Delta Dunării e despre apă, noua campanie JYSK și WWF-Romania

BUCURESTI - 2 septembrie 2021

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, ONG, CSR

JYSK și WWF-România dau startul unei campanii de conștientizare a importanței zonelor umede din Delta Dunării. Campania “Delta Dunării e despre apă” are în centru proiectul de reconstrucție ecologică de la Mahmudia, unde o zonă de aproximativ 1000 de hectare a fost transformată din teren agricol în lac și redată Deltei Dunării.

.

.

 Începând de anul acesta am luat decizia de a fi alături de WWF-România, un parteneriat care se va desfășura pe o perioadă de trei ani. Noi suntem foarte mulțumiți de ce am găsit aici, de nivelul de profesionalism pe care l-am găsit, de implicarea și de abordarea autorităților locale. Toată lumea este în favoarea acestor proiecte, prin care aducem înapoi naturii terenurile confiscate acum câteva zeci de ani de autoritățile de atunci și transformate în pășuni sau în terenuri agricole. 

Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria

JYSK și WWF-România dau startul unei campanii de conștientizare a importanței zonelor umede din Delta Dunării. Campania “Delta Dunării e despre apă” are în centru proiectul de reconstrucție ecologică de la Mahmudia, unde o zonă de aproximativ 1000 de hectare a fost transformată din teren agricol în lac și redată Deltei Dunării.

Delta Dunării nu înseamnă terenuri agricole. Delta Dunării e despre apă. Tot ceea ce face ca Delta să fie un loc unic în Europa, speciile de păsări, pești și plante, există datorită canalelor, lacurilor, bălților și brațelor Dunării. Totul se datorează prezenței din abundență a unui element esențial: apa.  

"Reconstrucția ecologică de la Mahmudia a ajutat natura să revină la viață și să redevină casă pentru sutele de păsări care și-au găsit aici locul ideal de hrană și cuibărit.  Schimbarea s-a produs foarte repede, în doar câțiva ani cele 1000 de hectare de islaz părăsit au fost cuprinse de ape și au transformat peisajul. Este o schimbare importantă și pentru comunitatea locală, care poate să exploateze sustenabil potențialul turistic creat prin reconstrucție. De acum înainte, provocarea noastră este să asigurăm menținerea acestei zone umede și să creștem oportunitățile economice pentru comunitatea locala.  Vrem, de asemenea, să extindem suprafețele de zone umede din Delta Dunării prin noi proiecte de reconstrucție ecologică. Pentru a face acest lucru avem nevoie de susținere din partea tuturor celor care iubesc Delta Dunării", spune Hanny Bratu, Marketing și Fundraising Manager WWF-România.

Principala amenințare asupra Deltei Dunării este agricultura intensivă, cu lucrări de drenaj făcute în exces, cu folosirea de fertilizatori chimici și deversarea de substanțe nocive în apă. Reconstrucţia ecologică (reinundarea terenurilor secate în anii 1980 și transformate în terenuri agricole) a Deltei este soluția pe care WWF-România o propune de peste 10 ani ca măsură benefică pentru conservarea pe termen lung a sistemului deltaic. Această soluție este dorită și apreciată si de de comunitățile locale, deoarece amplifică creștere bunăstării socio-economice oferite de zonele umede.

“Începând de anul acesta am luat decizia de a fi alături de WWF-România, un parteneriat care se va desfășura pe o perioadă de trei ani. Noi suntem foarte mulțumiți de ce am găsit aici, de nivelul de profesionalism pe care l-am găsit, de implicarea și de abordarea autorităților locale. Toată lumea este în favoarea acestor proiecte, prin care aducem înapoi naturii terenurile confiscate acum câteva zeci de ani de autoritățile de atunci și transformate în pășuni sau în terenuri agricole”, a spus Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria.

Mahmudia este un exemplu de succes: 924ha de teren agricol au fost renaturate, iar acum se bucură de o biodiversitate impresionantă. Cu timpul, în locul terenului pe care se pășuna vor apărea tot mai multe zone pretabile desfășurării turismului ecologic și pescuitului sportive. 

Mai multe detalii despre reconstrucția ecologică de la Mahmudia: www.wwf.ro

Despre WWF-România

Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. În România, WWF lucrează din anul 2006 pentru protejarea mediului sălbatic din Munții Carpați și din lungul Dunării: arii protejate, ape, păduri, urși bruni, Delta Dunării, sturioni. La toate acestea se adaugă stimularea tranziției spre economia verde și un program de educație de mediu adresat tinerilor.

Misiunea WWF la nivel global este aceea de a stopa degradarea mediului şi de a construi un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura.

Despre JYSK Romania SRL

JYSK GROUP îşi are rădăcinile în Scandinavia: Primul magazin s-a deschis în Danemarca în 1979. În prezent, JYSK GROUP are peste 3000 de magazine şi 26.500 de angajaţi în 51 de ţări.
În Germania se numesc Dänisches Bettenlager - iar JYSK în restul ţărilor. JYSK GROUP doreşte să-şi facă simţită prezenţa peste tot în lume, având oferte excelente pentru fiecare. Fondatorul şi proprietarul JYSK GROUP este Lars Larsen. Cifra totală de afaceri a grupului JYSK este de 4.1 miliarde euro.