„În cadrul Grupului Metro, posibilitatea rapidă de realizare a unei cariere nu este ceva neobişnuit” de Christine Scharrenbroch - Frankfurter Algemaine Zeitung

BUCURESTI - 28 iunie 2005

Comunicat tip General in Afaceri

"Nu trebuie să munciţi douăzeci de ani pentru a ocupa o poziţie de top"

Domnului Dusan Wilms nu i-au trebuit mai mult de opt ani pentru a avansa în cadrul companiei Metro, de la poziţia de ucenic la cea de Manager: parcursul său în cadrul companiei a început în anul 1998. Un an mai târziu, a preluat în cadrul diviziei Cash & Carry (comerţ cu ridicata) responsabilităţile aferente ţării sale natale, în 2004 a devenit Şef Regional pentru zona Europei de Sud – Est. De câteva săptămâni, inginerul în vârstă de 44 de ani deţine şefia Filialei Real, conducând Departamentul Afacerilor Externe. Cariera sa în cadrul Metro nu este una neobişnuită, spune Doamna Julia Merkel, Şef Departament Personal al Metro Group: "Nu e necesar ca cineva să muncească timp de douăzeci de ani pentru a ajunge într-o poziţie de top, acest lucru se poate obţine într-o perioadă mult mai scurtă de timp." Simpla apartenenţă la o companie nu reprezintă nici un fel de valoare. "Vor fi promovaţi cei ce îşi conduc cu succes unitatea şi cei care pot îndeplini sarcini de continuare a unor atribuţii."

Şanse speciale de reuşită se oferă în departamentul de afaceri externe, acolo unde, Grupul, plasat pe locul trei în Europa, obţine un profit de 50 miliarde Euro. În Europa de Est şi în Asia, în special, Cash & Carry şi Real deschid noi filiale. Începând chiar din perioada de specializare, tinerii angajaţi parcurg primul lor stagiu de pregătire în străinătate. Limba utilizată de cei peste 250.000 de colaboratori ai concernului din 30 de ţări, este limba engleză. În cazul ideal, tinerii manageri stăpânesc mai multe limbi, aşa cum e şi cazul managerului de la Real. Domnul Wilms vorbeşte Româna, Germana, Engleza, Italiana şi Sârba. Conform experienţei sale, s-a investit multă valoare în cadrul organizaţiei şi în competenţa inter-culturală.
Promovarea propriei generaţii tinere, este, conform spuselor Doamnei Merkel, scopul primordial al Politicii de Personal a grupului. 68 % din structura de conducere provin din rândurile personalului intern, stabilindu-se un obiectiv de 75 %. În cele trei niveluri de management, 17 % din personalul de conducere sunt femei – pentru a se stabili „echilibrul” în branşă, spune Managerul de Personal. Relaţiile dintre superiori şi angajaţi sunt susţinute prin intermediul unei comunicări intensive, devenind o caracteristică a culturii manageriale. "Im cazul comerţului cu amănuntul, comunicarea cu clientul este permanentă, şi acest lucru se întâmplă peste tot, în cadrul grupului." Şi Domnul Wilms menţionează "discuţiile deschise" cu şeful său, discuţii în cadrul cărora s-a dezbătut problema plusurilor şi minusurilor sale.
Odată pe an, fiecare angajat Metro este evaluat de doi superiori. Criteriile de apreciere a performanţelor şi a potenţialului sunt oferite la nivel de concern, incluzând competenţele analitice şi strategice, orientarea către client şi comportamentul managerial. Concomitent, se întocmeşte un plan de dezvoltare. Datele celor 3.500 de membri din conducere din cele trei niveluri de management, sunt centralizate într-o bază de date, lucru ce asigură transparenţa sistemului şi facilitează realizarea unei cariere în cadrul grupului.
Egalitatea şanselor serveşte şi Centrului de Evaluare: înainte de fiecare promovare, solicitantul trebuie să fie supus unei proceduri de selectare, pe baza căreia va fi evaluat de către managerii tuturor diviziilor din cadrul grupului. Dreptul de participare se oferă şi aşa numiţilor potenţiali candidaţi. Acestora li se oferă şansa unei specializări, chiar şi atunci când nu există posturi libere în câmpul direct în care au optat. 350 de angajaţi din toate ţările trec în fiecare an prin Centrul de Evaluare.
Pentru a promova generaţia tânără, Metro a conceput mai multe programe de specializare, desfăşurate sub egida "Corporate University". În cadrul procesului de "Instruire de personal", iniţiat în cadrul grupului, Merkel a desemnat structura "Metro Academy". Aceasta este orientată spre instruirea potenţialului de conducere, ce va ocupa posturi în structura managerială şi în cadrul Consiliului de Administraţie. Cei cincisprezece participanţi sunt aleşi de către Consiliul de Administraţie Metro şi sunt împărţiţi în cinci unităţi de studiu – două dintre acestea fiind organizate în colaborare cu renumita Business School Insead -, pe teme cum ar fi Marketingul Comercial, Preluările şi Managementul Schimbării. Şi Domnul Dusan Wilms a urmat cursul de un an de zile al "Metro Academy", avându-l ca mentor personal pe Preşedintele Consiliului de Administraţie Domnul Dr. Hans-Joachim Körber. "Cursul a fost un program extraordinar de instruire", spune Domnul Wilms. În poziţia sa actuală, el aplică în cea mai mare măsură informaţiile acumulate în seminariile pe tema Comportamentul Managerial şi Planuri Strategice, precum şi experienţa dobândită în cadrul lucrărilor practice în echipă.
Pe lângă "Metro Academy" se oferă pentru cel de-al doilea nivel al structurii manageriale, programul numit "Corporate Seminar"; "Centrul de Promovare Metro Management" pentru nivelurile manageriale medii şi "Metro Business Programme" pentru tinerii manageri. Pentru toate aceste programe divizia Cash & Carry a instituit propriile centre de instruire. Patru astfel de "Houses of Training" s-au deschis până acum, şi anume în Franţa, Düsseldorf, Schanghai şi Moscova. Sediul acestora se află în centrul de instruire din Rovaumont, lângă Paris, ce funcţionează între zidurile unei foste mănăstiri. Aici nu s-au specializat doar cei 200 de traineri pentru centrele "House of Training". Atat structurile manageriale medii precum şi structurile principale de achiziţii ale filialelor internaţionale au solicitat Metro, participarea la seminariile de trei sau de cinci zile organizate în Mănăstirea înfiinţată de Regele francez Ludovic al IX, in anul 1228, în linişte, singurătate, fără telefon şi televizor.
Organizaţia Dax-30 angajează anual între 200 şi 250 de absolvenţi de universitate, din mai multe mii de solicitări. Generaţia tânără se recrutează şi pe baza instruirii profesionale, proces pentru care s-au pus bazele propriului eveniment expoziţional. La "Meeting Metro" sunt invitaţi peste 600 de studenţi, pentru a se informa pe parcursul unei zile, cu referire la aspectele ce privesc concernul – această expoziţie se va organiza în acest an în luna Noiembrie, în Hamburg. Într-o hală mare se vor ridica nu numai standurile diviziilor grupului (Cash & Carry, Real, Extra, Media Markt/Saturn, Praktiker şi Kaufhof), ci şi ale departamentelor de IT, Achiziţii şi Logistică. "Angajaţii noştri fac raportul şanselor de promovare şi ciclului economic din cadrul companiei – de la ucenici şi până la Consiliul de Administraţie”, spune Doamna Merkel. În afară de aceasta, se oferă contacte referitoare la iniţiativa internaţională a studenţilor „Sife”, susţinută de Grupul Metro în cadrul proiectelor sale sociale. Pentru a recruta generaţia tânără pentru departamentele economice din străinătate, Metro cooperează cu Colegiul Tehnic Worms. Participanţii la seminarul de absolvire "Management Comercial Internaţional" parcurg opt semestre de studii universitare şi se formează, în paralel, în cadrul companiei.
În jur de 40 de procente din generaţia tânără îşi încep traseul în cadrul Metro, plecând de pe o poziţie fixă, in timp ce 60 % parcurg ulterior un program de instruire, timp de un an de zile. Aici învaţă comerţul pornind de la structurile inferioare, aşa cum menţionează Doamna Merkel: "Printre altele învaţă procesul de facturare în supermarket şi efectuarea retururilor."

Despre METRO Cash & Carry Romania S.R.L.

METRO Cash & Carry România este o parte integrantă a METRO Cash & Carry International. METRO Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie din Bucureşti. Astăzi, reţeaua de magazine numără 21 de centre de distribuţie: în Bucureşti - 4 centre (Otopeni, Militari, Voluntari, Berceni), în Braşov si in Constanţa cate 2 centre si câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Timişoara, Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Piteşti, Tg. Mureş. METRO Cash & Carry îşi direcţionează, de asemenea, afacerile şi în Moldova, prin deschiderea primului centru de distributie din Chişinău, în data de 9 decembrie 2004.
METRO Cash & Carry România
Relaţii Publice & Comunicare
Şoseaua Bucureşti-Ploieşti nr. 289,
075100 Otopeni
România
Telefon: +40 (21) 208 13 08
Fax: +40 (21) 208 11 42

delia.nica@metro.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/metro-cash-carry-romania-s-r-l-/in-cadrul-grupului-metro-posibilitatea-rapida-de-realizare-a-unei-cariere-nu-este-ceva-neobisnuit-de-christine-scharrenbroch-frankfurter-algemaine-zeitung