Sondaj on-line privind comportamentul de utilizare al serviciilor de Internet al abonatilor casnici

BUCURESTI - 20 iunie 2007

Comunicat tip General in IT&C

MHO Marketing Highest Option va prezinta rezultatele selective ale unui sondaj on-line efectuat de compania noastra in perioada aprilie – iunie 2007.
Perioada de culegere a datelor a fost cuprinsa intre 25 aprilie - 30 mai 2007. La acest sondaj au raspuns 838 de subiecti, dintr-un total de 1834 de persoane contactate prin e-mail.

Rezultatele sondajului arata ca mai mult de 90% dintre respondenti sunt abonati la servicii de Internet la domiciliu. 47.17% dintre subiecti utilizeaza Internet-ul pentru a comunica prin e-mail sau prin platforme de chat. O alta utilizare a “Internet-ului de acasa” o constituie navigarea cu scop de informare sau de documentare si operatiunile de download/upload de fisiere.

Pentru respondentii la acest sondaj on-line, cel mai frecvent tip de conexiune la domiciliu este reprezentat de conexiunea prin modem sau cablu (46,18%), urmat apoi de conexiunea prin fibra optica (32,76%). Conexiunile de tip wireless sau conexiunile prin telefonul mobil sunt slab reprezentate in totalul tipurilor de conectare.

Providerii de Internet cu cea mai mare acoperire de piata par a ramane retelele de cartier (38.76% dintre respondenti sunt abonati la domiciliu la serviciile acestora), urmati de RDS&RCS, cu o pondere de 33.54%. Serviciile de conectare la Internet oferite de UPC Astral si Romtelecom sunt prezente in proportie mult mai redusa la domiciliul respondentilor nostri.

In ceea ce priveste motivele pentru care respondentii, in calitate de clienti ai unor servicii de Internet, ar migra catre alti provideri, acestea se ierarhizeaza dupa cum urmeaza: viteza de transfer, ofertele “la pachet” (servicii de cablu, internet si telefonie) si pretul acestor servicii. Subiectii sondajului par sa prefere o conexiune cu transfer mai rapid al datelor in fata considerentelor referitoare la pret, ceea ce poate insemna ca, deocamdata, costul serviciilor de acest tip este rezonabil pentru piata utilizatorilor casnici.

Datele de sondaj sunt disponibile la adresa de web www.mho.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/mho-marketing-highest-option/sondaj-on-line-privind-comportamentul-de-utilizare-al-serviciilor-de-internet-al-abonatilor-casnici