Principalele componente ale unei biciclete pe care trebuie să le cunoști

Cluj-Napoca - 31 mai 2018

Comunicat tip General in Sport

Indiferent dacă ești pasionat de ciclism sau nu, ține mai mult de cultura generală să cunoști principalele părți componente ale unei biciclete . Află din articolul de mai jos care sunt acestea, căci la un moment dat îți va fi de ajutor să le cunoști.

Componenete ale bicicletei

Componenete ale bicicletei

Indiferent dacă ești pasionat de ciclism sau nu, ține mai mult de cultura generală să cunoști principalele părți componente ale unei biciclete.

Află din articolul de mai jos care sunt acestea, căci la un moment dat îți va fi de ajutor să le cunoști.

Cadru

 Majoritatea bicicletelor moderne au cadrul în formă de romb, format din două triunghiuri: unul în față și celălalt în spate. Materialele folosite trebuie să fie rezistente și ușoare.

Începând cu anii 1980 au devenit comune cadrele din aliaje de aluminiu, iar în prezent sunt disponibile cadre mai scumpe din titan sau din materiale plastice armate cu fibre de carbon.

Daca doresti sa alegi marimea potrivita staturii tale poti folosi acest calculator de cadru biciclete online.

Ghidon

Ghidonul bicicletei poate fi din oțel (modelele mai ieftine), din aliaje de aluminiu sau din plastic armat cu fibre de carbon. Din punctul de vedere al formei, ghidoanele pot fi drepte (flatbar) sau curbate (riserbar).

Furcă 

Este subansamblul care se fixează, printr-o articulație, de cadrul bicicletei. În interiorul furcii se fixează roata din față a bicicletei. Există două categorii mari de furci: cu amortizor și fără amortizor.

Furcile cu amortizor se folosesc la bicicletele care circulă pe teren accidentat (de exemplu la bicicletele tip MTB - Mountain-Bike). Amortizorul furcii poate fi reglabil sau nereglabil.

Roți

La bicicletele pentru adulți, roțile au de obicei diametrul de 26" (un inch= 25,4 milimetri). Alte diametre frecvent întâlnite la roțile de bicicletă sunt 24", 28" si 29".

Componentele unei roți de bicicletă sunt butucul, spițele, janta ("cercul", în limbajul neoficial al bike-rilor), anvelopa ("guma") și camera. Roțile de bicicletă au de obicei 24, 32 sau 36 de spițe.

Lanț

Servește la transmiterea mișcării de la pedale la roata din spate. În partea din față, lanțul este antrenat de foaia de antrenare, iar în partea din spate, lanțul antrenează un pinion fixat pe butucul roții din spate.

Pinioane

Pentru transmiterea mișcării de la pedale la roata din spate, o componentă foarte importantă este pinionul sau setul de pinioane. Pinionul sau setul de pinioane se montează pe butucul roții din spate.  Pinioanele cel mai des întâlnite au între 13 și 28 de dinți.

Schimbător

Ajută la schimbarea vitezelor pentru pedalarea mai ușoară sau mai rapidă, în funcție de preferințe sau de teren. Se mai numesc deraioare (derailleur). Există schimbătoare pentru pinioane și schimbătoare pentru foi.

Frâne

Din punct de vedere constructiv, frânele sunt de mai multe tipuri: frâne tip clește ("frâne în V"), frâne pe disc, care pot fi mecanice sau hidraulice, frână de picior.

Bicicletele pot avea frâne pe disc pe cele două roți, sau pot avea pe o roată frâna tip V, iar pe cealaltă roată - frână disc.

Din punctul de vedere al sistemului de acționare, frânele pe disc pot fi mecanice sau hidraulice. Sau pot să aibă frână în V pe față și frână de picior pe spate.

Șa

La unele biciclete destinate competițiilor sportive, cum ar fi cele de "trial", șaua poate lipsi. Există șei special concepute pentru femei sau pentru bărbați, care oferă un confort sporit.

 

Taguri: bicicletecomponenete