Precizări MAE referitoare la activitatea consulului din cadrul Ambasadei României la Ankara

BUCURESTI - 10 martie 2016

Comunicat tip General in Administratie Publica, Media / Publicitate, Politic

În scopul unei informări transparente a opiniei publice privind acest caz, ţinând cont de datele care pot fi transmise public la acest moment, MAE precizează:

Urmare sesizării unor abateri disciplinare și profesionale în desfăşurarea activităţii sale în cadrul secţiei consulare a ambasadei României la Ankara, sunt în curs demersurile de încheiere a misiunii consulului de la Ambasada României la Ankara, conform procedurilor specifice pentru rechemarea în ţară.
Precizăm că rechemarea de la misiune este o măsură administrativă, care ţine de organizarea internă a activităţii MAE. Totodată, conform normelor interne, trimiterea în misiune în străinătate reprezintă o obligaţie de serviciu şi nicidecum un drept sau o modalitatea de avansare sau recompensare a personalului MAE.

Precizări MAE referitoare la activitatea consulului din cadrul Ambasadei României la Ankara

Persoana în cauză a fost notificată asupra rechemării în data de 22 februarie 2016 termenul stabilit şi comunicat pentru încheierea misiunii fiind 14 martie 2016. Astfel, consulul a avut la dispoziţie o perioadă de 20 de zile pentru pregătirile necesare revenirii în ţară. Totodată, această perioadă include procesul de predare-primire aferent activităţii consulare, impus de prevederile aplicabile în vigoare. Menţionăm că termenul de predare-primire este de maximum 10 zile. Până la acest moment, consulul a refuzat explicit, inclusiv prin mesajele transmise în spaţiul public, efectuarea acestei obligaţii de serviciu, destinată asigurării continuității activității consulare în slujba cetățenilor. Ministerul Afacerilor Externe are ca principală prioritate asigurarea serviciilor consulare în regim de continuitate. Având în vedere refuzul repetat al consulului de a efectua operaţiunea obligatorie de predare-primire, precum şi necesitatea ca misiunea să continue să asigure servicii consulare fără perturbarea regimului normal de activitate, persoanei în cauză i s-a încheiat activitatea pe linie consulară, ca parte a procesului de încheiere a misiunii. Un alt angajat MAE a fost desemnat să preia îndatoririle pe linie consulară la Ankara. Deciziile conducerii MAE privind acest caz au fost transmise Ambasadorului României la Ankara, implementarea acestora reprezentând, pentru întreg personalul misiunii, inclusiv pentru consulul în cauză, o sarcină de serviciu. În acest sens, dispoziţiile şefului de misiune au fost formulate în baza instrucţiunilor transmise de centrala MAE. Având în vedere unele comentarii, vădit eronate, vehiculate în spațiul public, precizăm că persoana în cauză este membru al colectivului Ambasadei României la Ankara, îndeplinind atribuții pe linie consulară. Nu există nicio corelare între cazul consulului din cadrul Ambasadei României de la Ankara şi procedura de numire a Ambasadorului României în Republica Turcia. Reamintim că la nivelul MAE este în curs de desfăşurare o anchetă referitoare la acest caz. La finalizarea anchetei dispuse de conducerea MAE vor fi luate măsurile legale ce se impun, în conformitate cu legile în vigoare, urmând ca aceste măsuri să fie comunicate în mod transparent opiniei publice.

Despre Ministerul Afacerilor Externe

Informaţii suplimentare:Stadiul îndeplinirii principalelor criterii tehnice de acces în programul Visa Waiver (VWP)I. Securitatea documentelor de călătorie1. Începând cu 18 ianuarie 2010, sistemul de eliberare a paşapoartelor electronice (biometrice) a devenit funcţional la nivelul întregii ţări.2. Toate documentele de călătorie emise de statul român răspund, de asemenea, unor standarde de securitate ridicate.3. Este operaţional un mecanism de transmiterea către Interpol, în termen de 24 de ore, a informaţiilor legate de paşapoartele pierdute sau furate.II. Controlul la frontierăAu fost adoptate numeroase acte normative în vederea combaterii eficiente a activităţilor infracţionale transfrontaliere: - HG 324/2007, de aprobare a Strategiei Naţionale privind Controlul la Frontieră pentru perioada 2007-2010, conţinând măsuri de gestionare coerentă şi eficientă a frontierei de stat a României - HG 1122/2007, de aprobare a Strategiei Naţionale privind Migraţia (2007-2010), conţinând măsuri de control al migraţiei, prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale, acordarea de azil şi integrarea socială a străinilor - HG 1654/2006, de aprobare a Strategiei naţionale de combatere a traficului ilegal de persoane (2006-2010)III. Aspecte legate de imigraţie1. Implementarea la nivel naţional a formatului unic de permis de reşedinţă pe teritoriul României pentru cetăţenii statelor terţe, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1030/20022. Transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor acquis-ului comunitar în domeniul aziluluiIV. Acorduri de cooperare în domenii relevante semnate sau în curs de negociere cu partea americană1. Acordul între Ministerul Internelor şi Reformei Administrative din România şi Departamentul Energiei al SUA privind cooperarea în prevenirea traficului ilicit cu materiale nucleare sau radioactive, semnat la Bucureşti, la 15 septembrie 20082. Declaraţia între Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) din România şi Departamentul Securităţii Interne din SUA privind principiile de cooperare în vederea întăririi măsurilor bilaterale de securitate pentru călătoriile internaţionale şi cerinţele Programului Visa Waiver, semnată la Washington, la 3 noiembrie 20083. Sunt în curs de finalizare negocierile cu partea americană cu privire la Memorandumul de Înţelegere între Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind activitatea ofiţerilor de securitate de pe aeronave (air marshals).

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ministerul-afacerilor-externe/precizari-mae-referitoare-la-activitatea-consulului-din-cadrul-ambasadei-romaniei-la-ankara