BRAU Beviale 2008 invită la sărbătoarea plină de strălucire a branşei

BUCURESTI - 12 august 2008

Comunicat tip General in Industrie

Europa – piaţă atrăgătoare pentru producătorii de băuturi.

Cei circa 1400 de expozanţi şi 34.000 de vizitatori ai ediţiei BRAU Beviale 2008 se bucură să poată participa la acest eveniment plin de strălucire care va avea loc la Nürnberg în perioada
12-14 noiembrie. La nivel internaţional, acesta este cel mai important târg specializat care se organizează în acest an în domeniul producţiei de băuturi, în centrul atenţiei aflându-se orientarea de piaţă, noutăţile, influenţa asupra dezvoltării produselor, adică pregătirea pentru deciziile investiţionale pe mai multe segmente de ofertă: materii prime pentru băuturi, tehnologii, logistică şi marketing. Comunitatea celor care participă la BRAU Beviale foloseşte această întâlnire din toamnă şi ca eveniment social, alocând timp ca să poată fi împreună, să poarte discuţii utile, să menţină contactele, să sărbătorească, să facă schimb de experienţă şi să-şi lărgească orizontul.

BRAU Beviale 2008 invită la sărbătoarea plină de strălucire a branşei

Printre ocaziile cele mai îndrăgite pentru comunicare se numără expoziţiile, cum ar fi în acest an cele pe tema energiei şi a tehnologiei informaţiei, dar şi gala pentru acordarea premiilor European Beer Star sau serata animată organizată în cadrul târgului.

Premiul German pentru Ambalaj – pentru prima oară la BRAU Beviale
O noutate la BRAU Beviale, dar nu şi la Centrul expoziţional Nürnberg, o constituie acordarea Premiului German pentru Ambalaj. Cunoscătorii admiră exponatele inovatoare, originale sau geniale care participă la concurs, de mulţi ani, în cadrul FachPack, târgul specializat pentru soluţii de ambalare. Anul aceasta este rândul FachPack să nu fie organizat, dar premiul rămâne în Nürnberg!

Institutul German pentru Ambalaje (Deutsches Verpackungsinstitut - dvi) a hotărât să continue parteneriatul său reuşit cu NürnbergMesse, chiar şi în anii în care nu se organizează FachPack. Motivul este optimizarea ambalajelor pentru băuturi, acesta fiind dintotdeauna un subiect important pentru specialiştii în dezvoltare şi design, care contribuie cu ideile lor la procesul de acordare a Premiului German pentru Ambalaj. În 2007, au fost trimise 300 de produse pentru concurs, printre care un butoi de bere de 10 litri, din aluminiu, cu sistem de presiune patentat, care asigură condiţiile pentru ca produsul să se păstreze proaspăt pe o perioadă mai îndelungată de timp. La acestea se adaugă recipiente din sticlă pentru smoothies, cu o claritate deosebită şi cu formă simplă, apoi cutii metalice suprinzător de moi, aşa încât par nişte pacheţele, ori sticle din plastic tip PET, cu formă pretabilă pentru stivuire. 21 dintre produsele participante au primit trofeul mult dorit. Gala Premiului German pentru Ambalaj, ediţia 2008, are loc în prima zi a târgului BRAU Beviale, adică miercuri, 12 noiembrie, la orele 16, în CCN Est, sala St. Petersburg. Expoziţiile speciale dvi „Premiul German pentru

„Ambalaj 2008“ şi „PackVision“ îşi aşteaptă vizitatorii în pavilionul 4A.

Pieţele pentru comercializarea băuturilor: Europa îşi exercită influenţa asupra standardelor internaţionale
Cine să-i mai înţeleagă pe europeni, cine să le mai înţeleagă statisticile? Din cercetări reiese că, în 2007, a scăzut simţitor încrederea cetăţenilor în instituţiile lor. Pe de altă parte, acum se înregistrează cote maxime în ceea ce priveşte sprijinul cetăţenilor pentru apartenenţa la UE comparativ cu opiniile lor din ultimii zece ani; 58% dintre europeni sprijină aderarea la UE (Standard Eurobarometer 68, 18.12.2007). Fireşte, putem pune la îndoială credibilitatea sondajelor care încearcă să surprindă realitatea deosebit de complexă a vieţii celor 497 milioane de oameni care trăiesc în cele 27 de state. Dar trebuie să nu uităm că, în prezent, circa 70% dintre toate legile statelor membre ale UE vin de la Bruxelles, indiferent că este vorba despre dreptul muncii, norme privind acţiunile, patentele, obligaţiile de publicare a documentelor, alimente sau mediu. Aproape că nu există domeniu care să nu fie reglementat în acest mod, aşa încât numărul de proiecte legislative depăşeşte, cu mult, numărul celor din alte regiuni ale lumii. De aceea, noile state membre au trebuit să transpună în legislaţia naţională 80.000 de pagini de norme europene.

Aceste interpretări însă, de la nivel naţional, sunt cele care, adesea, complică lucrurile: spre exemplu, în industria alimentară şi în domeniul utilizării extractelor de plante. Extractele de ginseng şi gingko, benefice pentru sănătate, sunt foarte căutate de consumatori. Întrebarea care se pune este însă: cum sunt declarate alimentele cărora li s-au adăugat astfel de extracte? Mai sunt alimente sau intră deja în categoria medicamentelor? În timp ce autorităţile germane ar dori să le încadreze în categoria medicamentelor, britanicii le declară alimente.

Lucrurile se complică şi devin tot mai greu de înţeles în cazul aromelor formate, de multe ori, din diferite substanţe. Producătorii de băuturi cunosc cel mai bine această problematică. De aceea, îi interesează foarte mult să ştie cum se clasifică o aromă: „naturală“, „identică cu aceea naturală“ sau „artificială“. În UE, clasificarea poate să difere de interpretările naţionale. În cel mai rău caz, se poate întâmpla ca o aromă să fie considerată „naturală“ într-o ţară, iar în alta, ca „artificială“. În aceste condiţii, este posibil ca produse de marcă să fie procesate în mod diferit de la ţară la ţară, aşa încât să aibă un gust care să difere de la ţară la ţară, dacă se doreşte evitarea situaţiei în care articolul de marcă să poarte menţiunea „artificial“ pe etichetă.

La BRAU Beviale 2008 participă şi principalii ofertanţi mondiali de materii prime, atât în ceea ce priveşte producţia de malţ ori bere, cât şi producţia de băuturi nealcoolice.
Horst Bussien, managing director la Rudolf Wild GmbH & Co. KG:
„BRAU Beviale îşi are locul său consacrat în programul nostru de participare la târguri, de mai bine de 30 de ani, adică de pe vremea când târgul respectiv se organiza încă în Meistersingerhalle (pavilionul Maeştri Cântăreţi). Acest târg de profil de la Nürnberg este important pentru noi, nici nu s-ar putea pune problema să nu participăm, deoarece în acest cadru şi la momentul oportun putem să prezentăm inovaţiile noastre întregii ramuri producătoare de băuturi, berarilor, staţiilor de îmbuteliere a apelor minerale, producătorilor de băuturi nealcoolice, suc de fructe, dar şi clienţilor din domeniul procesării laptelui.“

Ca să ne putem forma o impresie despre această situaţie derutantă, iată un exemplu: să zicem că în Germania există anumite ingrediente aromatizante încadrate la categoria aditivilor, ceea ce înseamnă că aroma respectivă poate să mai fie considerată ca „naturală“, cu condiţia ca toate celelalte componente să fie „naturale“. Dacă aditivul nu intră în această categorie în Marea Britanie, ci este considerat „componentă aromatizantă“, ar trebui ca specificaţia să conţină particula „artificial“. Iar dacă luăm în calcul şi Italia, care ar putea să fi stabilit praguri-limită maxime, neexistente în alte state membre, s-ar putea ca, odată cu depăşirea pragului respectiv, aroma să fie interzisă în Italia în compoziţia respectivă. Din 1989, producătorii de băuturi se luptă cu astfel de situaţii pardoxale. Aşa se explică de ce îşi pun speranţele în negocierile actuale purtate în direcţia armonizării. Doar printr-o lege UE se va putea obţinere mai multă claritate.

Mândri de nivelul atins în Europa
În ciuda dificultăţilor cu care se confruntă producătorii de băuturi în UE, este important ca politicieni, cum este primul ministru sloven Janša, să evidenţieze rezultatele deja obţinute. Pentru Slovenia, preşedinţia Consiliului, asigurată în prima jumătate a anului 2008, reprezintă un moment istoric. Slovenia este primul dintre noile state membre, primul stat membru dintre cele care s-au aflat în spatele Cortinei de Fier şi primul stat slav care conduce Consiliului UE. Progresul economic al statelor membre ale UE şi afirmarea pieţei interne ar fi încurajatoare - afirmă Janša. Prin extindere, creşterea din Europa înregistrează o dinamică sporită. Cu 3,5 milioane de noi locuri de muncă în 2006, Europa a înregistrat un bilanţ impresionant în ceea ce priveşte creşterea şi ocuparea. Pentru prima oară în ultimii zece ani, a crescut şi productivitatea, concomitent cu numărul de locuri de muncă. Comerţul din UE a crescut din 1992 încoace cu 30%. Înlăturarea procedurilor birocratice la frontieră a redus timpii de livrare şi costurile. Înaintea eliminării controalelor la frontieră, sistemul de impozitare necesita anual 60 de milioane de documente de vămuire! Piaţa internă face ca Europa să fie atrăgătoare pentru investitori, o dovadă în acest sens fiind creşterea fluxurilor de investiţii străine directe în UE. În aceste condiţii, creşte influenţa Europei în materie de stabilire a regulilor şi normelor internaţionale. Iar în plan internaţional, s-au produs mutaţii şi dincolo de frontierele UE: pe pieţele din afara UE, statele membre (cele 25 din 2004) au fost principalul exportator, cu o pondere de 19% din totalul mondial, urmate de SUA (14%), China şi Japonia (9%), precum şi Canada (5%), după cum relevă datele autorităţii pentru statistică a UE, Eurostat.

Piaţa europeană şi-a sporit atractivitatea, inclusiv pentru firmele din industria băuturilor şi pentru furnizorii acestora. BRAU Beviale este expresia amplificării caracterului internaţional, atât la nivel de expozanţi, cât şi de vizitatori. Din punct de vedere procentual, dar şi absolut, în 2007 a crescut ponderea vizitatorilor din alte ţări. 28% dintre cei 34.000 de vizitatori specializaţi au venit din Austria, Elveţia, Belgia, Rusia, Olanda, Cehia, Franţa, Marea Britanie, Italia, precum şi de pe alte pieţe, aflate în creştere, din centrul şi estul Europei, pentru a se informa la standurile celor 1.400 de expozanţi (aproape 40% fiind expozanţi internaţionali) despre materiile prime folosite la producerea băuturilor, despre tehnologii, logistică şi marketing.

Următoarele târguri:
Franconia punctează pe plan internaţional datorită competenţei sale în materie de tehnologie pentru producerea berii şi a altor băuturi: Nürnberg Global Fairs, filiala pentru străinătate a NürnbergMesse organizează pentru prima oară standul comun german pentru firme la ediţia a 8-a a expoziţiei China Brew & Beverage, care are loc între 20 şi 23 octombrie la Centrul expoziţional internaţional (China International Exhibition Center) de la Beijing (www.nuernbergglobalfairs.com).

BRAU Beviale 2008 vă invită din nou la Centrul expoziţional Nürnberg, în perioada 12-14 noiembrie.

Despre InPULSE Partners SRL

Partner de contact pentru presă şi audio-vizual:
Petra Trommer, Franziska Weißbrodt
Tel +49 (0) 9 11. 86 06-83 29
Fax +49 (0) 9 11. 86 06-82 56
franziska.weissbrodt@nuernbergmesse.de

Această informare pentru presă, alte informări de presă şi fotografii despre BRAU Beviale pot fi descărcate gratuit de către jurnalişti de la adresa:
www.brau-beviale.de/presse

Informaţii actuale despre produsele firmelor se pot obţine de la:
www.ask-BRAU-Beviale.de
Reprezentant NürnbergMesse în România
Peter Wolf
InPULSE Partners SRL
c/o GTZ România
Bd. Mărăşti 65 – 67, Pav. 34
RO - 011465 Bucureşti
Tel.: +40 (0) 7 21. 24 43 04
Fax: +40 (0) 21. 319 01 81
contact@inpulse.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/inpulse-partners-srl/brau-beviale-2008-invita-la-sarbatoarea-plina-de-stralucire-a-bransei