2.600 de tineri din toata tara au participat la cea de a patra editie a caravanei Guerilla Verde

BUCURESTI - 3 noiembrie 2010

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Caravana de film eco Guerilla Verde si-a incheiat cea de a patra editie. Pe parcursul celor doua saptamani, peste 2 600 de tineri au participat la proiectii si la dezbaterile initiate de organizatori in Bucuresti, Timisoara, Cluj, Iasi si Bacau. Acestia provin din 32 de scoli, licee si universitati, care au fost bucuroase sa participe la caravana verde. Tinerii au primit 12 000 de materiale informative, menite sa-i ajute in adoptarea unui comportament mai prietenos cu mediul. Caravana Guerilla Verde foloseste filmul ca metoda alternativa de a transmite informatii pentru a motiva tinerii sa protejeze mediul si sa se implice activ in actiuni de ecologizare.

2.600 de tineri din toata tara au participat la cea de a patra editie a caravanei Guerilla Verde

Conform sondajului realizat in randul participantilor la editia anterioara, astfel de actiuni sunt necesare si binevenite in contextul educational romanesc. Concursul EcoPaparazzi isi asteapta participantii pana pe 18 noiembrie. Mai multe detalii pentru toti cei interesati sa se inscrie la concurs, pe www.guerillaverde.ro si www. ecopaparazzi.ro.

Caravana Guerilla Verde, editia a patra, s-a incheiat. 2 600 de tineri din Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Bacau au participat la evenimentele Guerilla Verde. Au fost vizionate filme pe teme de mediu, s-a discutat despre obiceiurile eco si au fost lansate invitatii de voluntariat de catre organizatiile de mediu invitate. Elevii si studentii au surprins in mod placut prin preocuparile si initiativele lor fata de mediu. Cu toate acestea, se simte inca nevoia de informatie distribuita responsabil si corect. Tinerii inca nu sunt suficient de informati si educati in directia unei vieti motivate de ecologie. Contextul economic nu are nici el un aport pozitiv in acest sens, tinerii motivand lipsa de interes fata de mediu prin preocupari de alta natura. Totusi, de la o editie la alta a proiectului Guerilla Verde, organizatorii au remarcat interesul tinerilor pentru subiect si dorinta lor de a intreprinde actiuni concrete. Astfel, multi dintre ei s-au organizat si au realizat actiuni de ecologizare, in cadrul scolilor sau in parteneriat cu autoritatile si ONG-uri de mediu locale.

« Pentru al doilea an elevii Colegiului National 'Sf.Sava' din Bucuresti au participat la caravana de film cu mesaj ecologic organizat de Guerilla Verde. Filmul prezentat anul acesta a fost un stimulent pentru noi, cei de la Sava, de a demara un proiect gandit de Clubul EcoSava inca din vara, si anume colectarea selectiva a deseurilor din scoala noastra.
Atmosfera in care se desfasoara aceste proiectii este deosebita si datorita invitatilor- colaboratori, dar si a accesoriilor utilizate: reviste cu caracter stiintific, materiale informative cu caracter ecologic, diverse obiecte obtinute prin reciclarea materialelor si premiile surpriza. Elevii nostri sunt incantati si interesati, dovada fiind participarea la dezbaterea initiata de membrii Guerilla Verde dupa proiectia filmului. Astfel, savistii au argumentat utilitatea actiunilor durabile cu impact imediat asupra mediului, dar mai ales necesitatea constientizarii cat mai multor persoane asupra problemelor legate de mediul inconjurator. De asemenea, ne pregatim deja pentru a participa la concursul Ecopaparazzi la care, anul trecut, doi elevi din colegiul nostru au obtinut premii. Felicitam Guerilla Verde pentru toate initiativele eco si reusita de a implica un numar mare de persoane in actiunile sale si asteptam filmul din urmatoarea editie! Pana atunci, savistii gandesc global si actioneaza local!”, declara Liliana Matasariu, reprezentant Colegiul National Sfantul Sava si totodata profesor de georgrafie.


Cu ocazia ultimei editii a caravanei Guerilla Verde, organizatorii au realizat un sondaj de opinie, care scoate in evidenta obiceiurile eco ale tinerilor si gradul lor de informare. Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 10% dintre participantii la evenimentele Guerilla Verde, editia a treia, cu varste cuprinse intre 11 si 22 de ani. Astfel, doar 46,3% dintre respondenti cunosc centre de colectare in orasul lor si numai 20% dintre au declarat ca exista asemenea centre amenajate in cadrul unitatilor de invatamant. La momentul efectuarii sondajului, doar 49,4% dintre respondenti participasera deja la o actiune ecologica. Ponderea cea mai mica de implicare au avut-o elevii bucuresteni : doar 36.5% dintre ei au declarat ca au participat la actiuni ecologice. Sondajul a fost realizat in luna martie a.c., inaintea actiunii Let’s Do It Romania.

Noutatea acestei editii a reprezentat-o transformarea Ecopaparazzi, concursul foto-video de ”politie verde a bunului simt”, intr-o adevarata platforma de socializare pentru cei interesati de ecologie. Pentru participarea la concurs, doritorii trebuie sa surprinda imagini de pe strada, din scoala, liceu, campus sau imagini din calatorii, care sa reflecte modul in care comunitatile locale respecta, sau nu, mediul inconjurator si sa le incarce pe www.ecopaparazzi.ro . Castigatorii vor fi desemnati in functie de numarul de vizualizari, pe data de 25 noiembrie. Detalii despre regulament pot fi gasite pe www.ecopaparazzi.ro. Platforma Ecopaparazzi.ro este dezvoltata in parteneriat cu Trilulilu si cu sprijinul UPC Romania si al Asociatiei Environ.

Cele mai curajoase, originale si expresive materiale vor fi premiate dupa cum urmeaza:
Marele Premiu : Rama foto digitala
3xPremiul I: mouse pad+ mouse wireless
3Xpremiul II: USB speaker
2xPremiul III: web cam
Premiile sunt oferite de UPC, partener Guerilla Verde.


« Aceasta a patra editie a caravanei de film eco Guerilla Verde ne intareste convingerea ca demersul nostru educativ este binevenit si necesar. Elevii si studentii simt nevoia unui suport informational prietenos, relaxat, raportat la varsta si interesele lor. Actiunea noastra a fost continuata firesc de catre ei, prin afilierea tinerilor la diverse organizatii de mediu si demararea unor actiuni de ecologizare. Ne propunem, asadar, sa revenim si anii viitori, primavara si toamna si sa continuam ceea ce am inceput : plantarea deprinderilor verzi printre obiceiurile tinerilor romani », declara Nicoleta Talpes, reprezentantul organizatorului.

Caravana Guerilla Verde este un proiect sustinut de Ministerul Mediului, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, UPC Romania, Danone Romania, StudentBank.ro powered by Raiffeisen Bank, Rompetrol, Asociatia Environ, Recolamp,Tetra Pak, primariile din orasele aflate pe traseu (Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Bacau), Clorofilm, Colegiul National Sfantul Sava Bucuresti, Facultatea de Economie Agrosalimentara si a Mediului – ASE Bucuresti, Colegiul Banatean Timisoara, Facultatea de Mecanica – Universitatea Politehnica Timisoara, Liga de Mecanica – Universitatea Politehnica Timisoara, Universitatea de Vest – Timisoara, Casa de Cultura a Municipiului Cluj, Universitatea de Medicina si Farmacie “Iuliu Hatieganu” Cluj, Casa de Cultura a Municipiului Iasi “Mihai Ursachi”, Grupul Scolar Radu Cernatescu Iasi, Facultatea de Biologie – Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi, Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Iasi, Colegiul Tehnic de Comunicatii “N.V.Karpen” Bacau, Colegiul National “Vasile Alecsandri” Bacau, Univesitatea “Vasile Alecsandri” Bacau, Liga Studenteasca Bacau.

Transportatorul oficial al caravanei este Mitsubishi Motors. Compania a pus la dispozitia organizatorilor noul model ASX, prietenos cu mediul datorita pachetului ClearTec, o inovatie tehnologica de la Mitsubishi proiectata pentru un consum mic de putere cu emisii scazute, prin tehnologia Automatic Stop&Go si sistemul de franare regenerativa.

Partenerii media ai proiectului sunt: Radio ZU, TVR, TVR Timisoara, Radio Romania Actualitati, Radio Romania Cultural, Revista BIZ, Men’s Health, Revista Ecologic, Revista Terra Magazin, Revista EcoNews, Green Report, Zile si Nopti, CSR Romania, PR Romania, studentie.ro, calificativ.ro, roportal.ro, stiridebine.ro, evz.ro, port.ro, bucuresteni.ro, tion.ro, Timisoara.ro, Think Outside The Box.
Caravana Guerilla Verde va reveni in peisajul educational anul viitor, primavara si toamna, asa cum ne-a obisnuit deja. Organizatorii sunt incurajati sa persevereze in demersul lor de atitudinea deschisa a tinerilor si de feed-back-ul pozitiv primit atat de la acestia, cat si de la ceilalti parteneri ai proiectului.

Declaratii de presa
“Proiectul “Guerilla Verde” se potriveste perfect cu misiunea UPC de Responsabilitate Sociala, aceea de a investi in educatia copiilor pentru a-i ajuta sa isi construiasca un viitor mai bun. Suntem incantati sa continuam parteneriatul cu “Guerilla Verde”, avand in vedere succesul de care proiectul s-a bucurat la editia din primavara acestui an. Prin implicarea sa in toate aspectele care privesc copiii de astazi, inclusiv constientizarea mediului inconjurator, UPC Romania doreste sa trasforme mediul educational intr-un colt verde de care sa se poata bucura. „Guerilla Verde”, initiativa educativa si ecologica inedita, reprezinta o continuare naturala a misiunii noastre, unde ne unim forţele cu partenerii nostrii de proiect pentru o cauza buna”. declara Ariana Badin – PR & Communication Manager UPC Romania

'Raiffeisen Bank este prezenta in peste 200 de comunitati urbane, motiv pentru care este si responsabilitatea noastra sa pastram mediul curat. Am ales sa sustinem proiectul Guerrilla Verde pentru ca promoveaza educatia inovativa, acopera mai multe categorii de varsta in scoli si universitati toata tara si pentru ca abordeaza interactiv tema mediului', a declarat Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice, Raiffeisen Bank.
„Prin platforma de responsabilitate socială corporativă am iniţiat proiecte care au ca scop îmbunătăţirea aspectelor sociale specifice şi am încercat să răspundem solicitărilor şi aşteptărilor partenerilor noştri sociali. În cadrul acestui parteneriat cu Image Factory ne dorim sa atragem atentia asupra a doua sectoare vulnerabile ale societatii: mediu si sanatate, si sa implicam in viitoare proiecte cat mai multi membrii ai comunitatii.
Această iniţiativă face parte platforma de responsabilitate socială a Rompetrol, 'Energia vine din suflet', care cuprinde programul naţional 'Împreună pentru fiecare' şi alte proiecte punctuale din domeniile mediu şi sănătate”, declara Oana Nastase, Communication and Corporate director Rompetrol

“Ne bucura faptul ca Guerilla Verde a devenit o traditie in zona evenimentelor educative de mediu. Asociatia Environ a sustinut aceasta initiativa inca de la prima editie pentru ca acordam un interes deosebit vectorului de comunicare si educare a tinerei generatii. Activitatea noastra este foarte importanta in efortul de a ne alinia normelor europene de colectare selectiva, iar tinerii sunt un pilon al schimbarii” declara Andrei Orban, Presedinte Environ.

Despre Media Image Factory

Guerilla Verde online
Comment & Like pe Facebook: http://www.facebook.com/people/Guerilla-Verde/100000440101230
Follow pe Twitter: http://twitter.com/GuerillaVerde
Site oficial: www.guerillaverde.ro
www.ecopaparazzi.ro
Ileana Timofte
Account Manager
Media Image Factory
Tel 072 661 250

ileana.timofte@imagefactory.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/media-image-factory/2-600-de-tineri-din-toata-tara-au-participat-la-cea-de-a-patra-editie-a-caravanei-guerilla-verde