Industria de comert electronic are propria Asociatie

BUCURESTI - 13 noiembrie 2006

Comunicat tip General in Afaceri

Creata in urma dialogului constant cu reprezentantii industriei de comert electronic, Asociatia Nationala pentru E-Commerce - ANEC are ca scop promovarea si dezvoltarea industriei de comert electronic din Romania.

Principalele obiective ale ANEC sunt: elaborarea si implementarea de programe la nivel local si national menite sa promoveze Comertul Electronic in randul mediului de afaceri din Romania, derularea de activitati menite sa impulsioneze piata, sa ridice standardele industriei si sa creasca increderea consumatorilor finali in tranzactionarea din mediul online, dezvoltarea de proiecte si programe educationale la nivel national de popularizare a Comertului Electronic in randul utilizatorilor, promovarea intiativelor legislative in domeniul Comertului Electronic la nivelul tuturor actorilor implicati in industrie (furnizori, magazine online, consumatori), promovarea mijloacelor de plata electronice in vederea obisnuirii consumatorilor cu utilizarea cardurilor in tranzactiile online, elaborarea de reglementari, standarde de calitate si excelenta privind Comertul Electronic.

In urma dialogului constant cu reprezentantii industriei de comert electronic, ANEC vine deja in sprijinul industriei cu 5 programe si proiecte principale:

1. Un program care va ajuta magazinele online nou infiintate sa depaseasca problemele initiale prin lobby la furnizorii de produse pentru asigurarea unei perioade de proba de o anumita durata intr-o grila convenabila de pret, lobby la agentiile de publicitate online pentru reducerea costurilor de publicitate in cazul magazinelor online nou infiintate, lobby la agentiile de web-design pentru reducerea costurilor aferente realizarii site-urilor de comert electronic, lobby la firmele de curierat pentru reducerea costurilor aferente transportului, lobby la procesatorii de plati pentru reducerea comisioanelor de procesare a platilor online pentru o perioada definita de la data implementarii modulelor online, orice alte activitati menite sa incurajeze dezvoltarea de magazine online si sa faciliteze lansarea acestora.

2. Un program ce isi propune sa aduca la cunostiinta publicului larg beneficiile cumparaturilor online si sa prezinte etapele recomandate ale cumparaturilor de pe Internet in conditii de siguranta si confort.

3. Un proiect ce isi propune sa acorde membrilor ANEC care detin un site de comert electronic un calificativ de credibilitate in urma indeplinirii criteriilor stabilite de asociatie in scopul cresterii increderii consumatorilor in Comertul Electronic.

4. Un program prin care ANEC isi propune sa promoveze un Comert Electronic sigur, oferind atat magazinelor online cat si consumatorilor finali un instrument in timp real de raportare si monitorizare a fraudelor/plangerilor pe Internet, cu posibilitatea impartasirii experientelor consumatorilor cu diferiti comercianti online si a unui sistem de rating pe magazinele virtuale.

5. Un program de educare a pietei ce isi propune sa elaboreze activitati de informare a consumatorilor finali in vederea cresterii utilizarii mijloacelor de plati electronice in mediul online.

Doua dintre proiectele enumerate mai sus se afla deja in derulare. Mai multi participanti ai pietei nationale de comert electronic au fost de acord sa sprijine ANEC in incurajarea magazinelor online aflate la inceput de drum. Astfel, principalii furnizori de produse IT&C au fost de acord in discutiile purtate cu membri ANEC sa acorde discounturi de proba noilor intrati in piata de comert electronic in masura in care asociatia va garanta o coerenta in ceea ce priveste planul de afaceri al comerciantului on-line. Reprezentantii agentiilor de publicitate online si-au manifestat, de asemenea, sprijinul pentru magazinele online prin acordarea de discounturi in vederea promovarii celor aflati la inceput de drum pentru cresterea sanselor de reusita.

Mai mult, ca urmare a discutiilor purtate de ANEC cu reprezentantii magazinelor online s-a demarat proiectul privind Marca de Incredere, proiect ce isi propune sa creasca gradul de siguranta si incredere al consumatorilor cu privire la Comertul Electronic. Acest proiect va fi implementat in perioada imediat urmatoare.

La initiativa lui Bogdan Manolea (www.legi-internet.ro), ANEC a inceput popularizarea trimiterii catre Comisia Europeana a comentariilor comerciantilor online romani legate de prevederile Directivei Europene cu Privire la Comertul la Distanta, si mai ales cu privire la articolul legat de returnarea fara invocarea unui motiv a bunurilor sau serviciilor in termen de 10 zile, articol prezent si in legislatia romaneasca in vigoare si care a generat in ultimele doua, trei luni de zile un val de proteste din partea proprietarilor de magazine virtuale.

In acest moment ANEC recomanda proprietarilor magazinelor online care nu sunt de acord cu politica de returnare a produselor in 10 zile specificata in Legea Contractelor la Distanta, sa completeze anexa II din cadrul comunicarii CE si sa o trimita pe adresa de mail specificata in documentul Uniunii Europene (http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/safe_shop/dist_sell/index_en.htm). Astfel, pana pe 21 noiembrie 2006, si comerciantii online romani vor avea sansa sa schimbe ceva la nivel european.

Credem ca actiunile ANEC vor reflecta doleantele reprezentantilor industriei de comert electronic si ale consumatorilor finali, asa cum au reiesit din discutiile purtate, si sa incepem impreuna dezvoltarea comertului electronic romanesc. In perioada imediat urmatoare, ANEC propune o prima intalnire cu reprezentantii industriei pentru evaluarea solutiilor de dezvoltare a pietei de comert electronic, pe langa programele propuse deja de Asociatie.

Despre ANEC:
Asociatia Nationala pentru E-Commerce ii are drept membri fondatori pe Andrei Radu, Cristian Radu (reprezentantii publicatiei Link2eCommerce, singura publicatie de comert electronic din Romania) si pe Liviu Taloi (SiteAudit.ro). Abia lansata, ANEC a inceput alaturarea de noi membri, obtinand deja acordul de adeziune al d-lui Marin Mitroi, in calitate de director general al RomCard, ca membru de onoare.

Pentru informatii suplimentare despre ANEC, ii puteti contacta pe:
Andrei Radu – andrei.radu@linkmagazine.ro; www.link2ec.ro 0720.375.426
Liviu Taloi – liviu.taloi@siteaudit.ro; www.siteaudit.ro 0745.289.583

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/link-magazine/industria-de-comert-electronic-are-propria-asociatie