Elevii de gimnaziu si liceu promoveaza valoarea educatiei prin campanii de prevenire a abandonului scolar

BUCURESTI - 5 iunie 2014

Comunicat tip General in Educatie / Cultura, Social

Live site

• BRD si Junior Achievement demonstreaza elevilor cu tendinta de absenteism si risc de abandon scolar utilitatea si valoarea economica a educatiei pe termen lung
• 59 de profesori si 548 de elevi de gimnaziu si liceu din toata tara au planificat si derulat in comunitate campanii de prevenire a abandonului scolar in care au atras peste 2.400 de participanti directi
• Echipa de elevi si profesorul coordonator care au derulat campania cu cel mai mare impact la nivel local au fost premiati la Gala Romanian Business Hall of Fame®, care a avut loc pe 28 mai la Ateneul Roman din Bucuresti

Competitia Educatia iti da valoare! a fost initiata in cadrul parteneriatului Junior Achievement Romania - BRD, tinand cont de nivelul ridicat al ratei abandonului scolar care plaseaza tara noastra peste media europeana.

Participantii au devenit ambasadori ai educatiei si modele pozitive pentru colegii lor aflati in situatii de risc si au derulat in propriile scoli campanii adresate colegilor, parintilor si altor membri ai comunitatii pentru a transmite un mesaj despre importanta educatiei bine facute.

„Pentru a construi o clasa mijlocie puternica, motor al dezvoltarii sale, Romania are nevoie de cetateni educati, iar acestia trebuie formati intr-un sistem organizat. Elevii formati intr-un sistem educational organizat sunt o resursa care produce valoare adaugata pe termen lung pentru comunitatile lor. Din acest punct de vedere, abandonul scolar ne preocupa pentru ca produce analfabetism, forta de munca necalificata si, in final, saracie.

Le multumesc tuturor celor implicati in acest proiect - elevi si profesori - si ii felicit pe castigatori.

Le multumesc de asemenea colegilor din BRD care s-au implicat si au vorbit cu elevii despre importanta educatiei  si a muncii.”, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD – Groupe Société Générale.

Dintre cele 59 de portofolii inscrise de clasele participante, juriul a desemnat campania derulata de o clasa de la Scoala Gimnaziala nr. 1 din localitatea Cuza-Voda ca fiind cea mai buna solutie prezentata pentru prevenirea abandonului scolar. 

Criteriile pe care juriul competitiei le-a avut in vedere pentru alegerea castigatorului au fost: inovatie, impact, comunicare si vizibilitate in comunitate si in media si modul de prezentare al portofoliului de descriere a campaniei inscrise in competitie.

Sub sloganul Impreuna luptam pentru viitor!, elevii din echipa castigatoare au atras participanti la activitatile lor prin realizarea de afise si fluturasi, au realizat un material informativ despre problema aleasa si un chestionar privind perceptia elevilor asupra abandonului scolar.

Pe baza informatiilor obtinute, elevii au realizat si interpretat o sceneta prin care au evidentiat rolul pe care il are scoala in viata fiecaruia, urmata de dezbateri pe tema educatiei, a dificultatilor pe care le pot intampina cei care abandoneaza scoala comparativ cu realizarile pe care le pot obtine persoanele cu studii superioare si comentarea unor interviuri cu reprezentanti din comunitate despre rolul educatiei si modele pozitive.

“Prin intermediul acestor activitati consider ca am atras un semnal de alarma  elevilor cu  risc de abandon si nu numai cu privire la efectele parasirii timpurii a scolii asupra acestora, cat si asupra comunitatii. Activitatile realizate de  elevii participanti la competitie au fost un exemplu pozitiv pentru colegii lor, mesajele acestora fiind mult mai bine receptate decat daca ar fi fost transmise de adulti,“ a spus doamna profesoara Giumali Narcis, coordonatoarea echipei castigatoare.

Proiectul Educatia iti da valoare!, derulat pentru al doilea an consecutiv de Junior Achievement Romania in parteneriat cu BRD Groupe Société Générale, contribuie la prevenirea abandonului scolar la nivel national si la dezvoltarea competentelor esentiale ale adolescentilor pentru dezvoltarea carierei.

Pe langa competitia nationala, proiectul a inclus si alte componente esentiale – programul educational Economia si succesul derulat cu profesorii coordonatori, activitati interactive la clasa si webinar online derulat cu voluntari BRD – care au ajutat 6.148 de tineri sa constientizeze valoarea educatiei, optiunile de studii si de cariera si cum pot sa isi aleaga viitorul domeniu de interes si jobul pe baza abilitatilor, preferintelor si aptitudinilor personale.

Astfel, in lunile martie-mai, peste 70 de consultanti voluntari din banca s-au implicat activ in derularea activitatilor la clasa cu 1.552 de elevi din 52 de scoli, oferind tinerilor o experienta de invatare noua si diferita, iar programul de voluntariat in scoala va continua pana la sfarsitul anului scolar. Voluntarii le-au transmis elevilor de gimnaziu si liceu (clasele VII-X) din experienta personala privind educatia si traseul profesional, explicandu-le tinerilor ca succesul in cariera este strans legat de o educatie temeinica si consecventa, care sa le formeze abilitatile si competentele potrivite pentru a deveni cei mai buni in domeniul ales.

Scoli si profesori coordonatori - proiecte finaliste competitia Educatia iti da valoare!

Scoala Gimnaziala nr. 1 – Cuza-Voda, Giumali Narcis

Scoala Gimnaziala Dumitru I. Ionescu – Calvini, Sandru Mihaela

Scoala Gimnaziala Romul Ladea – Oravita, Givada Maria

Colegiul Tehnic Aurel Vlaicu – Galati, Tudorancea Anisoara

Liceul Tehnologic Ion Banescu – Mangalia, Baiasu Alina Gabriela, Mihalache Iuliana Corina

Scoala Gimnaziala Caiuti, Stratone Laura Carmen

Scoala Gimnaziala Constantin Brancusi – Medgidia, Dristaru Elena

Scoala Gimnaziala Constantin Daicoviciu, Boran Gabriela

Scoala Gimnaziala Mihai Eminescu – Osesti, Gosav Elena

Scoala Gimnaziala Sfanta Vineri – Ploiesti, Puiu Tina Elena 

Despre BRD Groupe Société Générale 

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148.000 de angajati si 32 milioane de clienti in intreaga lume, in trei activitati-cheie: Retail banking in Franta; Retail banking international; Corporate & Investment Banking. Informatii suplimentare sunt disponibile la: http://www.brd.ro/

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/elevii-de-gimnaziu-si-liceu-promoveaza-valoarea-educatiei-prin-campanii-de-prevenire-a-abandonului-scolar