Peste 850 de participanți în cele 3 zile de GPeC Summit – cel mai important eveniment de e-commerce din CEE

BUCURESTI - 30 mai 2016

Comunicat tip General in Afaceri

GPeC Summit – ediția de primăvară a celui mai important eveniment de e-commerce din Europa Centrală și de Est – a avut loc pe 25-26-27 Mai la București, reunind peste 850 de participanți în cele trei zile. Pe scena GPeC Summit au urcat nu mai puțin de 9 speakeri internaționali, majoritatea pentru prima dată în România, precum și reprezentanții celor mai mari companii autohtone precum: eMAG, Altex, Google, Orange, Oracle, Microsoft etc.

GPeC Summit 25-26-27 Mai 2016

GPeC Summit 25-26-27 Mai 2016

Ziua de 25 Mai 2016 a fost dedicată Conferinței și Expoziției GPeC în cadrul căreia peste 20 de furnizori de servicii și soluții e-commerce au avut posibilitatea să se întâlnească și să stabilească parteneriate cu magazinele online prezente la eveniment.

Conferința a debutat cu panel-ul despre situația actuală a pieței de e-commerce din România, moderat de Dorin Boerescu (CEO 2Parale). Potrivit lui Marius Costin (PayU), s-au înregistrat creșteri spectaculoase de peste 60% în ceea ce privește plățile online prin card în primul trimestru al anului, comparativ cu aceeași perioadă a lui 2015.

Antonio Eram (Netopia mobilPay) a punctat faptul că românii nu sunt deloc reticenți la metodele de plată moderne precum plata prin telefonul mobil (prin aplicația eWallet dezvoltată de mobilPay) și că trend-ul este spre astfel de metode care asigură conveniență.

Potrivit lui Adrian Urdă (Altex), cunoscutul retailer are ca prioritate majoră segmentul online în 2016, concentrându-se pe îmbunătățirea platformei, a logisticii și a departamentului de call-center pentru a asigura servicii de top clienților Altex.

De asemenea, eMAG se concentrează pe experiența de cumpărare a utilizatorilor îmbunătățind zilnic platforma (2-3 actualizări pe zi) și pe extinderea gamei de produse împreună cu zona de operațiuni: logistică, transport, pick-up points, potrivit lui Tudor Manea (General Manager eMag România).

Din perspectiva Elisabetei Moraru (Google România), principalul trend de care ar trebui să țină cont retailerii online este segmentul video: 70-80% din tot ce se consumă pe internet, va fi video în următorii 2 ani”.

Brian Dean, unul dintre cei mai cunoscuți experți internaționali în SEO – prezent pentru prima dată în România la GPeC Summit – este de părere că pentru a avea succes, orice retailer online ar trebui să creeze conținut de calitate pe blogul lui și să îl promoveze pentru a deveni o notorietate în domeniul în care activează. Însemnările pur comerciale nu fac deloc bine unui brand.

Ana-Maria Ilie (Digital Marketing Manager la Orange România) a vorbit despre importanța mobile-ului în e-commerce și a prezentat studii de caz și tool-urile folosite de Orange poentru optimizarea prezenței web – tool-uri care stau la îndemâna oricărui comerciant online, indiferent de dimensiunea business-ului.

Marie Polli (ConversionXL) a explicat care sunt principalii piloni pe care un magazin online cu trafic mic ar trebui să își pună bazele pentru a-și optimiza conversiile: măsurătorile constante, analizele calitative și cantitative, user testing și customer survey împreună cu testele A/B sunt principalele elemente de care orice comerciant ar trebui să țină cont.

Doina Vîlceanu (ContentSpeed) a oferit exemple concrete despre provocările magazinelor online create de agenție și recomandări în concordanță cu cerințele actuale ale utilizatorilor precum: importanța procesului de automatizare a tuturor elementelor care țin de logistică, integrarea programelor de loializare pentru retenția clienților, cât mai multe opțiuni oferite utilizatorilor în ceea ce privește plata sau modalitatea de livrare (inclusiv pick-up point).

David Darmanin, fondatorul Hotjar, a pus în centrul atenției utilizatorul oferind cifre concrete despre comportamentul consumatorilor în acest moment: 71% dintre ei iau decizia de cumpărare bazându-se pe recomandările prietenilor din social media, iar peste 90% spun că este esențial dacă produsul căutat  are sau nu review-uri – sunt doar două din multitudinea de exemple oferite de David Darmanin, pentru prima oară în România la GPeC Summit.

Ștefan Bochiș (Product Manager la Credius IFN) a arătat cât este de ușor pentru magazinele online să implementeze soluții alternative de plată precum creditarea exclusiv online și cât de mult contează acest lucru în creșterea vânzărilor.

Karl Gilis (co fondatorul AG Consult) a punctat 10 lucruri esențiale de care orice comerciant online ar trebui să țină cont, făcând o paralelă savuroasă între relația dintre magazine și clienți cu relația într-un cuplu. Câteva exemple: învață să asculți clientul, nu vorbi doar despre tine și nu te pune în centrul atenției, uită de bannere, conștientizează că orice element care se află pe website-ul tău trebuie să fie acolo cu un motiv serios, nu pentru că e drăguț.

În cadrul panel-ului despre situația actuală a pieței de curierat raportată la e-commerce, în care au fost invitate companiile de profil (FAN Courier, DPD România, Mediapost Hit Mail, Frisbo, Allpacka) s-a discutat concret despre situația actuală a pieței și despre efervescența ei, punctându-se ritmul accelerat de creștere al industriei de e-commerce comparativ cu problemele majore de infrastructură rutieră sau a vidurilor legislative care îngreunează dezvoltarea.

De asemenea, Felix Pătrășcanu (FAN Courier) a punctat cât de importantă este păstrarea forței de muncă în România, aceasta fiind o problemă acută cu care se confruntă toate companiile de curierat și care aduc un mare deserviciu dezvoltării accelerate a pieței de e-commerce.

Adrian Ionescu (Microsoft România) a arătat avantajele pe care le au magazinele online care aleg soluțiile de cloud Azure, mai ales în cazul evenimentelor de tip Black Friday când traficul pe website este foarte mare, iar infrastructura este deosebit de importantă.

Paul Rouke (CEO PRWD) a vorbit despre optimizarea conversiilor, oferind recomandări și strategii despre creșterea vânzărilor. Accentul a fost pus pe date și pe interpretarea corectă a lor – lucru detaliat și de speakerii internaționali Daniel Waisberg (Google UK) și Alex Langshur (Cardinal Path) care au oferit exemple concrete despre cât de important este să pui toate datele culese într-un context și să le folosești pentru creșterea business-ului.

Bogdan Manolea (Trusted.ro) a explicat raționamentul din spatele celui mai important indicator de performanță al magazinelor online – NPS (Net Promoter Score), punând accent pe vocea clienților, pe rating-urile și comentariile oferite de aceștia în urma procesului de achiziție și pe distribuirea opiniilor către alți utilizatori – tot mai interesați de părerile altor clienți atunci când decid să cumpere online. Feedback-ul este extrem de important, iar validarea calității serviciilor unui magazin online se poate face și prin sistemul Feedback.Trusted.ro.

Ziua de 25 Mai s-a încheiat cu Petrecerea GPeC în cadrul căreia participanții au avut posibilitatea să discute informal cu speakerii și organizatorii, dar și să se distreze pe ritmuri de rock în cadrul concertului live al trupei The ROCK (tribute band to AC/DC).

Următoarele două zile (26 și 27 Mai 2016) au fost dedicate workshop-urilor GPeC în cadrul cărora au fost abordate subiecte de maxim interes pentru orice magazin online, precum: optimizarea ratei de conversie, split testing, marketing automation, management, social media, retenția clienților, branding etc. Peste 300 de persoane au participat la cele 12 workshopuri GPeC în fiecare din cele două zile.

Înregistrările video ale Conferinței GPeC din 25 Mai 2016 vor fi disponibile contra cost în foarte scurt timp, potrivit organizatorilor.

GPeC Summit, ediția de primăvară, este urmată de Competiția Magazinelor Online (înscrierile se încheie pe 31 Mai), de Școala de Vară GPeC (24-29 August) – singura serie de cursuri intensive de e-commerce din România și de GPeC Summit și Gala Premiilor eCommerce (Noiembrie).