Studenţi din România câștigă premiile I și V în competiţia pentru designul copertei la Agenda Europa 2011/2012; din 1.948 de lucrări înscrise, Timișoara e iar Fruntea!

Locul desfasurarii: Centrul Europe Direct Timis

Organizator: Centrul Europe Direct Timis

Centrul Europe Direct Timiş şi Asociația Studenților de la Universitatea de Vest Timișoara vor marca acest succes al studenților din România printr-un eveniment deschis presei, organizat  vineri 17 decembrie, la ora 10.00 a.m., la a sediul Fundaţiei Sociale Bethany. 

Câștigătorii acestor valoroase distincţii europene sunt: Premiul I, Adelina Ioana Ardelean, studentă în anul III la Facultatea de Arte şi Design din Timişoara (Universitatea de Vest din Timişoara), specializarea design de produs. Adelina Ardelean a pus România pe coperta Agendei Europa 2011/2012; Vlad-Elian Duca, student în anul VI la Facultatea de Arhitectură (UPT), de asemenea din Timişoara, Premiul V.

Designul Adelinei va ajunge în mâinile a peste 4 milioane de elevi din toată Europa, care vor folosi Agenda Europa zilnic la şcoală, sau o vor consulta pentru a-şi urmări temele si orarul în anul școlar 2011/2012.

 Cei doi studenţi timișoreni vor primi diplome de excelență din partea organizatorilor şi vor povesti cum a fost  concursul și cum este acum, după ce au aflat că au câștigat premiile I și V pentru Timișoara, pentru România.

Proiectul Agenda Europa este o iniţiativă a Comisiei Europene şi a Comitetului Economic şi Social European, care se adresează elevilor de 15 - 18 ani din cele 27 de state membre ale UE.  

Agenda Europa este adaptată pentru fiecare stat membru UE şi este publicată în 23 de limbi şi 29 de ediţii.

Scopul Agendei Europa este de a-i informa pe tineri în legătură cu drepturile şi responsabilităţile lor în calitate de cetăţeni europeni şi de a explica unele aspecte legate de felul cum funcţionează UE şi politicile sale.

Școlile distribuie Agenda Europa tuturor elevilor de liceu dintr-un an școlar. În România, beneficiari direcți sunt 225.000 de elevi şi 9.500 de profesori din 1.300 de licee.

La fel ca în anii trecuţi, Generation Europe Foundation (GEF), contractorul proiectului, i-a invitat pe tinerii din cele 27 de state membre să trimită un design pentru coperta agendei pentru 2011/2012. Anul acesta s-a primit un număr record de 1.948 de lucrări, depăşind recordul de anul trecut de 1.347 de lucrări.

După o căutare riguroasă pentru a preselecta cele mai adecvate, creative şi originale designuri care să le placă tinerilor din toate statele membre UE, 11 lucrări au fost supuse votului public pe aplicaţia fundaţiei Generation Europe de pe Facebook, dedicată designului copertei.

Juriul care a făcut preselecţia nu a avut nicio informaţie cu privire la naţionalitatea, numele, vârsta sau alte informaţii referitoare la designurile înscrise în concurs. De asemenea, nu au fost indicate niciun fel de informaţii personale în concursul pentru designul copertei de pe Facebook.

Confirmare pana la data: 17 December 2010

Participare: Intrare libera