Igloo Media lanseaza un concurs de viziuni urbane

BUCURESTI - 8 aprilie 2008

Comunicat tip General in Arhitectura / Design

Igloo Media, editorul revistei Igloo habitat & arhitectură şi Carpatcement, în colaborare cu Ordinul Arhitecţilor din Romania, Filiala Teritorială Bucureşti, lansează un concurs de mobilier urban. Arhitecţi, designeri şi orice persoană care doreşte să îşi folosească imaginaţia pentru a aduce un plus de valoare spaţiului public sunt invitaţi să participe. Data limită de predare a lucrărilor este 21 aprilie, proiectele câştigătoare urmând să fie expuse în cadrul Anualei de Arhitectură a Municipiului Bucureşti.

Igloo Media lanseaza un concurs de viziuni urbane

În contextul unui spaţiu urban din ce mai dezumanizat, iniţiativa Igloo se concentrează asupra cetăţenilor, în special asupra pietonilor. Sunt încurajate acele forme inovatoare, complexe, capabile să integreze ergonomic acţiuni variate şi comportamente diverse, să creeze confort urban şi chiar să devină elemente iconice ale spaţiului public.

Obiective generale
Realizarea unor obiecte de mobilier complexe, care să răspundă nu unei singure funcţii, aşa cum se întâmplă de obicei. Reperele funcţionale prozaice ar fi banca, coşul de gunoi, rasterul de biciclete, piticul luminos, capra.
Activităţile urbane vizate sunt odihna, lectura, orientarea în spaţiul public, aruncarea gunoiului, iluminatul de detaliu, parcarea în siguranţă a bicicletelor, separarea traficului auto de cel pietonal. Concursul este mai mult decât o competiţie pentru design de obiect, dorindu-şi să fie şi o competiţie pentru concept de obiect urban cu personalitate.

Materialul
Obiectele propuse trebuie să ţină cont de condiţiile specifice de civilizaţie (a se citi eventual vandalism) din oraşele noastre, prin urmare materialul predilect este betonul. Elemente conexe din alte materiale sunt de luat în calcul şi nu se depunctează, dar realismul supravieţuirii acestora în spaţiul public românesc invită la prudenţă.

Dimensiuni, volum
Obiectele propuse nu beneficiază de un amplasament anume, nici măcar de un oraş anume, ci trebuie să se insereze cât mai simplu într-o multitudine de variante de spaţiu public. Prin urmare, dimensiunile şi volumul acestora trebuie să reflecte această preocupare, modularitatea şi flexibilitatea în abordare fiind opţiuni posibile.


Premiile concursului
Premiul I
1 500 euro + abonament 1 an la revista Igloo habitat & arhitectură cu dvd + execuţie prototip
Premiul II
1 000 euro + abonament 1 la an revista Igloo habitat & arhitectură cu dvd
Premiul III
750 euro + abonament 1 an la revista Igloo habitat & arhitectură cu dvd

Calendarul concursului
Predare proiecte: 21 aprilie
Jurizare proiecte: 22-23 aprilie
Execuţie prototip(uri): 06-15 mai
Comunicare rezultate: 17 mai
Expunere prototipuri în spaţiul public în cadrul TUB (Transcentral Urban Bucuresti): 17-18 mai
Expunere proiecte în cadrul Anualei de Arhitectură a Municipiului Bucuresti: 4-18 iunie


Despre IGLOO MEDIA SRL

Mai multe informaţii despre modalităţile de prezentare şi predarea proiectelor găsiţi pe site-ul
www. igloo.ro.
Persoana de contact
Roxana Evanghelie
Responsabil Relatii Publice
0723262543
roxana.evanghelie@igloo.ro
pr@igloo.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/igloo-media-srl/igloo-media-lanseaza-un-concurs-de-viziuni-urbane