MAE: Precizari cu privire la alocațiile pentru copiii nerezidenți ai cetățenilor europeni din Germania

BUCURESTI - 10 august 2018

Comunicat tip General in Media / Publicitate, Politic, Social

Ministerul Afacerilor Externe transmite următoarele precizări referitoare la articolele publicației Die Welt și agenției Deutsche Presse-Agentur despre avertismentul unor primari de orașe din Germania cu privire la alocațiile pentru copiii nerezidenți ai cetățenilor europeni, inclusiv români.

MAE

MAE

România susține ferm exercitarea libertății fundamentale de circulație în cadrul Uniunii Europene. Aceasta este sprijinită de respectarea principiului nediscriminării între cetățenii europeni și, concret, de factori precum accesul egal al lucrătorilor la beneficiile sociale corelative muncii prestate sau protecția împotriva nerespectării legislației aplicabile.

Astfel, apartenența la Uniunea Europeană obligă statele membre să asigure un tratament corect, echitabil și nediscriminatoriu pentru toți cetățenii europeni.

Conform Tratatului privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE), lucrătorii europeni au dreptul de a se stabili și lucra în oricare alt stat membru decât cel ai cărui cetățeni sunt, beneficiind de avantajele sociale ale țării de reședință în aceleași condiții ca și resortisanții acelei țări, fără nicio discriminare bazată pe cetățenie.

Mai mult, în jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene s-a statuat în mod constant că regula egalității de tratament prevăzută în TFUE și în Regulamentul 492/2011 interzice nu numai discriminările evidente pe motiv de naționalitate, ci și orice forme disimulate de discriminare care, prin aplicarea altor criterii de diferențiere, conduc în fapt, la același rezultat. Alocaţiile pentru copii trebuie plătite tuturor lucrătorilor europeni, indiferent de statul membru din care părinţii provin sau în care copiii se află de fapt.

Asigurarea unui sistem eficient şi echitabil de punere în practică a libertății fundamentale de circulație reprezintă un obiectiv fundamental, urmărit consecvent și consistent de România atât în cadrul procesului decizional european, cât şi în dialogul cu omologii europeni.

România lucrează în permanență alături de instituțiile europene pentru a se asigura că lucrătorii europeni, și în mod special cei români, au acces la beneficiile sociale corelative muncii prestate și se asigură, prin reacții și sesizări rapide, ca și în acest caz, că drepturile oferite de legislația europeană sunt pe deplin respectate.

Reamintim faptul că încă de anul trecut, la inițiativa ministrului delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, centrul SOLVIT a fost relansat, oferind posibilitatea tuturor celor interesați să contacteze acest serviciu, prin intermediul numărului TELVERDE 0800 672 507 (disponibil din orice reţea naţională) sau a numărului +40 374 300 270 (apelabil din străinătate), respectiv prin intermediul e-mailului solvit@mae.ro și să beneficieze de suport atunci când consideră că drepturile dobândite prin calitatea de cetăţean al Uniunii Europene au fost încălcate într-un alt stat membru.

Direcţia Purtător de Cuvânt și Comunicare

Tel.: +40 21 431 1377

Mobil: +40 721 270 845

Web: www.mae.ro

E-mail: presa@mae.ro

Despre Ministerul Afacerilor Externe

Informaţii suplimentare:Stadiul îndeplinirii principalelor criterii tehnice de acces în programul Visa Waiver (VWP)I. Securitatea documentelor de călătorie1. Începând cu 18 ianuarie 2010, sistemul de eliberare a paşapoartelor electronice (biometrice) a devenit funcţional la nivelul întregii ţări.2. Toate documentele de călătorie emise de statul român răspund, de asemenea, unor standarde de securitate ridicate.3. Este operaţional un mecanism de transmiterea către Interpol, în termen de 24 de ore, a informaţiilor legate de paşapoartele pierdute sau furate.II. Controlul la frontierăAu fost adoptate numeroase acte normative în vederea combaterii eficiente a activităţilor infracţionale transfrontaliere: - HG 324/2007, de aprobare a Strategiei Naţionale privind Controlul la Frontieră pentru perioada 2007-2010, conţinând măsuri de gestionare coerentă şi eficientă a frontierei de stat a României - HG 1122/2007, de aprobare a Strategiei Naţionale privind Migraţia (2007-2010), conţinând măsuri de control al migraţiei, prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale, acordarea de azil şi integrarea socială a străinilor - HG 1654/2006, de aprobare a Strategiei naţionale de combatere a traficului ilegal de persoane (2006-2010)III. Aspecte legate de imigraţie1. Implementarea la nivel naţional a formatului unic de permis de reşedinţă pe teritoriul României pentru cetăţenii statelor terţe, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1030/20022. Transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor acquis-ului comunitar în domeniul aziluluiIV. Acorduri de cooperare în domenii relevante semnate sau în curs de negociere cu partea americană1. Acordul între Ministerul Internelor şi Reformei Administrative din România şi Departamentul Energiei al SUA privind cooperarea în prevenirea traficului ilicit cu materiale nucleare sau radioactive, semnat la Bucureşti, la 15 septembrie 20082. Declaraţia între Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) din România şi Departamentul Securităţii Interne din SUA privind principiile de cooperare în vederea întăririi măsurilor bilaterale de securitate pentru călătoriile internaţionale şi cerinţele Programului Visa Waiver, semnată la Washington, la 3 noiembrie 20083. Sunt în curs de finalizare negocierile cu partea americană cu privire la Memorandumul de Înţelegere între Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind activitatea ofiţerilor de securitate de pe aeronave (air marshals).