Vânzarile Coca-Cola HBC România au depăşit 100 milioane navete unităţi în 2004

BUCURESTI - 1 februarie 2005

Comunicat tip General in Afaceri

Coca-Cola Hellenic Bottling Company România a anunţat în timpul Conferinţei anuale de vânzări şi marketing – desfăşurată la sfârşitul săptămânii trecute la Teatrul Naţional din Bucureşti - depăşirea în anul 2004 a volumului de vânzări de 100 milioane de navete unităţi.

Anul 2004 a fost un an al recordurilor pentru Sistemul Coca-Cola din România: a debutat cu un record omologat în Guiness Book – cel mai mare mozaic din lume format din capace – şi s-a încheiat cu recordul de 100 de milioane de navete unităţi vândute. În acelaşi timp, 2004 a fost anul în care s-a lansat în premieră pe piaţa românească un ambalaj premium pentru Coca-Cola şi Schweppes - sticla de 200 ml. Ambalajul premium, de o eleganţă clasică, a fost concepută special pentru cele mai selecte locaţii, tip HORECA.

În cursul anului 2004, camioanele Coca-Cola au parcurs aproximativ 3.800.000 de km pentru a duce produsele companiei mai aproape de consumatori. De asemenea, 2004 a fost şi anul în care prin activări şi promoţii au fost oferite peste 5.000.000 de premii consumatorilor.

De-a lungul întregului an, prin consecvenţa în urmărirea strategiilor de marketing - lansarea de programe creative de marketing adaptate local, relevante şi motivante pentru consumatorii români, inovaţii în ambalaje, permanenta asigurare că produsele companiei sunt relevante pe piaţa locală - Sistemul Coca-Cola din România şi-a întărit poziţia de lider de piaţă pe segmentul băuturilor non-alcoolice. Astfel, Coca-Cola este lider în segmentul băuturilor răcoritoare carbonatate, iar Fanta în segmentul băuturilor răcoritoare carbonatate cu aromă de fructe. Poziţia de lider a fost atinsă şi pe segmentul de apă minerală, iar pe segmentul nectaruri şi juice produsele companiei ocupa poziţii de top.

Una din cele mai importante investiţii ale Sistemului Coca-Cola – achiziţia Dorna, în 2002 - a beneficiat de o atenţie deosebită. Astfel, în 2004 au fost finalizate o serie de investiţii în sistemul de depozitare, transport şi distribuţie, precum şi într-o linie nouă de producţie. De asemenea, Sistemul Coca-Cola a făcut investiţii majore şi în comunicare şi marketing inovator, reuşind să poziţioneze Dorna şi Izvorul Alb ca mărci premium pe piaţa apelor minerale în România.

Compania Coca-Cola şi îmbuteliatorul său, Coca-Cola HBC, au făcut investiţii semnificative pentru a construi şi a îmbunătăţi continuu activitatea din România. Aceste investiţii s-au ridicat, în ultimii 14 ani, la 400 milioane de euro. Mai mult, Sistemul Coca-Cola din România contribuie anual la bugetul de stat cu 40 milioane de euro, taxe şi impozite. De asemenea, 80% din resursele folosite de Coca-Cola HBC - cum ar fi zahărul, dioxidul de carbon, ambalaje (sticle, capace, etichete şi lăzi), materialele promoţionale, serviciile de transport, publicitatea, etc – sunt achiziţionate de la furnizori din România.

Călin Drăgan, Director General Coca-Cola HBC România: “În ultimii ani, Sistemul Coca-Cola din România şi-a întărit poziţia de lider pe piaţă. În anul 2003 s-au produs 97,7 milioane navete unităţi, cu circa 33% mai mult faţă de anul precedent. Chiar şi după acest succes, atingerea unui volum anual de vânzări de 100 de milioane de navete unităţi ni s-a părut un proiect ambiţios. Dar, datorită marketingului performant, a investiţiilor semnificative, a inovaţiei şi a spiritului de echipă al angajaţilor Sistemului Coca-Cola din România, acest proiect a devenit realitate. A fost un an generos, care ne-a oferit satisfacţii pe măsura muncii noastre. Considerăm că fiecare record este o nouă provocare la depăşirea limitelor, astfel că pentru anul 2005 ne-am propus obiective şi planuri mai ambiţioase şi mai îndrăzneţe.”

Despre McCann Erickson

Compania Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) este unul din cei mai mari îmbuteliatori mondiali de băuturi răcoritoare, deservind 26 de pieţe cu o populaţie totală de peste 500 milioane de persoane.
Acţiunile Coca-Cola HBC sunt listate în principal pe Bursa din Atena şi secundar pe bursele din Londra, New York şi Sydney.
Coca-Cola HBC România are aproximativ 3.000 de angajaţi şi operează şapte fabrici în şase locaţii: Bucureşti, Ploieşti, Iaşi, Timişoara, Oradea şi Vatra Dornei.

Persoana de contact: Mugurel Rădulescu, Coca-Cola HBC România telefon: 202 14 00