LeasePlan – profit de aproape 1 milion de euro în primul semestru din 2011

BUCURESTI - 22 iulie 2011

Comunicat tip General in Auto, Afaceri, Banci / Asigurari, Finante / Contabilitate, Media / Publicitate

LeasePlan România a raportat un profit de 968.000 euro după primele şase luni ale acestui an. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 13,96 milioane euro, în creştere cu 40% faţă de primul semestru al anului trecut. Valoarea portofoliului administrat a crescut cu 25% comparativ cu S1 din 2010, atingând 42,4 milioane euro.

LeasePlan – profit de aproape 1 milion de euro în primul semestru din 2011

“Rezultatele pozitive sunt o consecinţă a maturizării pieţei autohtone, externalizarea serviciilor de management de flote fiind una dintre soluţiile cele mai eficiente în reducerea costurilor unei companii. Reticenţa iniţială a managerilor la adoptarea de soluţii de externalizare, după ani de administrare internă a flotelor, începe să dispară gradual, cu atât mai mult cu cât controlul costurilor este o preocupare crescândă a companiilor”, a declarat Bogdan Apahidean, director general LeasePlan.

În prima jumătate a acestui an, compania a efectuat investiţii totalizând 13,3 milioane euro, iar flota administrată număra 5.295 vehicule. Din totalul flotei administrate, majoritatea (aproximativ 83%) o reprezintă vehicule în sistem full operational leasing, iar pentru restul vehiculelor se asigură doar serviciile de gestionare sau doar finanţarea. Tot în această perioadă, LeasePlan a lansat două noi instrumente de consultanţă pentru clienţii săi: Fleet Balance şi Car Policy Builder. Acestea oferă companiilor asistenţa necesară proiectării unei flote sustenabile, cu prim plan pe controlul costurilor, respectiv implementării unei strategii de flotă auto personalizată.

Clienţii companiei au la dispoziţie o gamă de soluţii personalizate în funcţie de nevoile lor. Cele mai accesate sunt contractele de tip ComfortPlan, cu o pondere de 37% din total, acestea oferind clienţilor cea mai mică rată lunară. Clienţii ce urmăresc o îmbunătăţire a cash-flow-ului din companie optează pentru programele Sale&LeaseBack (25% din totalul contractelor). Unul dintre programele LeasePlan cu tendinţă de creştere în preferinţele clienţilor este PartnerPlan, cu o pondere de 21% din total. Acest tip de program oferă clientului toate economiile rezultate din întreţinere şi anvelope pe durata contractului, precum şi profitul obţinut din vânzarea vehiculului la final de contract, in timp ce eventualele pierderi sunt suportate de catre LeasePlan.

Lista de clienţi a LeasePlan România cuprinde peste 160 de companii din domenii precum: industria energetică, servicii financiare, FMCG, IT&C, industria farmaceutică, etc. Printre cei mai importanţi clienţi ai LeasePlan România se numără: OMV PETROM SA, Ursus Breweries, CEZ România, BCR, Bancpost, Coca-Cola HBC România, METRO Cash & Carry România, Silcotub, IBM România, etc.

Despre Lease Plan

LeasePlan este o companie financiară olandeză, înfiinţată cu peste 45 de ani în urmă. În prezent LeasePlan este furnizorul numărul unu la nivel mondial în domeniul serviciilor de management de flote şi activează în 30 de ţări, cu peste 6.000 angajaţi dedicaţi să furnizeze clientului servicii conform motto-ului "it's easier to leaseplan". Acţionariatul LeasePlan este constituit din Grupul Volkswagen (50%) şi Fleet Investments B.V. (50 %), o companie de investiţii deţinută de omul de afaceri german Friedrich von Metzler.

www.leaseplan.ro