zonă” a declarat domnul Dan Topală, Vicepreşedinte Flamingo Internaţional.



“Am inceput extinderea modelului de Retail Flamingo în zona balcanică, urmărind evoluţiile pieţelor locale, stadiile lor de dezvoltare, apropierea graduală de profilul pieţei din România din momentul în care vânzările retail de PC-uri au intrat într-un ritm puternic ascendent. Considerăm că în cele două ţări piaţa a atins gradul de maturitate necesar, la care experienţa câştigată de Flamingo în România în 2002, când prin campania “ E timpul să ai şi tu calculator” am deschis puternic calea PC-ului către utilizatorii individuali si ne-am afirmat ca leaderi de piaţa pentru PC-uri, să poate fi “exportată”.

În aceste ţări Flamingo va aplica produse financiare similare celor din Romania: aprobarea dosarului de credit in magazin, aplicaţie de credit on-line şi timp de răspuns foarte scurt, toate fiind posibile datorită parteneriatelor cu bănci de retail foarte bine poziţionate pe piaţa locală.

Avem acum toate “ingredientele” necesare pentru a declanşa acţiunile de promovare pregătind vârful de vânzări din ultimul trimestru al anului.”, a încheiat domnul Topală.

Flamingo promovează în regiune conceptul de casă digitală, care a avut succes în România, iar ca produse se regăsesc aceleaşi game ca şi în ţară: produse şi accesorii IT, audio-video, GSM, foto-video.

Despre Flamingo Computers S.A.

Despre Grupul Flamingo

Flamingo International este societatea holding pentru Grupul Flamingo, unul dintre cei mai importanţi jucători din industria de IT&C&CE din Romania. Flamingo este o companie certificată ISO 9001, atât pentru distribuţia de produse IT şi Consumer Electronics cât şi pentru proiectarea şi producţia de calculatoare. În România firma deţine o reţea de peste 80 de magazine IT şi Consumer Electronics şi filiale în 41 de oraşe.

Conform datelor furnizate de IDC, în 2004 Flamingo şi-a întărit poziţia de lider pe piaţa IT din România, numărul calculatoarelor asamblate în 2004 atingând 60.000 unităţi, ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 25% din totalul sistemelor asamblate în România.

Din grupul Flamingo mai face parte şi cea mai importantă companie de distribuţie a produselor IT şi Consumer Electronics de pe piaţa românească - Flamingo Distribution Center, ce deserveşte în prezent un număr de aproximativ 1500 clienţi activi şi acoperă întreg teritoriul ţării prin parteneri locali şi prin cele patru puncte de vânzare regionale, fiecare beneficiind de personal şi depozit dedicat.

Începând din anul 1999, Flamingo are o prezenţă activă şi în plan internaţional, atât în distribuţie cât şi în retail, având în prezent subsidiare în Bulgaria, Croaţia, Olanda, Ungaria, Macedonia, Moldova, Serbia şi Muntenegru.

La sfarsitul lunii iunie s-a incheiat cu un succes remarcabil oferta publica initiala de actiuni Flamingo International. În urma acesteia s-a vândut un volum de 19,55 milioane acţiuni (cu 15% mai mult decât volumul iniţial scos la vânzare), obţinându-se 12,5 milioane euro, sumă care va fi investită în proiectele de extindere a companiei: Future Shop, Flamingo Extensiv şi Intensiv, Future World, Retail Internaţional. Flamingo Internaţional este o societate ale cărei acţiuni se tranzacţionează la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul FLA.

-------------------------------------------

Pentru detalii suplimentare:

Oltea Boldisor

PR Executive, Flamingo International

oltea.boldisor@flamingo.ro

Tel. +40-21-236.20.00

Fax +40-21-236.20.05

Web: www.flamingo.ro; www.fdc.ro; www.flamingo.info

Oltea Boldisor
PR Executive, Flamingo International


oltea.boldisor@flamingo.ro