4 beneficii altfel, pe care să le oferi angajaților, ca să-ți construiești o echipă solidă

BUCURESTI - 6 octombrie 2022

Comunicat tip General in Afaceri, Media / Publicitate, HR

De-a lungul ultimilor doi ani, piața forței de muncă a avut parte de o serie de schimbări interesante, în urma cărora balanța a fost înclinată în avantajul angajaților. În urma episodului pandemic, oamenii au rearanjat ierarhia priorităților, valorificând starea de bine, sănătatea mintală și timpul liber.

4 beneficii altfel, pe care să le oferi angajaților, ca să-ți construiești o echipă solidă

4 beneficii altfel, pe care să le oferi angajaților, ca să-ți construiești o echipă solidă

Astfel, candidații au devenit mai selectivi în ceea ce privește acceptarea unui nou job. Chiar dacă pachetul salarial constituie un avantaj notabil, în contextul creșterii inflației, un program de lucru flexibil, amenajarea unui mediu sustenabil și siguranța la birou sunt principalele cerințe ale potențialilor angajați.

Întrucât competiția de talente a adus multe provocări în drumul companiilor, antreprenorii nu trebuie să cedeze în fața sentimentului de frică și a presiunilor existente în mediul de afaceri. Din contră, un lider competitiv caută în permanență noi metode de a atrage tinerele talente și de a reține interesul persoanelor cu experiență. 

Prin urmare, managerii sunt nevoiți să-și adapteze politica de recrutare și de fidelizare a echipei de lucru, ținând cont de strategiile adaptate viitorului, în care oamenii sunt în centrul atenției. Pe lângă oferirea unui remunerații pe baza activităților efectuate, conceperea unui set de beneficii altfel pentru angajați reprezintă o metodă ingenioasă de a face jobul mai atrăgător. 

1. Locuri de muncă flexibile

Conceptele de co-working și co-living conturează stilul de lucru și de viață la birou, datorită confortului și flexibilității, pe care le pune la dispoziția angajaților și freelancerilor în căutarea de noi aventuri profesionale. Construirea unei comunități unite, care împarte valori, concepții și idealuri comune, încurajează interacțiunea între persoane care provin din culturi și medii diferite.

Ideea de birou nu mai este centrată pe locul propriu-zis, ci mai degrabă pe experiența de lucru modernă, concretizată prin spații de co-working, dezvoltare personală, opțiuni de petrecere a timpului liber, spații verzi sau zone destinate întâlnirilor sociale. Totodată, co-living-ul completează scenariul acestui mediu de lucru al viitorului, deoarece elimină barierele geografice și oferă tinerelor talente oportunitatea de a se afirma în plan profesional, indiferent de orașul în care locuiesc. 

Echilibrul între viața personală și cea profesională, un criteriu prețuit atât de tinerii din generația Z, cât și de persoanele cu experiență în domeniu, devine posibil în cadrul spațiilor de co-working și co-living, opțiunile pentru timpul lor fiind disponibile într-un singur loc. Un bun exemplu în acest sens este YUNITY Park, un nou concept de real estate, care își propune să ofere experiențe noi si locuri de muncă flexibile.

Proiectat ca un campus dezvoltat în extensia biroului, YUNITY Park va include destinații recomandate pentru o categorie variată de profesioniști. Pe lângă un amfiteatru modern, dedicat activităților outdoor, un food hall sau zone speciale unde oamenii pot lucra, o pădure urbană, care se întinde pe o suprafață de 1.000 de metri pătrați, campusul pune la dispoziție locuri pentru conectare, socializare și divertisment.

2. Spații de lucru care oferă protecție sanitară

Companiile urmăresc să crească prezența fizică la locul de muncă, însă se confruntă cu îngrijorările angajaților, legate de aspectele ce țin de sănătate. Reconfigurarea birourilor în spații de lucru sustenabile, protejate împotriva amenințărilor de tip patogen, contribuie la crearea unui mediu sigur, unde oamenii au încredere că își pot desfășura sarcinile fără griji, alături de restul colegilor.

Drept urmare, Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, acompaniat de o echipă de experți în sănătate, tehnologie, arhitectură, construcții, inginerie și facility management, a dezvoltat IMMUNE Building Standard™. O certificare ce conține peste 135 de măsuri standardizate și susținute științific, IMMUNE™ pune la dispoziția companiilor un set de instrumente și strategii, al căror scop este protecția sanitară pe termen lung acordată clădirilor. 

Inițiat în aprilie 2020, IMMUNE Building Standard™ se bazează pe o investiție practică în Healthy by Design System (HbDS), compus din senzori specializați, care măsoară parametrii din mediul interior, oferind proprietarilor de clădiri date concrete în timp real. Pentru că sănătatea rămâne cea mai importantă variabilă, atât pentru antreprenori, cât și pentru angajați, IMMUNE™ își continuă expansiunea globală, fiind aplicat în cazul spațiilor industriale, rezidențiale și construcțiilor de birouri. 

Spre exemplu, cele șapte clădiri din cadrul YUNITY Park au certificarea BREEAM - Very Good și vor obține IMMUNE Building Standard™ - Rezilient, 5 stele din 5,  Menarco Tower din Manila se bucură de eticheta IMMUNE™ 5 stele - Resilient Shell & Core, iar acum, a venit rândul unei instituții de învătământ.

St. Catherine’s British School din Atena a primit cel mai înalt nivel de certificare - IMMUNE™ Resilient, echivalentul a 5 stele din 5, ceea ce înseamnă că școala dispune de sisteme îmbunătățite de filtrare a aerului și că, totodată, au fost igienizate corespunzător toate zonele intens circulate. Având la dispoziție un mediu benefic, ferit de amenințările de tip patogen, copiii își pot dezvolta calitățile și pot învăța lucruri noi, în siguranță.

3. Facilități ce redau confortul de acasă

Mediul de lucru remote a venit la pachet cu o serie de avantaje notabile. În primul rând, flexibilitatea programului a permis angajaților să-și organizeze orele de lucru după bunul plac, menținând un echilibru între viața personală și cea profesională. 

În cazul companiilor, flexibilitatea le-a permis să economisească sume importante, în ceea ce privește costurile legate de plata chiriei. Mai mult, structura organizațională a suferit câteva modificări, în sensul că managerii au început să apeleze la freelanceri sau la furnizori de servicii.

De cealaltă parte, dezavantajul notabil este lipsa interacțiunii fizice la birou, element care influențează negativ productivitatea angajaților. În momentul în care oamenii petrec împreună mult timp, atât la birou, cât și în afara acestuia, bunăstarea lor crește, iar echipa devine mai unită.

De aceea, un manager modern apelează la soluții ingenioase, prin intermediul unor facilități ce redau confortul de acasă. Servirea micului dejun la birou, organizarea unor ateliere de wellbeing, încurajarea lecturii prin amenajarea unei biblioteci sau a unei zone dedicate divertismentului sunt doar câteva idei care pot fi puse în practică.

4. Program de lucru flexibil

O componentă eficientă a strategiei de atragere și reținere a forței de muncă este opțiunea unui program de munca hibrid sau de la distanță, în care sarcinile de lucru pot fi împărțite. Datorită digitalizării, comunicarea se poate face cu ușurință între angajați și manageri, prin intermediul mesajelor, al e-mailurilor sau al conferințelor virtuale, în timp ce întâlnirile săptămânale în format fizic se pot desfășura în hub-uri multifuncționale sau în birouri satelit.

Pentru freelanceri sau nomazii digitali, această propunere le asigură experiențe noi, flexibilitate și un mediu de lucru plăcut. Astfel, pot lega noi prietenii, interacționa cu profesioniști din industrie și descoperi locuri noi, unde își pot îndeplini visele.

Lipsa forței de muncă este o provocare actuală, pe care un bun lider o poate rezolva doar prin organizarea unei echipe solide și unite. Fidelizarea angajaților se face ținând cont de nevoile și de cerințele lor.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/genesis-property/4-beneficii-altfel-pe-care-sa-le-oferi-angajatilor-ca-sa-ti-construiesti-o-echipa-solida