XEROX ANUNTA UN PROFIT PER ACTIUNE DE 21 DE CENTI, CARE DEPASESTE ESTIMARILE INITIALE

BUCURESTI - 27 iulie 2004

Comunicat tip General in IT&C

Xerox a anuntat obtinerea in cel de-al doilea trimestru al anului 2004 a unui profit per actiune de 21 de centi, ce reflecta succesele continue ale activitatilor operationale ale companiei.

XEROX ANUNTA UN PROFIT PER ACTIUNE DE 21 DE CENTI, CARE DEPASESTE ESTIMARILE INITIALE

Vanzarile de echipamente au crescut cu 5 procente
Marginea bruta a fost de 41,3 procente
Venitul total inregistrat este de 3,9 mld.$

Oferta bazata pe servicii destinate mediului de afaceri a generat cea mai mare parte a castigurilor din acest trimestru, in timp ce puterea sistemelor color si a celor de productie monocrom mai putin pretentioase a contribuit la cresterea vanzarilor de echipamente. Reprezentantii companiei au declarat ca au fost depasite estimarile initiale privind profiturile.
„Cererea pietei pentru sisteme noi si servicii specializate, precum si orientarea evidenta pe asigurarea managementului documentelor inteligente pentru toate tipurile de companii de la cele de dimensiuni mici pana la cele foarte mari – toate implementate printr-un model de afaceri flexibil, generator de lichiditati - au condus si in acest trimestru la depasirea profiturilor estimate”, a declarat Anne M. Mulcahy, Presedinte si CEO al Xerox.


„Profiturile inregistrate si cererea crescuta pentru noua tehnologie si serviciile Xerox imbunatatite ne fac sa credem ca profiturile per actiune pe intregul an vor creste pana la 80-84 centi, depasind estimarile initiale de 67-72 centi per actiune”, a adaugat ea. Cresterea include un castig de 8 centi din vanzarea in primul trimestru a pachetului de actiuni de la ContentGuard, care vor fi partial contrabalansate de o investitie in crestere axata pe marketing si restructurare de 4 centi per actiune, ce va fi evidentiata in balanta de la sfarsitul anului.
Datorita investitiilor in tehnologie care au influentat vanzarile de echipamente, reprezentantii companiei afirma ca aproximativ doua treimi din totalul vanzarilor din cel de-al doilea trimestru provin din produsele lansate in ultimii doi ani.
Vanzarile de echipamente au crescut cu aproximativ 5 procente in cel de-al doilea trimestru, iar venitul total a fost de 3,9 mld.$, cu doua procente inferior celui obtinut in acelasi trimestru al anului trecut. Atat vanzarile de echipamente cat si venitul total au inclus un beneficiu valutar de doua puncte procentuale. Cresterea venitului a continuat sa fie influentata de declinul venitului post-vanzare pentru echipamentele bazate pe vechea tehnologie analogica. Performantele mai slabe din America Latina au avut un impact negativ semnificativ asupra veniturilor post-vanzare si totale.
Venitul din cel de-al doilea trimestru pentru domeniile a caror crestere a fost previzionata – activitatile de birou digitale, productia digitala si serviciile imbunatatite – a crescut cu 4 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut si reprezinta in prezent aproximativ 73% din venitul companiei.


Venitul obtinut pentru produsele color a crescut cu 17% in cel de-al doilea trimestru si reprezinta un element cheie in strategia de crestere a companiei, pe masura ce volumul in crestere de pagini tiparite pe sistemele Xerox color ajunge sa genereze venit post-vanzare. Venitul color reprezinta in prezent 25% din venitul total al companiei.
Rolul determinant al serviciilor
In afara succesului continuu datorat implementarii tehnologiilor inovatoare, accesibile, impactul Xerox este in crestere si datorita serviciilor oferite marilor companii. Acestea includ implementarea programelor de e-learning pentru personalul din intreaga lume, implementarea software-ului proprietar Xerox DocuShare® pentru editarea si arhivarea online a documentelor corporationale de importanta majora, precum si aplicarea instrumentelor Lean Six Sigma pentru reducerea in medie cu 30% a cheltuielior globale ale clientilor privind documentele. Cresterea bazei de clienti care au apelat la Xerox pentru consultanta, managementul imaginilor si continutului a contribuit la o imbunatatire semnificativa a venitului generat de serviciile cu valoare adaugata.
Importanta noii abordari a productiei
In ceea ce priveste sistemele de productie, Xerox continua sa domine noua directie de dezvoltare, sprijinind tipografiile si organizatiile mari producatoare de documente sa realizeze tranzitia de la tiparul offset la lumea mai dinamica a tiparului digital. In cel de-al doilea trimestru al acestui an, Xerox a anuntat la drupa – cel mai important targ mondial dedicat artei grafice si tiparului – sapte noi sisteme digitale cu o gama extinsa de servicii si instrumente pentru fluxul de lucru, generatoare de profit atat pentru clienti cat si pentru Xerox.


Instalarile de produse color au crescut cu 17% in acest trimestru datorita sistemului de productie color Xerox iGen3® si a sistemelor color digitale DocuColor® 5252. Instalarile de sisteme de productie monocrom au crescut cu 13 procente in mod deosebit ca urmare a solicitarilor de copiatoare/imprimante Nuvera™ 100/120 si a sistemului de productie Xerox 2101.
Digitizarea activitatilor de birou
Xerox a continuat sa-si consolideze portofoliul de produse de birou prin oferte noi, precum imprimanta color Phaser® 6100, imprimanta monocrom Phaser® 3130 si dispozitivele multifunctionale WorkCentre® M20 si M20i, toate lansate in trimestrul al doilea. Instalarile de sisteme Xerox monocrom de birou au crescut cu 25 de procente in acest trimestru, ca urmare a cererii constante si in crestere de dispozitive multifunctionale de birou Xerox WorkCentre din partea firmelor de dimensiuni mici si mijlocii. Instalarile de multifunctionalele color de birou au crescut cu 40% iar a imprimantelor color de birou cu 54 de procente, ca urmare a solicitarilor continue pentru linia Phaser bazata pe cerneala solida si pentru imprimantele laser.
Cheltuielile administrative, legate de vanzari si cele generale au scazut cu 4 procente in cel de-al doilea trimestru, reprezentand 27,3% din venit. Marginile nete de 41,3 procente s-au imbunatatit fata de trimestrul precedent si sunt conforme cu estimarile companiei pentru intregul an. Xerox a generat un cash flow operational de 256 milioane $ dupa contributia de 232 milioane $ la planul de pensii.


Referindu-se la trimestrul al treilea, Mulcahy a spus ca estimeaza ca profitul per actiune sa fie intre 11 si 15 centi, ca o consecinta a evolutiei continue a vanzarilor de echipamente si a cresterii veniturilor pe pietele cheie. Ea a adaugat ca „in afara atentiei deosebite acordate preturilor, vom concura agresiv cu competitorii nostri prin noile sisteme si servicii care consolideaza pozitia Xerox de lider in managementul documentelor, pentru a inregistra profituri superioare si in trimestrul urmator”.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-forum/xerox-anunta-un-profit-per-actiune-de-21-de-centi-care-depaseste-estimarile-initiale