Eveniment editorial: A aparut un supliment 22 dedicat relatiilor dintre companii si comunitati

BUCURESTI - 29 august 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Astazi, 29 August, in numarul 35 (912) al Revistei 22, a aparut suplimentul Parteneri.
Este momentul ca mediul romanesc de afaceri sa arate mai multa deschidere fata de asteptarile comunitatilor. La randul lor, comunitatile trebuie sa arate mai multa intelegere fata de problemele companiilor romanesti. Responsabilitatea in relatiile cu partenerii sociali si de afaceri genereaza reputatie si premise de dezvoltare durabila. Companiile si comunitatile care inteleg ca pot fi parteneri nu au decat de castigat pe termen lung – aceasta este concluzia suplimentului special editat de CSR Romania, un program Forum for International Communications, in colaborare cu Grupul pentru Dialog Social.

Eveniment editorial: A aparut un supliment 22 dedicat relatiilor dintre companii si comunitati

Cele 16 pagini ale suplimentului se deschid cu o analiza a problemelor etice si de comunicare din relatiile dintre companii si partenerii lor sociali si de afaceri.
“Pentru companii, principalele probleme care afecteaza relatiile cu partenerii sociali sunt: lipsa de profesionalism a multor organizatii non-profit, interactiunea greoaie cu autoritatile statului si lipsa de transparenta”, considera unii manageri romani.

Care sunt partenerii sociali si de afaceri cu care interactioneaza companiile romanesti? Cum inteleg managerii romani responsabilitatile fata de acesti parteneri? De ce este important pentru companii sa isi cunoasca mediul social in care opereaza? Care sunt standardele etice in dialogul dintre companii si grupurile cointeresate? - Sunt intrebari la care raspund oameni de afaceri si specialisti in comunicare din Romania si din strainatate, de la companii si organizatii prestigioase de etica in afaceri si responsabilitate corporatista.

Monica Tatoiu, CEO Oriflame Romania, Paula Apreutesei, Business Strategy Manager Microsoft Romania, Anca Crahmaliuc, Marketing Manager SIVECO Romania, Elena Serban, Director al Fundatiei Vodafone Romania, Narcisa Bucuresteanu, Senior Consultant al Fundatiei PricewaterhouseCoopers si multi alti reprezentanti ai mediului de afaceri si ai unor organizatii non-profit vorbesc despre importanta dialogului dintre companii si partenerii lor sociali, precum si despre problemele care apar in aceste relatii.

'Pentru acele companii care au ajuns la o oarecare stabilitate, mesajul meu este: inapoiati ceva catre comunitate. Acesta este modul in care companiile isi pot castiga respectul,” declara Aneta Bogdan in interviul ”Marci, dialog, reputatie”.

In suplimentul Parteneri al revistei 22 de miercuri, 29 August, semneaza reputati analisti si specialisti romani si straini din domeniile eticii in afaceri si responsabilitatii corporatiste:

Stephen B. Young, Global Executive Director, Caux Round Table; Alan Knight, Institute of Social and Ethical AccountAbility; Nikos Avlonas, Centre for Sustainability and Excellence; Thomas Loew, Institute 4 Sustainability; Sabine Braun, akzente kommunikation und beratung gmbh; Andreas Rasche, Helmut-Schmidt-University Hamburg; Hiroshi Ishida – Executive Director, Caux Round Table – Japan si altii.

“Dedicam acest supliment efortului pe care il fac companiile si comunitatile romanesti de a se descoperi unele pe altele. Efortului companiilor de a-si identifica partenerii sociali si de afaceri si de a integra asteptarile acestora in propriile lor strategii de profit. Precum si efortului comunitatilor de a crea un mediu adecvat dezvoltarii mediului de afaceri.”
Dana Oancea & Bogdan Diaconu, Editorial: Pentru o cultura a parteneriatului

Alaturi de rubrica 'Etica si comunicare in afaceri' din revista 22, suplimentele CSR Romania fac parte dintr-un promovare a bunelor practici in mediul romanesc de afaceri realizat de catre fundatia Forum for International Communications in parteneriat cu Grupul de Dialog Social.

'Desi Romania a primit titlul de ‘economie de piata functionala’, mentalul colectiv, mutilat in anii comunismului (ca si ai fesenismului), pastreaza inca o conotatie negativa la adresa termenului ‘om de afaceri’. Neincrederea in ‘omul de afaceri’ a fost alimentata si de fabuloasele inginerii financiare ale lungii noastre tranzitii. Dorim sa identificam oameni de afaceri reali, care obtin profit respectand regulile jocului pe piata libera', declara Rodica Palade, Redactor-Sef al revistei 22, la lansarea, in octombrie 2006, a rubricii “Etica si comunicare in afaceri”.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/forum-for-international-communications/eveniment-editorial-a-aparut-un-supliment-22-dedicat-relatiilor-dintre-companii-si-comunitati