VENITURILE INREGISTRATE DE XEROX IN PRIMUL TRIMESTRU AL ANULUI AU DEPASIT ASTEPTARILE

BUCURESTI - 28 aprilie 2004

Comunicat tip General in IT&C

Corporatia Xerox a anuntat rezultatele obtinute in primul trimestru al anului 2004, care reflecta vanzarile deosebite ale sistemelor sale color lidere in industrie si ale echipamentelor digitale de birou.

VENITURILE INREGISTRATE DE XEROX IN PRIMUL TRIMESTRU AL ANULUI  AU DEPASIT ASTEPTARILE

NOILE TEHNOLOGII DETERMINA CRESTEREA VANZARILOR DE ECHIPAMENTE

•Profitul per actiune a fost de 25 centi, incluzand 8 centi/actiune din vanzarea ContentGuard
•Vanzarile de echipamente au crescut cu 9 %
•Veniturile au crescut cu 2%, venitul total inregistrat fiind de 3,8 mld. $

Compania a raportat pentru primul trimestru al anului 2004 un profit per actiune de 25 de centi, valoare ce include 8 centi din vanzarea pachetului majoritar de actiuni detinute de Xerox la ContentGurad.
“Am inceput trimestrul prin lansarea unor oferte atractive destinate pietelor echipamentelor de productie si de birou, confirmand pozitia Xerox de importanta sursa de tehnologie. Si am incheiat trimestrul cu vanzari substantiale care demonstreaza eficienta strategiei noastre bazate pe valoarea adusa de servicii – oferind clientilor solutii practice pentru reducerea costurilor documentelor si simplificarea proceselor de lucru”, declara Anne Mulcahy, Presedinte si CEO al Xerox.


Investitiile in tehnologie determina cresterea vanzarilor de echipamente
In primul trimestru al anului, vanzarile de echipamente au crescut cu 9%, incluzand un beneficiu valutar de 5 puncte procentuale. Venitul total inregistrat in primul trimestru a fost de 3,8 mld. $, reprezentand o crestere de 2% fata de primul trimestru al anului 2003, inclusiv beneficiul valutar de 5 puncte procentuale. Cresterea venitului continua sa fie influentata negativ de declinul venitului post-vanzare al echipamentelor bazate pe vechea tehnologie analogica. Tendinta globala post-vanzare si-a continuat cursul ascendent datorita noilor sisteme digitale si servicii care se impun din ce in ce mai mult in fata celor analogice.
Venitul total inregistrat in primul trimestru in domeniile carora compania le-a acordat o atentie deosebita – activitatile de birou digitale, productia digitala si serviciile cu valoare adaugata – a crescut cu 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut si reprezinta acum aproximativ 71% din venitul companiei. Xerox a obtinut de asemenea progrese semnificative in Divizia Developing Market Operations, raportand o crestere de 6% a venitului total in primul trimestru al anului 2004 si de 33% a vanzarilor de echipamente.
“Cele 55 procente din totalul vanzarilor de echipamente din primul trimestru al anului, generate de produsele lansate in ultimii doi ani, evidentiaza faptul ca strategia de investitii a Xerox este castigatoare pe piata”, a adaugat Mulcahy.
Venitul obtinut din produsele color a crescut cu 26% in acest trimestru si reprezinta un element esential al strategiei de crestere a companiei, venitul obtinut din cresterea volumului de tipar color pe sistemele Xerox depasindu-l pe cel post-vanzare. Venitul din produsele color reprezinta in prezent 23% din venitul total al companiei.

Varful de lance in “New Business of Printing”
In domeniul echipamentelor de productie, Xerox continua sa fie lider al noului val “business of printing”, sprijinind tipografiile si organizatiile care produc un volum mare de documente sa realizeze tranzitia de la offset la lumea mai dinamica a tiparului digital.
Instalarile de sisteme de productie color au crescut in acest trimestru cu 27%, datorita cererii accelerate de echipamente Xerox DocuColor® 6060 si 5252. In ultima luna, Xerox a raportat cea de-a 10.000-a instalare a unui sistem de tipar digital color entry-level, reflectand succesul familiei DocuColor 2000, care include sisteme cu viteze de la 45 pagini pe minut la 60 ppm.
Xerox a fost ales furnizorul exclusiv de tehnologie de tiparire digitala color pentru cele 65 de filiale din Statele Unite ale tipografiei Consolidated Graphics. Aceasta si-a instalat initial 6 sisteme de productie digitala Xerox DocuColor iGen3® si 6 sisteme de productie digitala color DocuColor 6060. In primul trimestru, Xerox a continuat sa dezvolte piata pentru iGen3 si estimeaza ca va face un nou pas la drupa, cel mai important eveniment mondial dedicat artelor grafice si tiparului.
Instalarile de sisteme de productie monocrom au crescut cu 28% datorita in principal sistemului Xerox 2101 si primelor achizitii ale copiatorului/imprimantei DocuTech® 100/120, care este disponibil pe piata din luna martie. Acest sistem digital alb-negru defineste o noua categorie de produse, furnizand puterea de tiparire existenta anterior numai la echipamentele de nivel superior.


Digitizarea activitatilor de birou
Xerox aproape si-a dublat portofoliul de sisteme digitale de birou in ultimul an si, in prezent, dispune de cea mai vasta linie de produse de valoare recunoscuta destinata firmelor de orice dimensiune. Instalarile de sisteme monocrome de birou au inregistrat o crestere de 10% in primul trimestru ca urmare a numarului sporit de cereri din partea IMM-urilor pentru dispozitivele multifunctionale de birou WorkCentre® M15 si PE16. Instalarile de echipamente multifunctionale color de birou au crescut cu 45%. Instalarile de imprimante color au crescut cu 46% datorita cererii remarcabile pentru imprimanta color cu cerneala solida Phaser® 8400, lansata la sfarsitul lunii ianuarie.
“Vanzarile sustinute din primul trimestru pe pietele cheie au fost completate de o gama complexa de servicii care consolideaza pozitia de lider a Xerox ca furnizor pentru companii”, spune Mulcahy. “Baza de clienti a unitatii Xerox Global Services a crescut semnificativ in ultimul an datorita faptului ca din ce in ce mai multe companii apeleaza la experienta fara egal a specialistilor Xerox in administrarea fluxului continuu de hartii si documente digitale, esentiale in mediul de afaceri actual”.
Xerox a raportat pentru primul trimestru 2004 cheltuieli legate de vanzari, administrative si generale reprezentand 27,1% din venit. Marja bruta pentru primul trimestru a fost de 39,8%, reflectand o proportie crescuta a vanzarilor de echipamente pentru activitatile de birou si a celor de productie de complexitate redusa. Compania a generat un flux de numerar din operatiuni de 243 milioane $, care reprezinta o imbunatatire cu 84 milioane $ fata de aceeasi perioada a anului trecut.


Luna trecuta, Xerox a vandut actiunile detinute la ContentGuard – un furnizor de tehnologie de management al drepturilor de autor si conexe aplicate doumentelor digitale, tehnologie ce se bazeaza pe inovatii Xerox – catre Time Warner Inc. si Microsoft Corp., obtinand un castig dupa impozitare de 83 milioane $. In urma acestei vanzari si a altora realizate recent, Xerox isi comercializeaza cu succes inovatiile continuand sa investeasca in viitor prin atentia pe care o acorda cercetarii si dezvoltarii.
Referindu-se la cel de-al doilea trimestru, Mulcahy a afirmat ca asteapta progrese semnificative prin cresterea continua a vanzarilor de echipamente si cresterea venitului in pietele cheie. “Rezultatele foarte bune obtinute in primul trimestru constituie primul pas in atingerea unor performante deosebite la nivelul intregului an, bazate pe puterea brandului Xerox si pe avantajele competitionale ale echipamentelor si serviciilor noastre”.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-forum/veniturile-inregistrate-de-xerox-in-primul-trimestru-al-anului-au-depasit-asteptarile