Reamenajarea locuintei, noua orientare a romanilor in timp de criza

BUCURESTI - 24 iunie 2009

Comunicat tip General in Arhitectura / Design

Bucuresti, 24 iunie 2009 – Compania PROGES prezinta rezultatele studiului “Preferintele romanilor in materie de materiale pentru amenajari interioare”.

Care sunt preferintele romanilor cand isi amenajeaza sau reamenajeaza locuinta? Care sunt tendintele spre care se orienteaza in amenajarea spatiului? Raspunsul la aceste intrebari, si la multe altele, PROGES le-a aflat chestionand clientii, de diferite varste si profesii, din regiuni diferite ale tarii, in cadrul studiului “Preferintele romanilor in materie de materiale pentru amenajari interioare”. Studiul a fost realizat in toata reteaua de magazine PROGES din tara, de la inceputul anului 2009.

Rezultatele s-au dovedit a fi extrem de interesante. Am aflat ca 90% dintre clientii PROGES achizioneaza materiale in vederea reamenajarii unui spatiu, iar in acest sens comportamentul este similar comportamentului consumatorului vest european, care datorita actualului climat economic petrece din ce in ce mai mult timp in propriul camin, astfel se orienteaza catre reamenajerea acestuia, catre transformareaa acestuia intr-un spatiu cat mai placut. De asemenea, 47% cred ca, in materie de pardoseli, pachetul laminat este cel mai potrivit pentru reamenajare, iar 80% sunt de parere ca decorurile clasice ii reprezinta cel mai bine.

Sumar al metodologiei studiului:

Studiul anual a fost realizat in reteaua de magazine PROGES care acopera toate zonele din Romania, mai precis in cele 50 de locatii (Alba, Arad, Arges, Bacau, Bistrita Nasaud, Bihor, Brasov, Braila, Bucuresti, Botosani, Buzau, Caras Severin, Cluj, Covasna, Constanta, Dambovita, Dolj, Galati, Giurgiu, Gorj, Hunedoara, Iasi, Mehedinti, Maramures, Neamt, Satu Mare, Tulcea, Timis, Oradea, Ploiesti, Prahova, Satu-Mare, Salaj, Suceava, Vaslui, Valcea).
Metoda utilizata a fost ancheta pe baza de chestionar: intrebari cu raspuns multiplu asistat.
Durata medie de aplicare a chestionarului a fost de 3 minute.
Nu au fost oferite recompense pentru participare.
Universul studiului a fost format din cumparatori de produse PROGES.
Totalul chestionarelor completate, clienti noi: 50,231.

“Reorientarea clientului catre propriul camin este o tendinta deja universala la care ne-am aliniat si noi, acest studiu confirmandu-ne acest lucru. Astfel, sustinem dorinta de reamenajare a romanilor prin promotii lunare updatate la nevoile pietei, precum si prin game diversificate de produse care acopera toate segmentele de consumatori” a declarat Annamaria Anton-Bako, Marketing Manager Proges.

Concluziile studiului:

1.Orientarea preponderenta a romanilor catre procesul de reamenajarea a locuintei. Astfel, din totalul de 50,231 respondenti 90% au declarat ca achizioneaza materiale in vederea reamenajarii locuinei sau al unui spatiu comercial, in timp ce doar 9% achizioneaza materiale pentru a amenaja o constructie noua. 1% de clienti, au specificat alte scopuri.

2.Parchetul laminat in top! Ideile creative si inovatoare din ultimii ani au ca rezultat un produs pe masura: usor de montat cu o paleta larga de decoruri si suprafete, durabil si rezistent. Toate calitatile mai sus mentionate au transformat acest produs in unul foarte popular in randul cumparatorilor, 47% dintre acestia optand pentru produs. Pe pozitia imediat urmatoare se situeaza pardoselile textile reprezentate de mocheta si covoare cu un procent de 26%, pardoseli care au cunoscut o crestere considerabila fata de anul trecut.

3.Decorurile clasice de parchet raman in preferintele romanilor, 80% dintre acestia optand pentru ele. Astfel, decorurile clasice de lemn, de exemplu decorul de cires, fag sau stejar, unul dintre cele mai versatile decoruri, prezent in variante deschise sau inchise la culoare, lucioase sau mate cu un aspect invechit sunt procedee prin care aceste decoruri clasice sunt scoase din anonimat si fac trecerea spre modern si ultramodern.

4.Exotic si ultramodern. In anul 2008, 20% dintre cumparatori au ales decorurile exotice: Makassar, Cypress, decoruri cu o patina de vechi cum este stejarul Vintage amintit mai sus sau decoruri foarte ambitioase de piatra naturala, decoruri metalice, patinate, suprafete high glossy.

5.Cuvantul cheie: ECO. Trendul anului 2009 in amenajari interioare este o combinatie inedita intre classic, modern si ultramodern rezultatul fiind un ambient sofisticat, dar cu accente Eco. Datele studiului, au scos in evidenta o crestere semnificativa a cererilor pentru produsele naturale sau cu aspect natural, cum ar fi parchetul masiv (6% din clienti), cel triplustratificat (18% din clienti) dar si Real Stone, gama de parchet care a reusit sa imbine practicitatea parchetului laminat cu naturalul, stratul superior fiind realizat integral din piatra veritabila, finisaj ce ii asigura toate avantajele unui parchet laminat.

6.Design uniform. Daca in studiul realizat in anul 2007 concluzionam ca, spre deosebire de tendintele europene, romanii nu utilizeaza parchet in baie sau bucatarie (preferate fiind livingul, dormitorul, holul) pentru 2008 se observa o schimbare de viziune a acestora, parchetul 100% rezistent la apa (parchet realizat integral din PVC) Aquastep castiga teren in aceasta directie, precum si parchetul laminat Kronotex Ocean si Quick•Step Lagune, 4% dintre cumparatori optand pentru el. Acest lucru denota preferinta pentru uniformitate si continuitate in procesul de reamenajare.

7.Un alt aspect de luat in considerare este formatul placilor, sunt in tendinte placile lungi care imita parchetul natural (Mammut, Largo), cele foarte inguste (Noble, Linesse), dar si cele tip shipdeck (Lagune, Ocean), in general formate de placi deosebite care prin montaj asigura un aspect original al suprafetelor.

8.Accesoriile fac diferenta. Calitatea parchetul folosit se afla in stransa legatura cu calitatea accesoriilor folosite. Atenti la aceste detalii s-au dovedit a fi 67% dintre cumparatorii PROGES care achizitioneaza intreaga gama de accesorii. 33% improvizeaza achizitionandu-le doar partial, nepunand accentul pe o finisare de calitate, ceea ce conduce la un montaj incorect si o durata de viata mai redusa produsului.

9.Textile in culorile pamantului. In ceea ce priveste pardoselile textile (covoare, mocheta) volumele se fac pe tonuri de maro, terra, bej in timp ce pentru pardoselile textile destinate traficului comercial au intaietate culorile mai inchise.

10.Concluziile studiului realizat in magazinele si printre cumparatorii PROGES arata ca notorietatea unui magazin de produse pentru amenajari interioare este formata prin vizitarea tuturor magazinelor de specialitate din oras si prin compararea produselor si a serviciilor (82%). Din totalul celor chestionati (50,231,00), 32% au ajuns in magazinele PROGES la recomadarea unui fost client. Intrebati cum apreciza calitatea serviciilor de care au beneficiat, clientii au raspuns: foarte bine 98%, satisfacator 1.5% si nesatisfacator sub un procent. Aproape in totalitate, clientii au declarat ca vor recomanda, la randul lor, magazinul prietenilor.

Ca apreciere generala romanii devin din ce in ce mai mult atenti la tendintele europene si la modalitatea de compartimentare si reamenajare a locuintei.

Studiul continua si pentru anul 2010.

Despre MACSYSNET

“Cel mai mic pret, cea mai mare diversitate!”

Prin produsele oferite, compania se adreseaza in aceeasi masura publicului larg de consumatori si specialistilor in amenajari interioare, designerilor si arhitectilor. Gamele si decorurile oferite acopera intreaga paleta de stiluri, iar echipa de consultanti prezenta in magazine sustine si completeaza alegerile clientilor prin asistenta de specialitate.

Annamaria Anton-Bako, Director Marketing: annamaria.anton@PROGES.ro
Manole Irina, partener comunicare RANEvents irina.manole@ranevents.eu


office@proges.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/macsysnet/reamenajarea-locuintei-noua-orientare-a-romanilor-in-timp-de-criza