BEST CARS 2009 – mărcile germane domină în competiţia pe modele

BUCURESTI - 11 februarie 2009

Comunicat tip General in Auto

Cea de-a 13-a ediţie a sondajului BEST CARS, organizat de revista “auto motor şi sport”, cea mai citită si influentă revista auto în România, şi-a desemnat câştigătorii. Pe baza a 13 criterii de selecţie, cititorii au ales cele mai bune maşini ale anului 2009.
Unul dintre cititorii care au completat chestionarele inserate în ediţiile lunilor octombrie şi noiembrie 2008 ale revistei “auto motor şi sport” sau on-line va câştiga, prin tragere la sorţi, Marele Premiu, un automobil Suzuki Splash, oferit de Suzuki România.

Mărcile germane BMW, Audi şi Mercedes continuă să domine în competiţia pe modele, în timp ce mărci precum Toyota, Renault, Skoda, Dacia, KIA şi Ford au câştigat încrederea publicului cititor pe anumite criterii.

BEST CARS este un barometru real al pieţei auto româneşti, fiind şi cel mai amplu şi longeviv sondaj de opinie din presa auto românească. La sondajul BEST CARS 2009 au participat 336 de modele, împărţite în 10 categorii. Pe baza a 13 criterii de selecţie prezente în chestionarele incluse în revista “auto motor şi sport”, 5.541 de cititori au ales cele mai bune maşini din fiecare categorie.

“Deosebirea fundamentală a BEST CARS faţă de oricare altă competiţie de gen este că votul aparţine publicului cititor, şi nu jurnaliştilor sau editorilor de presă. BEST CARS este, din acest punct de vedere, dar şi datorită notorietăţii internaţionale, cel mai echidistant şi lipsit de subiectivism sondaj auto.
“«auto motor şi sport» le oferă, practic, cititorilor, în fiecare an, posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile vizavi de prezenţa şi evoluţia pe piaţă a unui model sau a altuia, a unei mărci sau a alteia”, comentează Adrian Drăgan, redactor-şef al “auto motor şi sport”.

VOT A: La clasa “mini”, modelul britanic Mini continuă să fie primul în preferinţele românilor care îşi doresc o maşină urbană cochetă şi cu pedigree. “Clasa mică” reprezintă şi prima surpriză de proporţii. Noua gamă Fiesta/Fusion, ce se va lansa luna aceasta în România, a intrat deja în topul preferinţelor cititorilor “auto motor şi sport”, devansând în clasament modele mai “emoţionale”. VW îşi adjudecă prima poziţie cu tripleta Golf VI/Plus/Jetta, la fel ca în Germania, Portugalia, Norvegia, Suedia, Slovacia, Cehia, Slovenia şi Turcia. BMW Seria 3, Seria 5 şi Seria 7 se regǎsesc pe primul loc în clasele “medie”, “mare” şi “lux”. În categoria modelelor “sport”, Audi R8 câştigă, ca şi în 2008, prima poziţie, iar în urma sa se clasează Porsche 911 Carrera/Turbo şi VW Scirocco.
O a doua surpriză de proporţii este Alfa Romeo 8 C Spider, care câştigă în segmentul destinat modelelor “cabrio”. În categoria “off-road”, asimilată SUV-urilor premium, BMW se clasează pe primele două poziţii, cu noul X6 şi cu X5, în timp ce Audi Q7 închide podiumul.
Clasa “monovolume” îi revine lui Mercedes Clasa B, model care a câştigat şi anul trecut această distincţie şi care, în 2009, s-a mai impus în Italia şi Grecia.

VOT B*: La clasa “mini”, în topul maşinilor pe care românii intenţionează să le cumpere, se află noul Ford Ka, model ce va fi lansat în România luna aceasta. Cu Sandero, Dacia reuşeşte o victorie importantă în segmentul modelelor subcompacte, surclasându-i pe câştigătorii de la VOT A, Fiesta/Fusion şi Mazda2.
În clasa “compactă”, Golf VI îşi întăreşte poziţia cu o nouă clasare pe primul loc, acesta fiind, de altfel, singurul model care câştigă în ambele categorii de VOT. Noul Opel Insignia a cucerit deja inimile românilor, fiind prima opţiune în clasa “medie”, în faţa la fel de noilor Mazda6 şi Honda Accord.
Skoda Superb este prima în preferinţe, surclasând Citroën C6 şi Peugeot 607 în categoria maşinilor mari.
VW Tiguan este cel mai dorit model off-road, dar Ford Kuga şi Mazda CX-7 sunt foarte aproape să-i sufle cununa de lauri.
*La VOT B, nu sunt incluse modele de lux, supersport, cabrio sau produse în serie limitată, considerate aspiraţionale.

Mărcile germane Audi, BMW şi Mercedes au dominat autoritar topurile fiecărei clase în secţiunea dedicată VOTULUI A, ceea ce le confirmă valoarea de mărci aspiraţionale. BMW este lider autoritar la modele cu patru victorii, la care se adaugă şi victoria obţinută de Mini, marca britanică aparţinând concernului german.
“Clasamentul adevărului” este dat de secţiunea VOT B, unde, prin eliminarea modelelor de lux, cabrio, supersport şi a celor produse în serie limitată, se obţine un clasament mult mai apropiat de realitatea pieţei româneşti, unde criterii precum noutatea, raportul preţ/calitate şi preţ/costuri de întreţinere sunt dominante în alegerea publicului. Astfel, în cadrul VOTULUI B, situaţia este complet diferită, pe podium făcându-şi loc mărci cu modele premiante precum Dacia, GM/Opel şi Volkswagen sau Toyota, Ford, Renault, Citroën, Peugeot, Mazda şi Suzuki, cu modele clasate pe locurile doi şi trei.
Rezultatele BEST CARS 2009 mai relevă un fapt interesant, şi anume maturizarea publicului român în alegerile făcute, foarte apropiate de cele ale celorlalţi europeni. La nivel internaţional, BEST CARS se desfăşoară simultan în 17 ţări. Prin acest sondaj, Motor-Presse Stuttgart realizează, prin intermediul publicaţiei “auto motor und sport” şi al revistelor partenere, cel mai amplu proiect de cercetare de pe piaţa auto europeană.

Despre Motor Presse Romania

Despre “auto motor şi sport”

Conform datelor de audienţă furnizate de Studiul Naţional de Audientă (SNA), în ultimele patru valuri, “auto motor şi sport’’ (ams) este cea mai puternică revistă lunară pentru bărbaţi din România. Cu 336.000 cititori/ediţie, depăşeste nu doar orice competitor din segmentul auto, ci si lunarele mai generaliste, de lifestyle, adresate bărbaţilor.

Despre Motor-Presse România
Motor-Presse România este unul dintre principalele grupuri editoriale ale revistelor de interes special din România. Compania deţine un portofoliu bine determinat de titluri pe sectorul auto-moto, prin “auto motor şi sport”, “UNIVERS MOTO”, “lastauto omnibus”. Motor-Presse România publică, de asemenea, şi revista de popularizare a ştiinţei “GEO”. Cu targetul şi politica editorială internaţională adaptate perfect cititorilor români, Motor-Presse România reuşeste să ofere reviste de înaltă calitate atât cititorilor, cât şi clienţilor de publicitate.

Motor-Presse International / Motor-Presse Stuttgart
Motor-Presse Stuttgart este unul dintre principalele grupuri editoriale ale revistelor de interes, cu activitate în 16 ţări. Grupul publică “auto motor und sport”, “MOTORRAD”, “connect”, “Men's Health”, “Mountain Bike” şi multe alte reviste cu subiecte cum ar fi autovehicule, electronice, telecomunicaţii, lifestyle, sport si recreere. Grupul publică mai mult de 150 de titluri distincte la nivel global. Venitul companiei Motor-Presse Stuttgart s-a ridicat la 360 de milioane de euro în 2007, 46% din sumă provenind din vanzările internaţionale. Acţionariatul Motor-Presse Stuttgart este compania de editare si tipărire Gruner + Jahr, cel mai mare editor de reviste european. Gruner + Jahr editează peste 285 de reviste şi ziare, însoţite de variante web, în 20 de ţări.


Carmen Cristache
Marketing Manager Motor-Presse Romania
carmen.cristache@motorpresse.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/motor-presse-romania/best-cars-2009-marcile-germane-domina-in-competitia-pe-modele