Împreună în comunitate pentru acces egal la educație pe perioada pandemiei COVID - 19
Timisoara - 7 aprilie 2020
Comunicat tip General in Educatie / Cultura
Institutul Român de Educație a Adulților (IREA) susține accesul la educatie online a elevilor proveniti din familii dezavantajate social din mediul rural, pe toata perioada stării de urgenta, datorata pandemiei COVID-19. Astfel, IREA alaturi de partenerii proiectului ,,Centre comunitare de învățare permanentă- CCIP”, precum si de voluntarii si autoritățile locale din cele 4 centre comunitare înființate au distribuit 40 de laptopuri în mod gratuit elevilor dezavantajați social pentru a putea beneficia de șanse egale la educație.
Echipa de proiect alaturi de autoritati locale si voluntari gata de a distribui laptopurile
Institutul Român de Educație a Adulților (IREA) consecvent misiunii sale de implicare socială la nivel local, regional și național, în consonanță deplină cu această perioadă de vulnerabilitate, vine în sprijinul copiilor din familiile dezavantajate social din patru comunități rurale din zona de vest a țării.
IREA alături de partenerii din consorțiul proiectului “Centre Comunitare de Învățare Permanentă- O abordare integrată pentru reducerea disparităților economice, sociale și educaționale în zonele rurale din Regiunea de Vest a României”, (Federația Elvețiană pentru Educația Adulților - SVEB, Fundația Româno-Germană – FRG și Centrul pentru Asistență Rurală – CAR) au înființat și dotat patru Centre Comunitare de Învățare Permanentă (CCIP ), respectiv:
CCIP Teliucul Inferior, județul Hunedoara,
CCIP Fîntînele, județul Arad,
CCIP Bodo, județul Timiș
CCIP Obreja, județul Caraș- Severin
Scopul principal al acestor Centre comunitare de învățare permanentă a fost încă de la înfiintare acela de a contribui la disparitățile sociale și educaționale ale membrilor comunităților din mediul rural. Cu atât mai necesar se impune acum să fie activate toate parteneriatele educaționale dezvoltate în cadrul lor în direcția îndeplinirii acestui scop.
”Având în vedere că toate aceste centre comunitare au fost dotate cu echipamente IT, am inițiat o amplă acțiune de a identifica, împreună cu directorii școlilor și primăriile din aceste comunități, elevii cărora le vor fi de real folos aceste echipamente.
Împreună cu voluntarii IREA dar și cu voluntari din aceste comunități, am început să distribuim aceste echipamente la fiecare dintre elevi spre a le putea utiliza în scop educațional pe toată perioada cât se va menține această stare de urgență.
Așadar, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor acestor copii din mediul rural, alături de toți cei cu care la nivel local am creat parteneriate educaționale le vom oferi acum posibilitatea de a avea acces pe toată perioada stării de urgentă la echipamentelor IT dar și la resurse educaționale adaptate nevoilor lor.
În fiecare din cele patru comunități am pus la dispoziția elevilor 10 laptopuri funcționale (în total 40 de elevi vor beneficia de câte un astfel de laptop) care să le poată facilita prezența lor la orele desfățurate în mediul online alături de colegii lor.
Nu în ultimul rând, în cadrul fiecărui centru vom pune la dispoziție cadrelor didactice sau voluntarilor care doresc să se implice o tablă SMART funcțională, videoproiector, imprimantă și consumabile care să le poată facilita crearea de conținuturi educationale care să le permită să ofere ore în mediul virtual acestor copii dezavantazați social.
Cu sprijinul cadrelor didactice universitare, al studenților și masteranzilor Departamentului de Științe ale Educației, Facultatea de Sociologie și Psihologie, Universitatea de Vest din Timișoara vom putea, de asemenea, facilita accesul la activități de mentorat / tutoriat online adaptate nevoilor identificate. Beneficiarii direcți ai acestor activități de tutoriat vor fi elevii și părinții elevilor, iar beneficiarii indirecți vor fi cadrele didactice.
Toată această acțiune de implicare comunitară a membrilor Institutului Român de Educație a Adulților alături de partenerii săi educaționali reprezintă o modalitate prin care elevii proveniți din familii dezavantajate social să poată avea șanse egale la educație, rămânând conectați la activitățile educaționale, iar timpul petrecut acasă să fie valorificat cât mai bine și într-un mod plăcut în perioada în care toate unitățile de învățământ din România sunt închise, pentru a limita extinderea epidemiei cu noul coronavirus.
Traversăm o perioadă foarte grea și considerăm că fiecare dintre noi trebuie să fie conștient că fără solidaritate, înțelepciune de a găsi soluții, implicare și altruism nu vom putea depăși aceste provocări la care ne-am văzut puși în situația de a le face față.
Mulțumim mult tuturor partenerilor noștri educaționali din cele patru comunități, directori de școli, primari, tuturor voluntarilor care au răspuns cu promptitudine apelului nostru pentru această acțiune.”(Ana-Simona-Negomireanu – Președinte IREA)