HP ajuta operatorul de telefonie mobila Optimus sa combata frauda wireless si sa minimizeze pierderile de profit

BUCURESTI - 6 mai 2005

Comunicat tip General in IT&C

HP a anuntat ca Optimus, un important furnizor de telefonie mobila din Portugalia, a ales solutia HP Fraud Management (HP FMS) pentru a combate frauda traditionala bazata pe voce, cat si noile forme de frauda care apar o data cu introducerea serviciilor convergente de voce si date.

Solutia HP FMS va fi folosita si de Novis, compania sora a lui Optimus, care ofera servicii de telefonie fixa in Portugalia.

Optimus deserveste peste 2,1 milioane de abonati – peste 20% din piata totala din Portugalia – cu o gama completa de servicii mobile bazate pe GPRS. In iunie 2004, Optimus a inceput sa furnizeze si servicii mobile 3G de viteza mare, bazate pe standardul UMTS.

Furnizorii de servicii si operatorii de retele continua sa examineze amanuntit costurile operationale si sa acorde o atentie ridicata fraudei telecom. Avand in vedere ca infractorii se infiltreaza in retele si fura servicii, pierderile cauzate de frauda la nivel mondial sunt estimate undeva intre 35 si 40 de miliarde de dolari.(1) Ca raspuns, Optimus implementeaza solutia HP FMS versiunea 9, pentru a detecta mai rapid intentiile de frauda si pentru a reduce pierderile de profit asociate acestora.

Proiectata sa combata aceste pierderi, solutia HP FMS, extrem de scalabila, este capabila sa monitorizeze fiecare apel si schimb de date, permitandu-le operatorilor sa surprinda actiunile frauduloase chiar in momentul desfasurarii lor. In plus, HP FMS poate reduce costurile operationale in cadrul organizatiilor interne de management al fraudei.

„HP ne-a oferit cea mai complexa si mai raspandita solutie de management al fraudei din lume”, spune Artur Loureiro, chief information officer la Optimus. „In plus, am descoperit implementarea rapida, posibilitatile de reducere a riscului si rentabilitatea, prin care solutia HP FMS poate sa devina o optiune foarte convingatoare.”

De asemenea, solutia HP FMS ii permite companiei Optimus, dar si altor operatori, sa faca fata noilor tipuri de frauda care apar o data cu convergenta serviciilor de voce si date. Noile servicii de comunicatii cu continut bogat, care implica date, constituie posibile surse profitabile de venit, dar in acelasi timp prezinta un nivel ridicat de risc in ceea ce priveste frauda, in special cand continutul important este integrat in serviciile altui furnizor.

Solutia FMS ii permite companiei Optimus sa ofere aceste servicii fara implicarea unor riscuri substantiale de profitabilitate sau de alt tip, asociate cu furtul de continut si servicii cu valoare adaugata.

„HP a fost partenerul potrivit pentru Optimus, datorita experientei sale in domeniul fraudei, dar si a facilitatilor cheie din solutia sa, in special flexibilitatea si abilitatea de a detacta frauda in serviciile de date”, spune José Carlos Sobreira Martins, director al diviziei Fraud Management din cadrul Optimus.

HP ofera protectie impotriva fraudei pentru mai mult de 250 de milioane de abonati, ai aproximativ 70 de furnizori de servicii din 34 de tari, cat si pentru numeroase mari companii multinationale de telecomunicatii din intreaga lume. Anul acesta, Optimus va implementa solutia si pentru alte peste 2 milioane de abonati.

„O data cu aparitia serviciilor de date – impreuna cu noile si inevitabilele forme de frauda – riscurile au devenit semnificativ mai mari pentru furnizorii de servicii”, spune Marco Limena, vicepresedinte al diviziei Network and Service Provider Solutions din cadrul HP. „HP are peste 12 ani de experienta in acest domeniu, iar solutia noastra de management al fraudei este un produs matur, care evolueza in continuare, pentru a asigura pozitionarea clientilor nostri cu un pas inaintea infractorilor, din ce in ce mai multi si mai sofisticati”.

Solutia HP Fraud Management este o componenta a unui portofoliu complex de oferte HP pentru asigurarea si cresterea profitului, care ajuta furnizorii de servicii si operatorii de retele sa-si creasca profiturile si sa-si imbunatateasca eficienta operationala in toate aspectele afacerii lor, inclusiv comenzi, asigurari, facturare si procese de suport.

Mai multe informatii despre solutiile HP de asigurare a profitului si management al fraudei sunt disponibile la adresa www.hp.com/go/fraud.


(1) Sursa: CFCA (Communications Fraud Control Association), Martie 2003.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-forum/hp-ajuta-operatorul-de-telefonie-mobila-optimus-sa-combata-frauda-wireless-si-sa-minimizeze-pierderile-de-profit