Marea Britanie, Danemarca şi Olanda: Destinaţiile de studiu în străinătate căutate de tinerii români
BUCURESTI - 26 septembrie 2014
Comunicat tip General in Educatie / Cultura, ONG, Social
Tot mai mulți tineri români optează pentru continuarea studiilor la universități internaționale. Cele mai populare destinații de studiu sunt țări precum Marea Britanie , Danemarca și, în ultimul timp, Olanda , datorită numărului mare de programe cu predare în limba engleză oferite. Peste 30 de universități din aceste țări vin la RIUF – Romanian International University Fair pe 4 și 5 octombrie, la Sala Palatului.
Numărul celor care aleg continuarea studiilor în străinătate a cunoscut o creştere din ce în ce mai pronunţată în ultimii ani în rândul tinerilor români. Din 2007, cu ajutorul serviciilor de consiliere EDMUNDO şi UNIVERSALIO ale Grupului EDUCATIVA, peste 5000 de elevi şi studenţi români au fost acceptaţi la studii în străinătate. RIUF reprezintă contextul perfect în care universităţile internaţionale pot să se întâlnească faţă în faţă cu elevii şi studenţii români. În același timp, numărul celor înscriși la această ediție a RIUF până acum ne oferă o imagine despre care sunt destinațiile de studiu preferate.
Cele mai dorite destinații de studiu
Prima ţară în topul opțiunilor pe care le iau în calcul tinerii români pentru studiile în străinătate rămâne în continuare Marea Britanie – 65% dintre cei care s-au înscris la RIUF și-au exprimat interesul și pentru această ţară. Pe locul doi, cu un procent de 47%, se află Danemarca, unde taxele de şcolarizare sunt zero, iar pe locul trei este Olanda (42%). Aceste două ţări au cunoscut o creştere faţă de 2012, când se aflau pe locurile patru şi cinci, luând astfel locul Germaniei şi Statelor Unite. Pe locul patru se află chiar România, pe care 41% dintre respondenţi o includ ca variantă pentru continuarea studiilor.
Loc |
2012 |
2014 |
1. |
Marea Britanie |
Marea Britanie |
2. |
SUA |
Danemarca |
3. |
Germania, România |
Olanda |
4. |
Danemarca |
România |
5. |
Olanda |
SUA |
Domeniile preferate ale tinerilor români
În ceea ce priveşte domeniile de studiu preferate de tinerii români, pe primele locuri în 2014 se clasează programe de Management (35%), Business (27%), Marketing (26%) şi Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale (24%). Programele de studiu axate pe IT şi Informatică, dar şi de Economie, nu mai prezintă acelaşi interes cum o făceau în urmă cu doi ani – programele de IT au coborât de pe locul doi pe locul şapte, iar Economia de pe trei pe nouă.
Loc |
2012 |
2014 |
1. |
IT și Informatică |
Management |
2. |
Marketing |
Business |
3. |
Business |
Marketing |
4. |
Economie |
Științe Politice și Relații Internaționale |
5. |
Comunicare&Jurnalism |
Limbi străine |
Târgul internațional de universități - RIUF
Alegerile elevilor români se reflectă şi în prezenţa universităţilor la ediţia de toamnă a RIUF Bucureşti. Ţările cu cele mai multe instituţii de învăţământ superior prezente la târg sunt chiar primele din topul alegerilor tinerilor: Marea Britanie (21), Olanda (9), Danemarca (4). În ceea ce priveşte domeniile de studiu, sute de programe de licenţă şi de master vor putea fi găsite la târg în oferta celor peste 50 de universităţi participante.
Alături de universităţi, târgul reuneşte şi consilieri educaţionali şi de orientare în carieră, asociaţii studenţeşti sau şcoli de limbi străine, creând astfel vizitatorilor ocazia perfectă pentru a-şi face planurile pe mai departe. Înscrierile pentru participarea la târgul internaţional RIUF se fac prin completarea unui formular pe www.riuf.ro. Acest lucru le va oferi participanţilor oportunitatea de a primi o ofertă de studii personalizată, pe baza intereselor selectate.
Despre RIUF
RIUF este cel mai mare eveniment educațional din România și are o experiență de 10 ani și 14 ediții. De-a lungul timpului, târgul a adunat peste 150 de expozanți din 20 de țări, iar anual sunt prezenți peste 15.000 de vizitatori. RIUF aduce în fața tinerilor cea mai mare ofertă de studii în străinătate, dar și oportunitatea de a beneficia de consultanță educațională gratuită în cadrul târgului.
Parteneri educaţionali şi instituţionali: Asociaţia de Educaţie Socială, British Council, Campus France, DAAD, Fulbright, I.S.M.B, Primăria Municipiului Bucureşti, StartUB.
Parteneri media: Adevărul, AgendaExpo, B365, Blogunteer, Bucharest-guide.ro, Bucureşteni,.ro, CalendarEvenimente.ro, Cariere, Edu-news, GoingOut.ro, Hipo, Intuitext, Iqool.ro, Jurnal de Bucureşti, RegieLive, România Pozitivă, RoPortal, Radio România Cultural, Student din Provincie, Studentie.ro, SuntParinte.ro, TeenPress, Timisoreni.ro, Workstickers, Ziare.com
Organizaţii partenere: Akcees, ASER, Best Bucureşti, Ed4Lead, Fundaţia Tineri pentru Tineri, ISIC, LSRS, Şcoala de Valori, VIP, Young Professionals
Despre Grup Educativa
EDUCATIVA este un grup de organizaţii non-guvernamentale şi companii ce dezvoltă produse și servicii educaționale care ajută tinerii români în identificarea și fructificarea oportunităţilor de dezvoltare personală. Printre programele EDUCATIVA se numără serviciile de consiliere educațională EDMUNDO și UNIVERSALIO, serviciul de recrutare Reviro și platforma centralizată de înscriere la universități din România, AdmitereOnline.ro
-
Sergiu Scripcă - Marketing and PR Manager
-
Pentru telefon si e-mail click aici
- GRUP EDUCATIVA
-
Pagina contact: Contact EDUCATIVA SRL