As is When – Boom-ul graficii britanice în anii ‘60

BUCURESTI - 10 septembrie 2004

Comunicat tip General in Arta & Entertainment

În cadrul Festivalului UK_RO 2004, British Council şi Muzeul Naţional de Artă al României vă invită la vernisajul expoziţiei As is When – Boom-ul graficii britanice în anii ’60, care va avea loc joi, 16 septembrie, ora 18.00, la Muzeul Naţional de Artă al României, Sălile Kretzulescu.

Expoziţia va fi deschisă pentru publicul bucureştean în perioada 17 septembrie – 2 octombrie. Programul de vizitare al expoziţiei este: miercuri – duminică 11.00 – 19.00, luni şi marţi închis.

As is When – Boom-ul graficii britanice în anii ‘60

Expoziţia s-a deschis în premieră în România la Muzeul de Artă din Constanţa şi va fi itinerată în Iaşi (6 – 24 octombrie, Palatul Culturii), Timişoara (1 – 10 noiembrie, Facultatea de Arte) şi Cluj (17 – 30 noiembrie, Biblioteca Judeţeană O. Goga).

"As is When" este de fapt titlul unei serii de 12 serigrafii, creată de Eduardo Paolozzi în 1965, recunoscută astăzi drept prima capodoperă a genului. Ea este inspirată din viaţa şi opera filosofului Ludwig Wittgenstein.

Peste 50 de lucrări de grafică (serigrafii, gravuri, litografii şi colaje) ale lui Eduardo Paolozzi, David Hockney, Richard Hamilton, Patrick Caulfield şi Allen Jones sunt reunite în expoziţie.

Pe lângă lucrările imprimate pe hîrtie, expoziţia cuprinde serigrafie pe plexiglas din seria "Fragmente" din 1965 de Bridget Riley - artista ale cărei lucrări bazate pe iluzii optice au lansat o nouă modă vestimentara; serigrafie pe acetat din seria "Clip-O-Matic" de Joe Tilson din 1967-69 şi multiplurile în relief "Guggenheim" de Richard Hamilton din 1970.

Contemporani iluştri din domeniul artelor plastice vă vor ajuta să descoperiţi o imagine mai completă a unei perioade explozive din istoria recentă. O perioadă care a consacrat Londra drept capitala absolută a tinerei generaţii, liberă de prejudecăţi, plină de energie, gata să demoleze regulile sociale. O perioadă care a transformat cultura de consum în cultură POP, fenomenul în care moda şi succesul comercial al artei tinere devin sinonime.

Expoziţia este însoţită de proiecţii de film şi alte programe conexe despre care puteţi afla detalii la www.britishcouncil.ro/arte/visualarts sau la Muzeul Naţional de Artă al României, Secţia Educaţie, Relaţii Publice şi Proiecte Culturale, la tel: 314.81.19.


Festivalul UK_RO 2004 promovează identitatea şi diversitatea culturală a Românei şi a Marii Britanii printr-un program de evenimente care au loc pe parcursul anului 2004 în cele două ţări. Pentru mai multe informaţii despre festivalul UK_RO 2004 şi programul evenimentelor în România şi în Marea Britanie vizitaţi www.uk-ro.net.

British Council
Calea Dorobanţilor 14Bucureşti 010572, România
Telefon 307.96.00
Fax 307.96.01
Email: bc.romania@britishcouncil.ro
Web: www.britishcouncil.ro

British Council oferă oamenilor de pretutindeni o deschidere către educaţia şi creativitatea britanică şi stabileşte relaţii durabile între Marea Britanie şi alte tări. Pentru mai multe informaţii despre activitatea British Council în România vizitaţi: www.britishcouncil.ro

Despre Muzeul National de Arta al Romaniei

Perioada: 17 septembrie – 2 octombrie
Locul: Salile Kretzulescu
Muzeul Naţional de Artă al României
Calea Victoriei 49-53
Programul muzeului: Miercuri - Duminică 11 - 19 (mai - septembrie), 10 - 18 (octombrie - aprilie)


Raluca Bem Neamu
raluca@art.museum.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/muzeul-national-de-arta-al-romaniei/as-is-when-boom-ul-graficii-britanice-in-anii-60