RoJAM - infuzie de educatie non-formala

BUCURESTI - 17 august 2011

Comunicat tip General in Educatie / Cultura, Media / Publicitate, ONG

RoJAM a venit cu o infuzie de educatie non-formala care sa le aminteasca participantilor ca vacanta e cel mai potrivit moment pentru a invata cateva dintre metodele interactive frecvent utilizate in organizatii non-guvernamentale.

RoJAM - infuzie de educatie non-formala
 Echipa de coordonare a targului multumeste atat ONG-urilor participante, cat si cercetasilor. Munca noastra ar fi fost in zadar daca voi nu ati fi participat activ si cu extrem de mult entuziasm la targul educatiei non-formale. 

Diana Pantea, membru in echipa de coordonare TEN

In cadrul a 42 de ateliere disponibile pe intreg parcursul unei zilei, cercetasii au avut posibilitatea de a interactiona cu ofertele educationale specifice activitatilor derulate la A.R.T. Fusion, ANPCDEFP, Asociatia Super Tineri ASIRYS, Fundatia Dinu Patriciu, Salvati Copiii, Crucea Rosie etc., organizatii si asociatii invitate de organizatorii RoJAM la acest targ. 

In complementaritate cu notiunile acumulate de tinerii cercetasi in mediul formal, educatia non-formala vizeaza consolidarea experientei educationale prin jocuri si metode interactive, care sa se plieze pe profilul varstei si sa potenteze resursele personale ale tanarului. De la tehnicile de prim-ajutor la notiuni de teatru forum, animatie stradala, managementul emotiilor, noduri si radio, participantii isi pot transforma aptitudinile in abilitati, iar abilitatile in deprinderi de larga utilitate.

Echipa de organizare a beneficiat, de asemenea, de unul dintre cadrele interactive non-formale pentru a aborda subiecte de interes general. Astfel, ,,Cafeneaua publica” a alimentat dezbateri a caror finalitate a fost conturata de mesajele motivationale ale invitatilor: Abbas Zahidi, purtand experienta Serviciului European de Voluntariat, Gabriela Dima, reprezentand Fundatia Cartea Calatoare, Radu Stinghe, coordonator RoJAM si Sabin Muresan, reporter.

In cadrul targului atelierele au fost variate, interesante, fiecare metoda propusa avand caracteristicile proprii, toate cumulandu-se intr-o oferta educationala non-formala utila fiecarui individ in parte. Acesta este si motivul pentru care cei interesati au participat individual, concentrandu-se pe autoeducare. Implicarea fiecarui cercetas in cadrul atelierelor a fost activa, fiecare avand posibilitatea sa invete lucruri noi si practice, pe care le poate utiliza in definirea propriului caracter.

 

“Targul a fost o reusita. Am putut sa mobilizam un numar foarte mare de cercetasi si am reusit sa le mentinem interesul pe toata perioada zilei. Rezultatul a fost mult peste asteptari, avand in vedere ca este prima data cand ma aflu in culisele unui asemenea eveniment. Iar la carnaval m-am distrat de minune. Copiii au reusit sa destinda intreaga atmosfera cu momentele artistice rezultate ca urmare a participarii la Targul Educatiei Non-Formale. Echipa de coordonare a targului multumeste atat ONG-urilor participante, cat si cercetasilor. Munca noastra ar fi fost in zadar daca voi nu ati fi participat activ si cu extrem de mult entuziasm la targul educatiei nonformale”, afirma Diana Pantea, membru in echipa de coordonare TEN.

Dincolo de aspectul ludic si doza de energie cu care a alimentat tabara, targul de educatie non-formala a stabilit noi conexiuni in dimensiunea non-guvernamentala naţionala, lasand oportunitatea unor viitoare parteneriate.

 

RoJam 2011 este organizat cu sprijinul a numerosi sponsori si prieteni ai cercetasiei, carora ONCR le multumeste pentru ca au ales sa investeasca in educatia tinerilor romani.

 

Lista sponsorilor:

Sub înaltul patronaj al Presedintelui Romaniei, Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret, Primaria Municipiului Sibiu, Consiliul Judetean Sibiu, Primaria Orasului Saliste, World Scout Foundation, Stiftung, Mercedes-Benz, European Scout Foundation, Danone, BCR, MIC.RO, SanoVita, Smurd, Stage Expert, STIRIONG.RO, Lumebuna.ro, Falcon, Bilbor, RCS & RDS, Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, Recolamp, Asociatia Pro Democratia, Creative Nuke Explosive Ideas, Studentul.info, evenimentestudentesti.ro, StiriDeBine, Romania Pozitiva, Blogunteer.ro, CROS, Fundatia Soros, Kiss FM si COMUNICATEDEPRESA.RO

 

Vizitati-ne la www.rojam.ro  si  www.scout.ro

Despre INSIDE BRAND

Despre Organizatia Nationala Cercetasii Romaniei
Misiunea Cercetasiei in societatea romaneasca este de a contribui la educarea tinerilor printr-un sistem de valori bazat pe o Promisiune si o Lege, de a ajuta la construirea unei lumi mai bune, in care oamenii sunt impliniti ca indivizi si joaca un rol constructiv in societate.

Cercetasia a fost fondata de catre tinerii care au raspuns ideilor si idealurilor formulate in lucrarea “Scouting for Boys”, scrisa de Baden Powell, in 1908. Ideea initiala nu a fost aceea de a crea o organizatie pentru tineret, ci, mai degraba, de a promova niste idei pentru educarea caracterului asa-zis “de cercetas”. In 1922 Asociatia Cercetasii Romaniei devine membru fondator al Organizatiei Mondiale a Miscarii Cercetaseşti. In prezent, in Romania, peste 2.500 de membri isi desfasoara activitatea in 55 de filiale din toata tara.
Cercetasia este o miscare educativa a copiilor si tinerilor, bazata pe voluntariat, cu caracter apolitic, deschisa tuturor, indiferent de nationalitate, rasa, sex, credinta sau conditie sociala, in concordanta cu metoda Scout. Cercetasia contribuie la dezvoltarea tinerilor, in vederea implinirii lor fizice, intelectuale, sociale, spirituale, pentru a deveni cetateni responsabili ai comunitatii locale, nationale si internationale.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/inside-brand/rojam-infuzie-de-educatie-non-formala