Prezidenţiale: 18 de sondaje noi comparate în perioada octombrie - 11 noiembrie 2009

BUCURESTI - 16 noiembrie 2009

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Alegerile prezidentiale din 22 noiembrie 2009 se apropie. Mai sunt 7 de zile.
În perioada 1 octombrie - 11 noiembrie au fost publicate 18 sondaje, adică aproape un sondaj la fiecare două zile:
7 sondaje CCSB
4 sondaje Insomar
2 sondajeCSOP
2 sondaje Gallup
1 sondaj BCS
1 sondaj Avangarde
1 sondaj CURS

Am comparat cele 18 sondaje pentru a vedea tendinţa în optiunea de vot în perioada octombrie - 11 noiembrie 2009, dar şi cine le-a comandat, volumul eştantionului, marja de eroare.
În ultimii ani reprezentanţii partidelor din Romania s-au pronunţat în mai multe rânduri pentru interzicerea publicării sondajelor de opinie în timpul campaniei electorale. Pentru că ar manipula electoratul.
Un lucru este clar, trebuie să privim cu circumspecţie sondajele date publicitaţii în timpul campaniei. Cele mai interesante sunt cele cu care lucrează efectiv stafful de campanie al candidaţilor, dar la ele nu avem acces.
Chiar dacă rezultatele acestor sondaje nu ne sunt pe plac, nu înseamnă că totul este manipulare. Să ne gândim şi la factorul uman, subiecţii care răspund întrebărilor nu sunt totdeauna oneşti - din motive de ei ştiute; nu toţi cei care răspund că merg la vot chiar o vor face, nu toţi cei care spun că votează cu unul din candidaţi vor vota cu acesta.
Vom reveni cu rezultatele din 22 noiembrie şi le vom compara cu rezulatele sondajelor şi cu cele ale rezultatele exit-poll-urilor din seara alegerilor.
Puteţi citi documentarea noastră integrală „Sondaje alegeri prezidenţiale 2009- turul I - în perioada octombrie - 11 noiembrie” pe www.infomina.ro. Tot aici puteţi găsi şi articolul nostru postat in 29 octombrie despre 30 de sondaje pentru alegerile prezidenţiale în perioada aprilie - octombrie 2009.

Despre Infomina

Despre noi: Infomina activează în domeniul serviciilor de afaceri – informare şi documentare din surse publice: profile de firma, profile personale, documentări si monitorizări de piaţă.
Într-un mediu de afaceri complex succesul depinde din ce în ce mai mult de cunoaşterea evenimentelor aflate în schimbare rapidă şi care au impact asupra organizaţiilor. Cantitatea de informaţii creşte in ritm exponenţial şi impactul asupra afacerilor este greu de anticipat.
Rolul Infomina este să furnizeze la timp informaţii corecte şi de calitate, informaţii pe baza cărora să puteţi lua decizii fundamentate.
Date de contact:
Tel/fax: 0216664198
Tel: 0744344441