Elevii de gimnaziu si liceu au derulat campanii de reducere a abandonului scolar in proiectul Educatia iti da valoare!

BUCURESTI - 4 iunie 2015

Comunicat tip General in Banci / Asigurari, Educatie / Cultura, ONG, CSR

Peste 3.380 de elevi de gimnaziu si de liceu din 42 de localitati au realizat campanii de reducere a abandonului scolar in competitia ”Educatia iti da valoare!”, organizata de Junior Achievement (JA) Romania in parteneriat cu BRD Groupe Societe Generale.

Profesorii si elevii au organizat prezentari, dezbateri, filme, expozitii tematice, discutii libere pe tema unor studii de caz, ateliere, scenete, jocuri de rol si activitati educationale speciale pentru a demonstra valoarea si importanta educatiei pentru viitor si consecintele negative ale abandonului scolar.

Proiectul castigator a apartinut unei echipe de elevi de la Liceul Tehnologic Alexandru Ioan Cuza din Panciu, judetul Vrancea, coordonate de profesoara Luminita Iliescu.  

Echipa a realizat proiectul „Alege scoala, nu strada!”, conceput ca un ansamblu de activitati non-formale in care au fost implicati elevi cu risc de abandon din mai multe clase. Tinerii au realizat dezbateri, au aplicat chestionare colegilor lor pentru a identifica nivelul de implicare, au conceput slogane si mesaje pe care le-au prezentat in cadrul unei expozitii si le-au diseminat sub forma de afise si flyere. Mai mult, ei au compus un cantec dedicat temei competitiei, pe care l-au interpretat la Casa Oraseneasca Panciu, in cadrul unui evenimentul dedicat proiectului, la care au participat elevi, parinti, profesori, reprezentanti ai Consiliului Local Panciu, ISJ Vrancea, ISP Vrancea si Directia Antidrog Galati.

Evenimentul creat de liceul nostru a avut un impact pozitiv atat asupra elevilor, cat si asupra comunitatii locale, dovada fiind prezenta intr-un numar mare a reprezentantilor institutiilor decidente de la nivelul judetului Vrancea. Ne dorim ca problema absenteismului si a abandonului scolar din Romania sa fie diminuata atat la nivel local, cat si la nivel national.”, a spus Luminita Iliescu, profesoara coordonatoare.

Competitia face parte din proiectul de orientare profesionala ”Educatia iti da valoare!” prin care JA Romania si BRD si-au propus sa amelioreze problema abandonului si absenteismului scolar.

Ajuns la a treia editie, proiectul le ofera elevilor de gimnaziu si liceu o intelegere concreta a modului in care continuarea studiilor le ofera mai multe oportunitati in viitor si mai multe sanse de a deveni independenti financiar si impliniti profesional. Pe langa competitia de proiecte, elevii au urmat la clasa programul Economia si succesul, beneficiind gratuit de training si materiale educationale (ghidul profesorului, manualul elevului, fise auxiliare) pentru activitatile interactive.

Ei au participat la un webinar in care au putut vorbi despre optiuni de educatie si cariera cu un consultant din conducerea BRD. Peste 75 de consultanti voluntari din partea companiei BRD au participat la ore in perioada martie-mai pentru a le povesti unui numar de 1.671 de tineri din 58 de institutii de invatamant despre ce inseamna o meserie bine facuta si pentru a-i incuraja sa se implice in programe educationale si sa se pregateasca pentru viitor.

”Cred ca sprijinind adolescentii sa se pregateasca pentru o profesie, pot contribui la crearea unei vieti de zi cu zi mai bune pentru cat mai multi oameni in viitor. De aceea am participat cu multa bucurie pentru al treilea an consecutiv la proiectul Educatia iti da valoare!. Pentru elevi, acest proiect reprezinta o oportunitate excelenta de a afla lucruri interesante, de a vedea o finalitate practica a studiilor si de a fi inspirati. Pentru mine ca voluntar a fost o experienta inedita si foarte pozitiva.” - Daniela Edu, Analist Formare Profesionala, BRD

Romania are una dintre cele mai mari rate de abandon scolar din Europa, cu aproape 18% dintre elevi care renunta la scoala inainte de finalizarea invatamantului obligatoriu de 10 clase, potrivit Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice. Oferind gratuit elevilor si profesorilor materiale didactice, consiliere si oportunitatea de a participa la activitati learning by doing, proiectul ”Educatia iti da valoare!” contribuie la prevenirea abandonului scolar la nivel national si la dezvoltarea competentelor esentiale ale adolescentilor pentru dezvoltarea carierei.

***

Despre BRD - Groupe Societe Generale

BRD - Groupe Societe Generale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor si banca nr. 1 pe piata romaneasca a creditelor sindicalizate. BRD - Groupe Societe Generale are 2,2 milioane de clienti si opereaza o retea de aproximativ 860 de unitati. Cu peste 2,2 milioane de carduri valide si o retea de acceptare de peste 25 000 POS-uri si 1 500 ATM-uri, BRD este banca nr. 1 pe piata romaneasca a cardurilor. Cu operatiuni de factoring de peste 960 milioane de Euro in 2014, BRD este liderul pietei de factoring din Romania. Activele totale ale bancii erau, la sfarsitul anului 2014, de 45,18 miliarde RON.

BRD face parte din Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148.000 de angajati in 76 de tari si 32 de milioane de clienti in intreaga lume, in trei activitati-cheie:

- Retail banking in Franta

- Retail banking international, servicii financiare si asigurari

- Corporate & investment banking, private banking, administrare de active si servicii pentru investitori.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/elevii-de-gimnaziu-si-liceu-au-derulat-campanii-de-reducere-a-abandonului-scolar-in-proiectul-educatia-iti-da-valoare