O echipa de liceeni dezvolta prototipul de ochelari ce vine in sprijinul persoanelor cu deficienta de vedere, in cadrul unei competitii internationala

BUCURESTI - 16 mai 2016

Comunicat tip General in Educatie / Cultura, Social, CSR

Bucuresti, 16 mai 2016 – In cadrul etapei nationale a competitiei globale Social Innovation Relay (SIR), organizata de Junior Achievement (JA) Romania, in parteneriat cu NN Romania, o echipa de liceeni din Bucuresti a propus o solutie care foloseste tehnologie de inalta performanta pentru a le permite oamenilor cu deficienta de vedere sa distinga culorile si sa aprecieze distantele.

O echipa de liceeni dezvolta prototipul de ochelari ce vine in sprijinul persoanelor cu deficienta de vedere, in cadrul unei competitii internationala

Echipa Oculus de la Colegiul National I. L. Caragiale, sub coordonarea doamnei profesoare Mihaela Gavanescu, a creat prototipul pentru un produs special – ochelarii Mitra – care vine in sprijinul nevazatorilor sau persoanelor cu deficienta mare de vedere, ajutandu-i sa se integreze mai usor in mediul inconjurator, evitand usor obstacolele si pericolele deplasarii in spatiu.

„Totul a plecat de la o simpla intrebare: oare cum percep nevazatorii culorile? Initial ne-am dorit sa ii ajutam pe acestia sa distinga culorile. Apoi am intrat in contact cu George, un baietel din clasa a VIII-a si cu familia sa, care ne-au „introdus” in lumea nevazatorilor si ne-au explicat adevaratele probleme ale acestora, principala fiind deplasarea. Astfel, ochelarii nostri reusesc sa imbunatateasca experienta de zi cu zi a unei persoane cu deficienta de vedere. Participarea la acest concurs ne-a oferit posibilitatea de a ne dezvolta in ceea ce priveste organizarea in echipa si ne-a acordat o ampla introducere in lumea business-ului. Pentru noi, cea mai interesanta si mai atractiva a fost colaborarea cu un specialist in domeniul marketingului, ale carui sfaturi ne-au ajutat sa dezvoltam „adevaratul” business. Nu numai moral, cat si financiar am fost sustinuti de Junior Achievement, deoarece Proiectul Oculus a fost infiintat pe baza unei burse castigate in cadrul unei competitii anterioare, organizate de Junior Achievement Romania”, a spus Tudor Popa, membru al echipei Oculus la finalul competitiei nationale SIR.

Cu ajutorul consultantilor voluntari NN Romania, elevii din echipa Oculus se vor pregati pentru participarea la finala globala online a competitiei din 23 iunie, la care vor participa echipe din 12 tari: Bulgaria, Cehia, China, Grecia, India, Japonia, Olanda, Romania, Singapore, Slovacia, Spania, Ungaria.

Pe parcursul competitiei, elevii de liceu au experimentat activitati de antreprenoriat si au beneficiat de sesiuni de mentorat fata-in-fata si online sustinute de profesionisti cu experienta, care le-au dat feedback, le-au oferit recomandari si i-au ajutat sa-si imbunatateasca ideile. Cu acestea, elevii au reusit sa formuleze solutii viabile pentru rezolvarea unor probleme sociale reale, identificate de ei in comunitate, intr-unul dintre domeniile educatie, sanatate, incluziune sociala, dezvoltarea nivelului de trai sau sustenabilitate.

„Dincolo de interactiunile pline de provocari si inspiratie pe care le-am avut ca mentor al echipelor de elevi inscrise la Social Innovation Relay, am descoperit noi perspective prin care pot fi identificate problemele sociale si, mai ales, solutiile la acestea. Sunt foarte entuziasmata ca ambele echipe pe care le-am mentorat sunt in top trei proiecte castigatoare la finala nationala si felicit toate echipele care au participat. Prin ideile lor, ne dau incredere ca societatea noastra merge pe drumul cel bun”, a declarat Ruxandra Birsan, Marketing Research Analyst, NN Romania

Organizata pentru al saselea an consecutiv in Romania si la nivel international, competitia de idei de inovare sociala este parte a proiectului educational Social Innovation Relay (SIR), implementat de Junior Achievement in parteneriat cu NN, adresata liceenilor si cuprinde mai multe componente, printre care webinarii si studii de caz pe tema antreprenoriatului si inovarii sociale, precum si teste online de evaluare a cunostintelor in domeniu. In anul scolar 2015-2016, au fost implicati in proiect peste 3.200 de elevi de liceu, 115 profesori si 15 voluntari NN, fiind generate aproximativ 150 de idei de inovare sociala. In etapa nationala au participat cele mai bune 10 echipe formate din 38 de elevi din 8 licee si 6 localitati.

In 2015, echipa care a reprezentat Romania la nivel global, a prezentat o aplicatie care combate depresia si anxietatea, castigand premiul al doilea in competitie.

Informatii pentru editori

Despre NN Romania

NN Asigurari de Viata (www.nn.ro) este prima companie internationala de asigurari de viata care a intrat pe piata din Romania, in ianuarie 1997. Prin activitatea si initiativele sale, NN ajuta oamenii sa creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei si familiile lor, contribuind totodata la dezvoltarea sustenabila a societatii. Din 2011, NN se implica in programe care ofera ajutor si “Sanse la viata” persoanelor aflate in dificultate si desfasoara initiative importante de informare si educare financiara, printre altele si prin platforma de informare despre pensii private Pensiopedia.ro, pentru a sprijini comunitatile sa-si asigure un viitor mai bun.

Despre Junior Achievement Romania

Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie antreprenoriala, economica, financiara, orientare profesionala, sanatate si viata activa si dezvoltarea abilitatilor pentru viata. 39 de tari din Europa si 123 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate de peste 280.000 de elevi din 1.600 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si cu sustinerea financiara a comunitatii de afaceri. Mai multe informatii pe www.jaromania.org.