IMM FOCUS REGIONAL a adus solutii pentru profitul companiilor

BUCURESTI - 20 decembrie 2010

Comunicat tip General in Afaceri, Banci / Asigurari

Peste 140 de oameni de afaceri s-au intalnit joi, 9 decembrie, la Bucuresti, cu bancherii, specialistii in taxe si impozite, reprezentantii companiilor de asigurari si consultanti in managementul afacerii, in cadrul seminarului IMM FOCUS REGIONAL – Solutii pentru profit.

specialisti de marca din domeniul financiar-bancar au venit cu informatii utile

specialisti de marca din domeniul financiar-bancar au venit cu informatii utile

 Sustenabilitatea cresterii noastre va exista atunci cand vom avea in tara suficienta capacitate de refinantare, atat pentru dezvoltare economica, cat si pentru eventuale deficite. 

Varujan Vosganian, presedinte Comisia Economica, Industrii si Servicii din Senat

Evenimentul a deschis seria de seminarii adresate intreprinzatorilor din segmentul IMM, initiata de International Business Promotion anul acesta, fiind o platforma complexa de informare a oamenilor de afaceri. Obiectivul nostru este sa aducem in discutie problematica mediului economic autohton, evenimentul fiind structurat pe trei sectiuni:

Prima a fost destinata solutiilor de finantare a companiilor mici si mijlocii si dezbaterilor pe tema contextului economic actual, fiind invitati specialisti din domeniul financiar-bancar.

Varujan Vosganian, presedintele Comisiei Economice, Comertului si Mediului de Afaceri, a deschis seria dezbaterilor din prima sesiune, cu prezentarea indicatorilor macroeconomici si explicarea evolutiei economiei nationale. El a spus ca economia romaneasca este dependenta de factorii externi. „In conditiile actuale, o crestere economica de 5% afecteaza deficitul de cont curent. Sustenabilitatea cresterii noastre va exista atunci cand vom avea in tara suficienta capacitate de refinantare, atat pentru dezvoltare economica, cat si pentru eventuale deficite”, a explicat senatorul.   

Tot in sesiunea de inceput, reprezentantii institutiilor bancare prezente au venit cu solutii de finantare pentru intreprinzatorii mici si mijlocii.

Sanda Popescu, economist sef al Eximbank, a prezentat solutii financiare integrate pentru sustinerea IMM-urilor – credite pentru investitii, credite pentru activitatea curenta si finantari cu dobanda subventionata. Eximbank a pregatit pentru intreprinzatori si un pachet de garantii de care acestia se pot folosi la accesarea creditelor si la acoperirea scrisorilor de garantie bancara angajate de companii de la bancile comerciale.

Libra Bank a propus trei solutii pentru cresterea veniturilor companiilor. Madalina Nadrag, Corporate Area Coordinator, a propus managerilor variante de creditare unde costurile sunt negociate, in functie de capacitatea lor de rambursare si cu perioade de gratie avantajoase.  

Emil Bituleanu, presedintele Libra Bank, a afirmat ca anul acesta IMM-urile romanesti s-au confruntat cu trei probleme principale: scaderea cifrei de afaceri cu aproximativ 20%, diminuarea garantiilor pe care le au la dispozitie cand acceseaza credite si intarzierea platilor. Asa stand lucrurile, portofoliul de credite al Libra Bank a scazut cu 10% de la declansarea crizei economice in Romania, iar nivelul creditelor neperformante a ajuns la 15%. 

In cadrul celei de-a doua parti a intalnirii s-a discutat despre managementul riscului comercial, abordarea problemelor legate de inspectia fiscala,  principalele reglementari de ordin fiscal pe care trebuie sa le cunoasca un antreprenor si s-au oferit solutii pentru protectia afacerilor.

Directorul national de vanzari de la Allianz Tiriac Asigurari, Nicolae Avram, a vorbit despre solutiile pe care le au la indemana managerii pentru a-si proteja afacerile. Allianz Tiriac Asigurari a pus la punct un pachet complet, numit Fort IMM, care acopera toate clasele de riscuri si care se personalizeaza, in functie de nevoile de protectie ale fiecarei companii. Produsul ofera protectie financiara completa intreprinzatorilor, acestia putand opta pentru mai multe forme de asigurare, in functie de nevoile si particularitatile activitatii lor.

BCR a prezentat un proiect inovativ pe piata bancara din Romania – BCR Club Antreprenori, o platforma de comunicare pentru intreprinzatori. Daniel Pana, director executiv Directia Marketing, a spus ca acest proiect este parte a unui program educational dezvoltat de catre BCR in 2009 ca platforma cuprinzatoare de comunicare pentru segmentele importante de clienti, program care include si Scoala de Bani. In cadrul proiectului, antreprenorii vor avea la dispozitie un ghid de consultanta unde vor gasi articole de specialitate din domeniul financiar-bancar, sfaturi utile, vor putea intra in legatura cu alti manageri si vor avea acces la oferte de produse si servicii pentru dezvoltarea afacerilor.  

Un segment foarte important al seminarului l-a reprezentat partea de consultanta, specialistii companiilor de de renume in acest domeniu – Horvath&Partners, Ernst&Young si Noerr Finance&Tax, aducand lamuriri in ceea ce priveste managementul riscului comercial si problemele legate de fiscalitate.

Aura Cadis, managing consultant la Horvath&Partners, a prezentat un studiu despre practicile din Romania cu privire la managementul riscului comercial, realizat in 2010, concluzia fiind ca peste 60% dintre companiile romanesti sunt prudente in relatiile cu clientii, verificand stabilitatea financiara, profitabilitatea şi comportamentul de plata al acestora. Reprezentantul Horvath&Partners a prezentat metodele de diminuare a riscului comercial si a sfatuit intreprinzatorii cum sa elimine pierderile financiare.

Andra Casu, senior manager Departamentul de Asistenta Fiscala Ernst&Young, a relevat faptul ca, in ultima perioada a crescut numarul controalelor facute de autoritatile fiscale, abordarea acestora fiind mai agresiva. Motivele invocate de acestea pentru declansarea controalelor ar fi pierderile fiscale si solicitarile de TVA facute de firme. Pentru a nu avea neplaceri, companiile trebuie sa-si puna la punct documentele justificative pentru sustinerea deductibilitatii cheltuielilor in scop de impozit pe profit si pentru deductibilitatea TVA-ului aferent si sa efectueze periodic verificari interne pentru identificarea problemelor, inainte de inceperea controlului din partea autoritatilor fiscale. Reprezentanta Ernst&Young i-a sfatuit pe manageri sa se informeze permanent despre modificarile legislative ce survin in plan fiscal, necunoasterea acestora nefiind o scuza in fata inspectorilor fiscali.

Acesta a fost si mesajul transmis de Florin Gherghel, seful Departamentului de Taxe al Noerr Finance&Tax, recomandand oamenilor de afaceri sa verifice documentele supuse controlului fiscal

înainte de începerea controlului, pentru ca acest proces sa se desfasoare mai rapid si mai eficient. Reprezentantul Noerr a dat detalii despre termenii legali in care trebuie sa se desfasoare inspectia fiscala, oamenii legii trebuind sa respecte o procedura impusa de actele normative. Inspectorii trebuie sa notifice firmele pe care urmeaza sa le verifice printr-un aviz care trebuie sa contina temeiul juridic al inspectiei fiscale, data de incepere a controlului, dar si obligatiile fiscale si perioadele supuse inspectiei.  

 Cea de-a treia sectiune a seminarului a fost alocata consultantei in accesarea fondurilor structurale si finantarilor de la bugetul de stat, specialistii firmelor de consultanta venind cu solutii concrete pentru managerii care vor sa aplice pentru aceste programe. Tot aici, reprezentantii Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Rasvan Toader, director general si Cristian Haiduc, presedinte al Agentiei pentru Implementarea Programelor si Proiectelor pentru IMM,  au prezentat programele active de finantare de la Uniunea Europeana si de la bugetul de stat, ei indemnand intreprinzatorii sa vina cu proiecte pentru a accesa cat mai multe fonduri de finantare.

Romania are la dispozitie un buget de aproape 20 de miliarde de euro, alocat pentru perioada 2007-2013 de Uniunea Europeana prin programele structurale, din care, pana cum, s-au absorbit doar 2%.

Pentru a-I ajuta pe manageri sa intelegea cum functioneaza fondurile de finantare, specialistii Ernst&Young si Noerr Finance&Tax au vorbit, in cadrul seminarului IMM FOCUS REGIONAL, despre programele de finantare - care sunt pasii pe care trebuie sa-I urmeze intreprinzatorii pentru a accesa acesti bani si ce probleme pot aparea.

Sofia Ionescu, senior consultant Departamentul de Asistenta in Afaceri Ernst&Young, a venit cu detalii despre instrumentele structurale, afirmand  ca, din cele 22.890 proiecte depuse (aprox. 28 mld EUR finantare solicitata), doar 5.983 de proiecte au fost aprobate, finantarea solicitata fiind de 8,3 mld EUR. Din aceasta suma, s-au platit pana acum catre beneficiari doar 1,3 miliarde de euro. Reprezentantul Ernst&Young a atras atentia managerilor care aplica pentru fondurile europene sa fie atenti la conditiile de acordare a finantarii si la costurile financiare si nefinanciare aferente, de multe ori, acestea depasind cota de cofinantare initiala.  

Si in ceea ce priveste acordarea unor ajutoare financiare de la bugetul de stat sunt cateva aspecte de care trebuie sa tina cont cei care solicita acesti bani. Cristian Vasile Dima, ACCA Auditor la Noerr Finance&Tax, a spus oamenilor de afaceri ca, pentru a beneficia de ajutorul de stat pentru investitii, trebuie sa respecte cu strictete Planul de afaceri prezentat Ministerului de Finante la solicitarea finantarilor (locatie, date implementare, mijloace fixe achizitionate si preturile acestora, capacitate de productie, numar de angajati, indicatori financiari, angajamente de finantare). Reprezentantul Noerr a mentionat ca, orice deviere de la planul initial anuntat trebuie documentata, iar MFP trebuie informat in maximum 10 zile lucratoare de aceste modificari. Cei care se abat de la Planul de Afaceri pentru care au primit finantare, au dreptul sa faca doar doua modificari (temporale, tehnice sau economice) pe parcursul implementarii investitiei, altfel Acordul de Finantare este retras.

Irina Constantinescu, director executiv FNGCIMM, a vorbit despre garantiile pe care le poate acorda IMM-urilor institutia pe care o reprezinta, afirmand ca au la dispozitie resurse financiare importante pentru sprijinirea oamenilor de afaceri. Conform reprezentantei FNGCIMM,  au fost elaborate doua produse noi de garantare, in baza carora, intreprinzatorii pot obtine intr-un timp scurt, de 2-3 zile, garantii cu valori cuprinse intre 700.000 lei si 10.000.000 lei. Fondul National de Garantarea Creditelor pentru IMM are in vedere, astfel, sprijinirea accesului la finantare al companiilor mici si mijlocii pentru ca acestea sa-si poata desfasura activitatea sau sa se dezvolte.

Evenimentul a fost organizat de International Business Promotion sub patronajul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri.

Mai multe detalii gasiti pe site-ul evenimentului www.doingbusiness.ro/ro/eveniment.

Parteneri seminar: Allianz Tiriac Asigurari, BCR, Eximbank, Noerr, Libra Bank, Horvath & Partners, Ernst & Young

Parteneri media: The Money Channel, TV 6, Romania Libera, Agentia Nationala de Presa Agerpres, Smart Financial.ro, Brand Info.ro, Finantare.ro, Managementul proiectelor, Firme.ro, Plan de afacere, Manager de proiect, Asigurari.ro, Calendar evenimente, Comunicate de presa

Despre International Business Promotion

Grupul de firme IBP si-a inceput activitatea in 1997 cu o tipografie, a continuat apoi cu lansarea brandului Major Companies of Romania, cu lansarea in Romania a francizei Kompass si si-a extins aria de produse si servicii, adaugand permanent noi proiecte B2B si B2C:
-Romanian Business Digest si Major Companies in Romania – publicatii de afaceri de elita
-Portaluri de afaceri: www.doingbusiness.ro; www.ibprealestate.ro; www.ibpconferences.ro
-Organizare de evenimente de afaceri

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/international-business-promotion2/imm-focus-regional-a-adus-solutii-pentru-profitul-companiilor