Recunoastere sau recompensare pentru inovatie?

BUCURESTI - 31 octombrie 2013

Comunicat tip Administrativ / Management in Afaceri, IT&C, Tehnologie, Internet, HR

Live site

In contextul economic actual in care inovarii si implicit ideilor angajatilor, li se acorda din ce in ce mai multa importanta, companiile din Romania incep sa dezvolte programe interne pentru incurajarea comportamentelor inovatoare.

IdeaCamp.ro - Campanii de idei

IdeaCamp.ro - Campanii de idei

Desi inca la inceput de drum in comparatie cu programele clasice de recompensare a performantei, recompensarea angajatilor inovatori castiga teren pe agenda departamentelor de resurse umane dar si a celor operationale.

Activitatile specifice inovarii, precum generarea de idei sau colaborarea in vederea imbunatatirii si implementarii lor, nu se regasesc deocamdata in mod direct printre atributiile angajatiilor. De aceea, un program bine structurat de recompensare si recunoastere devine esential pentru succesul unei initiative de obtinere de idei.

Recompensarea

Atat recompensele financiare cat si cele non-financiare joaca un rol important intr-un program de obtinere de idei de la angajati.

S-a observat ca premiile financiare nu sunt direct proportionale cu calitatea ideilor si nici nu asigura un nivel ridicat de implicare pe perioade mai lungi de timp, ele fiind indicate doar in cazul unei nevoi imediate si foarte specifice. In aceste conditii, un program creativ si divers de premiere non-financiara, ar fi cel mai potrivit pentru o participare constanta si un grad ridicat de motivare.

Exemple de premii non-financiare:

- Zile libere

- Pranz cu CEO

- Traininguri

-Produse electronice

-Delegare in echipa de implementare a ideii

- Paticiparea la conferinte

Recunoasterea

Recunoasterea este cea mai buna metoda prin care o companie poate demonstra angajatilor ei, intr-un mod tangibil, ca ideilor lor sunt apreciate. Totodata, prezenta unui program de recunoastere interna a comportamentelor inovatoare este asociata cu o calitate mai mare a ideilor, ducand chiar spre idei disruptive.

Managerii pot recunoaste angajatii inovatori prin:

- Web-site sau intranet

- Panouri de recunoastere sau topuri

- Newsletter sau revista interna

- Recunoastere publică in timpul sedintelor sau a altor evenimenteUn mesaj personal de multumire din partea unui top manager

Un mijloc modern de recunoastere a angajatilor inovatori prin expunere si interactiune cu colegii din intreaga organizatie este campania online de idei.

Pornind de la o nevoie de afaceri, o organizatie poate lansa o campanie interna in cadrul careia, prin intermediul unei aplicatii online, angajatii propun idei, colaboreaza, imbunatatesc ideile initiale, formeaza echipe si chiar voteaza ideile altor colegi.

Gasiti ghidul unei campanii de idei la www.ideacamp.ro.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ideacamp/recunoastere-sau-recompensare-pentru-inovatie