Opt tipuri de agentii. Cum faci alegerea?
BUCURESTI - 2 mai 2023
Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri
O cautare simpla pe internet arata ca exista mii de agentii de publicitate din care sa alegeti. Dar, daca nu ati mai lucrat niciodata cu una, cum aflati de ce anume aveti nevoie?
news
Vom examina 8 tipuri diferite de agentii de publicitate si atunci cand acestea sunt cea mai buna optiune, apoi vom vorbi despre unele capcane comune de care trebuie sa stiti in timp ce examinati agentiile potentiale.
Agentie publicitara traditionala
Agentiile de publicitate traditionale lucreaza in principal cu forme traditionale de mass- media , cum ar fi ziare, reclame de televiziune, radio si tiparituri.
Cand se foloseste: agentiile de publicitate traditionale sunt cele mai potrivite pentru companiile care incearca sa ajunga la un public local. O campanie strategica de posta directa pentru un restaurant local sau un panou publicitar care promoveaza ziua de deschidere a unui nou muzeu, poate fi o utilizare eficienta a formelor traditionale de mass-media.
Agentie de publicitate digitala
O agentie de publicitate digitala este specializata in toate lucrurile online. Probabil ca are cunostinte mass-media traditionala, dar accentul lor principal consta in sfera digitala, inclusiv:
- Optimizarea motoarelor de cautare (SEO)Marketing social mediaProiectare si dezvoltare site-uri webGenerarea de continutMarketing prin e-mailMarketing bazat pe continutAutomatizarea marketingului
Cand se utilizeaza: agentiile de publicitate digitale sunt cele mai potrivite pentru companiile care incearca sa ajunga la un public foarte specific, deoarece platformele de marketing digital permit capabilitati avansate de directionare si acoperire larga. Agentiile de publicitate digitale sunt, de asemenea, potrivite pentru companiile care doresc sa-si imbunatateasca prezenta online si sa genereze mai multi clienti potentiali prin intermediul site-ului lor web. Agentiile de publicitate digitala tind sa aiba un amestec de designeri grafici, dezvoltatori web, redactori, specialisti in publicitate, fotografi si videografi.
Agentie publicitara cu servicii complete
O agentie de publicitate cu servicii complete ofera o gama completa de servicii care abordeaza atat aspectele traditionale, cat si cele de marketing digital ale unei afaceri. Agentiile de publicitate cu servicii complete sunt formate dintr-o echipa de experti si sunt un ghiseu unic de servicii:
- Campanii publicitarePlanificare strategicaAnunturi TVManagementul retelelor socialeCrearea de continutDezvoltare webReclame la radioSEODesign grafic
Cand se foloseste: o agentie publicitara cu servicii complete este adecvata daca afacerea dvs. are nevoie de un set complet de marketing. Acestia vor putea furniza rezultate printr-un anunt TV, precum si printr-o campanie de socializare.
La Happy Lotus Life avem o echipa completa de specialisti in publicitate, care si-au petrecut cariera scriind, editand, creand si organizand evenimente media si emisiuni TV, perfectionandu-si in mod continu munca lor.
Agentie publicitara pentru retelele sociale
Agentiile de publicitate pentru retelele sociale se concentreaza pe un singur lucru: retelele sociale. Acestea au o echipa de creatori de continut si de optimizatori de anunturi care va vor maximiza canalele sociale. Se pot concentra pe multe canale sociale sau pot fi experti intr-un singur canal, cum ar fi LinkedIn. Datorita modificarilor recente ale algoritmului de social media care au dus la scaderea acoperirii organice, asteptati-va ca agentiile de publicitate din retelele sociale trebuie sa perceapa un buget pentru cheltuielile publicitare.
Cand se foloseste: agentiile de socializare sunt potrivite pentru companiile care doresc sa atinga un singur obiectiv, cum ar fi vanzarea de produse prin intermediul platformelor de socializare. Aceste agentii de marketing au de obicei o echipa creativa, o echipa de continut si ar putea avea chiar fotografi si videografi.
Agentie publicitara pentru relatii publice
Relatiile publice sau agentiile de relatii publice servesc la imbunatatirea si gestionarea imaginii publice a unei companii si a angajatilor sai. Agentiile de PR sunt adesea folosite pentru companii si CEO-uri la nivel de intreprindere, concentrandu-se pe promovarea companiei sau a CEO-ului in stiri, pe site-urile din industrie si in comunitate.
Cand se foloseste: agentiile de PR sunt cele mai bune pentru organizatiile care doresc sa imbunatateasca gradul de constientizare al publicului asupra marcii sau a imaginii lor publice. Agentiile de PR sunt deosebit de importante pentru marcile care sunt frecvent in viziunea publicului, deoarece ajuta la gestionarea impresiei publicului despre organizatie sau liderul acesteia.
Agentie publicitara pentru branding
Agentiile de branding se specializeaza in, ati ghicit, branding. De obicei, vor efectua cercetari aprofundate de piata pentru a intelege mai bine peisajul competitiv si pentru a oferi o gama larga de servicii care includ design de logo-uri, dezvoltare de nume de marca, identitati creative si semnalizare.
Cand se foloseste: o agentie de branding este cea mai buna daca aveti in vedere sau planificati un rebrand organizational sau sunteti interesat sa vedeti cum este perceputa marca dvs. actuala pe piata.
Agentie publicitara creativa
Agentiile creative se concentreaza pe designul si grafica unui brand, dar externalizeaza strategia si executia catre alti parteneri de marketing. De obicei, exceleaza in designul de logo-uri, marketingul tiparit, anteturi, panouri publicitare si carti de vizita.
Cand se utilizeaza : aceste tipuri de agentii sunt potrivite pentru organizatiile care trebuie sa creeze un aspect coeziv al marcii lor sau care trebuie sa creeze noi garantii de marketing.
Agentie publicitara de cumparare mass-media
Agentiile de publicitate care cumpara suporturi media se concentreaza pe planificarea mass-media si achizitionarea mass-media si, de obicei, isi adapteaza serviciile la un anumit canal. Ele identifica un interval de timp, recomanda un buget si stabilesc piete pentru a ajunge la publicul tinta.
Cand se foloseste: agentiile de cumparare media sunt excelente pentru organizatiile care doresc sa utilizeze doar un singur canal. Este posibil ca aceste agentii sa aiba o echipa creativa interna, dar sunt de obicei cele mai eficiente atunci cand sunt asociate cu o agentie publicitara creativa.