Programul „Believe in U” iniţiat de Arctic: răspunsuri la întrebările studenţilor legate de carieră

BUCURESTI - 19 aprilie 2007

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Compania Arctic, liderul pieţei româneşti de electrocasnice, a lansat programul de responsabilitate socială „Believe in U” adresat studenţilor din cele mai importante universităţi din Bucureşti şi Târgovişte. Prin acest program, Arctic îi sprijină pe studenţi, oferindu-le soluţii practice, menite să îi ajute în dezvoltarea unei cariere de succes.

„Believe in U” este un proiect realizat de către Arctic împreună cu doi parteneri de renume, compania specializată în tehnici de dezvoltare personală For People şi institutul de cercetare Synovate.

Prin programul „Believe in U”, Arctic continuă direcţia începută anul trecut prin campania „Crede în tine”, campanie care îi încurajează pe tineri să aibă iniţiativă şi să creadă în puterea lor de a-şi urma visul şi de a-l realiza.

„Ne-am gândit că cea mai bună modalitate de a-i sprijini pe studenţii interesaţi să îşi înceapă sau să işi dezvolte cariera constă, în primul rând, în oferirea de răspunsuri concrete la întrebările acestora. Să le dăm ceea ce au nevoie - aşa a apărut ideea studiului de piaţă realizat la cererea noastră de către Synovate pentru a identifica nevoile tinerilor în ceea ce priveşte dezvoltarea profesională. Rezultatele studiului au stat la baza conceperii structurii şi conţinutului seminariilor pe care le organizăm în cadrul acestui program de responsabilitate socială.
În al doilea rând, oferindu-le tinerilor sfaturi practice care ţin seama de realităţile mediului profesional actual le suntem într-adevar de folos.” declară Monica Iavorschi, Director de Marketing şi Vânzări Arctic.

În cadrul programului „Believe in U” specialişti ai companiei Arctic, alături de profesionişti cu experienţă solidă în training, vor căuta împreună cu studenţii soluţii pentru probleme pe care le pot întâmpina tinerii în momentul angajării.
Studenţii care doresc să participe la aceste seminarii se pot înscrie on-line pe site-ul www.believeinu.ro.

Programul „Believe in U” se va desfăşura în perioada 18 aprilie – 23 mai şi va consta în organizarea unor seminarii în fiecare din următoarele universităţi: Academia de Studii Economice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Universitatea Politehnică Bucureşti, Universitatea din Bucureşti, Academia de Ştiinte Agronomice şi Medicină Veterinară, Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir şi Universitatea Valahia din Târgovişte.

„Odată cu integrarea în Uniunea Europeană şansele şi perspectivele tinerilor cu privire la oportunităţile profesionale cresc. Tocmai de aceea, considerăm că un start bun este esenţial pentru începerea unei cariere de succes. Prin programul „Believe in U”, compania Arctic demonstrează că este aproape de tineri şi că se implică activ în susţinerea carierei lor”, consideră Ugur Kayali, Director General Arctic.

Programul „Believe in U” face parte din campaniile de responsabilitate socială demarate de-a lungul anilor de compania Arctic. Acestea au fost direcţionate către diverse domenii, cum ar fi sănătate, educaţie, probleme sociale, protecţia mediului. Printre acestea s-au remarcat înfiinţarea şcolii de internet din Găeşti, dotată cu calculatoare moderne, acţiuni punctuale de sponsorizare cu produse electrocasnice a unor spitale, sponsorizarea unor evenimente caritabile organizate de ONG-uri cu scopul strângerii de fonduri. Totodată, în vara anului 2005, Arctic a oferit sprijin familiilor afectate de inundaţii, punând la dispoziţia acestora produse în valoare de 30.000 euro.

Despre Image Promotion

DESPRE STUDIUL REALIZAT DE ARCTIC ŞI SYNOVATE

Scopul cercetării

Întelegerea nevoilor de cunoaştere ale studenţilor legate de carieră, a orientărilor profesionale ale acestora şi a problemelor pe care ei şi le pun referitor la parcursul profesional.

Rezultate

Deşi până acum studenţii nu au participat în procent mare (28%) la cursuri extra şcolare, interesul pentru urmarea acestora în viitor este relativ ridicat (65%).
Pachetul salarial avantajos, oportunităţile de promovare, precum şi cele de dezvoltare profesională sunt principalele avantaje la care aspiră tinerii la început de carieră.
71% dintre studenţi preferă companiile private, principalele domenii de interes fiind marketingul (16%), resursele umane (13%), informatica (13%) şi publicitatea (11%).
În ceea ce priveşte sursele de informare în căutarea unei slujbe, internetul deţine supremaţia cu 89%.
Procentul celor care îşi doresc să lucreze în România este de 59%, iar 19% dintre studenţii chestionaţi s-au declarat nehotărâţi în ceea ce priveşte acest subiect.
Deşi 48% dintre ei nu au fost angajaţi niciodată, mai mult de jumătate dintre respondenţi s-au declarat pregătiţi să îşi înceapă cariera.

Metodologie şi eşantionare

Cercetarea a cuprins un set de întrebări adresate studenţilor din cele mai importante universităţi din Bucureşti. Eşantionul a fost format din 300 de tineri, atât din învăţământul de stat (77%), cât şi din cel privat (23%). Întrebările chestionarului au acoperit trei arii importante de interes: atitudinea şi activităţile curriculare şi extracurriculare ale studenţilor, orientarea şi experienţa lor cu privire la locul de muncă, experienţa şi cunoştinţele practice în pregătirea întâlnirii cu angajatorul.
DESPRE COMPANIA ARCTIC

Arctic face parte din grupul Arçelik, al treilea producător european de aparatură electrocasnică. La 50 de ani de la înfiinţare, produsele Grupului Arcelik sunt prezente pe pieţele a peste 100 de ţări din întreaga lume. Compania deţine 10 unităţi de producţie în 3 ţări şi are 15.000 angajaţi.
Anul 2006 a reprezentat pentru Arçelik un an de creştere, cu o cifra de afaceri de 3.9 miliarde euro şi un volum al vânzărilor de peste 10 milioane unităţi.
Pâna în anul 2010, Arçelik şi-a propus să deţină unul dintre cele mai puternice 10 branduri din lume pe segmentul electrocasnice.

DESPRE COMPANIILE PARTENERE ÎN PROGRAM

Compania Synovate este una dintre dintre cele mai importante companii de cercetare din lume, cu o bogată experienţă în domenii precum: comunicare, cercetare motivaţională, satisfacţia consumatorului.

For People este o companie specializată în tehnicile de dezvoltare personală, oferind un pachet complet de training-uri adaptate nevoilor cursanţilor.

Image Promotion – 021 224 67 34
Liliana Stănculescu – 0742 157 697, lilianas@imagepromotion.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-promotion/programul-believe-in-u-initiat-de-arctic-raspunsuri-la-intrebarile-studentilor-legate-de-cariera