Parteneri europeni

Investeşte în oameni!
Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
POSDRU 87/1.3/S/63329 - ”Profesionalizarea carierei didactice - noi competențe pentru actori ai schimbărilor în educație din județele Brăila și Prahova”

Discriminarea – o temă de actualitate în proiectul ActorED

BUCURESTI - 28 februarie 2013

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

În cadrul proiectului ActorED - ”Profesionalizarea carierei didactice – noi competențe pentru actori ai schimbărilor în educație din județele Brăila și Prahova” cadrele didactice care au participat la programele de formare oferite prin proiect beneficiază de sesiuni de informare pe teme de discriminare.

275 de cadre didactice din județul Prahova au participat la primele sesiuni de informare pe teme de discriminare organizate în cadrul proiectului, activități care vizează atingerea obiectivului orizontal Egalitatea de șanse. Scopul sesiunilor de informare pe teme de discriminare urmărește evidențierea rolului școlii /educației în spargerea cercului vicios al discriminării și în promovarea toleranței și a respectului față de diversitate. Astfel, a fost elaborat și publicat un Ghid de bune practici pentru aplicarea principiului nediscriminării în activitatea didactică, care conține informații detaliate cu privire la conceptele-cheie discutate în cadrul sesiunilor de informare, respectiv: stereotipuri, prejudecăți, discriminare, stigmatizare și autostigmatizare, fenomenul de bulling etc. Caracterul practic al ghidului este dat de aplicațiile pe care cadrele didactice le pot realiza la clasă cu elevii în scopul prevenirii și combaterii fenomenului de discriminare.

În urma aplicării unui chestionar referitor la discriminare, peste 70% dintre respondenți susțin că în școala în care predau, comportamentele discriminatorii sunt sancționate de Regulamentul de ordine interioară și 87,9% susțin că în școala în care predau au loc activități care au ca scop promovarea respectului pentru diversitate în rândul elevilor. Pe de altă parte, deși elevii de etnie romă au fost identificați de respondenții acestui chestionar ca principal grup vulnerabil în fața discriminării, doar de o treime dintre aceștia (31%) sunt de acord cu măsurile de discriminare pozitivă.

În următoarea perioadă se vor organiza sesiuni de informare pe teme de discriminare și în județul Brăila, la care vor participa atât cadre didactice care au finalizat programul de formare, cât și cadre didactice care sunt angrenați în procesul de formare.

Proiectul ”Profesionalizarea carierei didactice - noi competențe pentru actori ai schimbărilor în educație din județele Brăila și Prahova” este finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 și este implementat de Inspectoratul Școlar Județean Brăila, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Prahova, Casa Corpului Didactic Brăila, Casa Corpului Didactic Prahova și Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, în perioada octombrie 2010 – septembrie 2013.

 

Pentru mai multe informații despre activitățile dedicate obiectivelor orizontale, accesați www.actored.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/goldbach-audience-romania2/discriminarea-o-tema-de-actualitate-in-proiectul-actored