Piata tamplariei termoizolante

BUCURESTI - 21 iunie 2007

Comunicat tip General in Constructii

Producatorii de tamplarie au estimat ca piata tamplariei termoizolante va creste in medie cu 24% in 2007

Conform unui studiu de piata desfasurat de compania Neomar Consulting pe un esantion reprezentativ de firme producatoare de tamplarie termoizolanta, respondentii au estimat ca piata tamplariei termoizolante si implicit achizitiile de profile din PVC si aluminiu vor creste in medie cu 24.2% Dintre acestia, 64% au estimat o crestere ponderata sub 25% a afacerii lor in 2007 fata de 2006 in timp ce 27% din companiile intervievate au estimat o crestere optimista cifrata intre 25%-50% in 2007.

Piata tamplariei termoizolante se aproprie de maturitate.

Desi pe piata exista un numar de peste 40 de marci de profile din PVC si mai mult de 20 de marci profile din aluminiu, piata incepe sa se cristalizeze. Astfel, primele 8 marci de profile din PVC detin impreuna 76% din piata in timp ce pe piata tamplariei din aluminiu, primele 6 marci de profile detin cca. 83% din piata, cu mentiunea ca primii 2 furnizori detin impreuna cca. 55% din piata.

Tamplaria din PVC au detinut 73% din piata anului 2006

Gratie utilizarii preponderente a tamplariei din PVC in cadrul constructiilor rezidentiale, circa 73% din piata profilelor pentru tamplarie termoizolanta este detinuta de catre profilele din PVC, urmate de profilele din aluminiu (26.2%). Aceste doua tipuri de profile detin peste 99% din totalul pietei, restul (lemn, otel) inregistrand cote de piata foarte reduse. Nu au fost luate in calcul ferestrele clasice, care nu sunt dotate cu geam termoizolant.
Comparativ cu anul 2005, ponderea profilelor (si implicit a tamplariei) din PVC a crescut cu 3.8%, in timp ce ponderea profilelor si a tamplariei din Aluminiu a scazut cu 2.8%. Acest lucru poate fi motivat de pretul mic al profilelor din PVC, care au stimulat cererea. mai mare al tamplariei din aluminiu comparativ cu cea din PVC.

Ferestrele realizate din profile din PVC tricamerale sunt cele mai vandute

In ceea ce priveste tamplaria PVC sistemele de profile tricamerale sunt in continuare cele mai utilizate (45%), acest aspect fiind datorat in principal faptului ca sunt cele mai accesibile profile din punct de vedere financiar. Ponderea profilelor tricamerale a scazut considerabil in 2006 (-11% fata de anul 2005), in favoarea profilelor cu 5 camere, a caror pondere a crescut cu cca. 9% in ultimele 12 luni. In anul 2006 aproximativ 29% dintre consumatori au optat pentru tamplarie pentacamerala. Ponderea profilelor cu 4 camere a ramas relativ neschimbata (22%). Celelalte tipuri de sisteme sunt din ce in ce mai putin cautate.

Sistemele batante cu si fara rupere termica sunt cele mai vandute sisteme din ALUMINIU, ocupand jumatate din piata.

In anul 2006 cele mai vandute sisteme de aluminiu au fost cele batante cu rupere termica (cca. 26%), urmate in de-aproape de sistemele batante fara rupere termica (cca. 24%). Sistemele batante au reprezentat 50.2% din piata profilelor din aluminiu in anul 2006. Sistemele glisante ocupa si ele o parte semnificativa din totalul pietei (33.4%), ponderea acestor sisteme fiind sensibil in crestere de la un an la altul.

Ca si in anul 2005, si in 2006 piata a fost dominata de producatori mici de tamplarie

In urma cercetarilor Neomar Consulting a reiesit faptul ca piata este inca dominata de micii producatori de tamplarie, care au o capacitate de productie lunara de pana la 250 m2 (24.4% din totalul producatorilor intervievati). Aceasta capacitate de productie permite confectionarea tamplariei pentru a dota 2 apartamente cu 3 camere + dependinte pe zi.

Aproximativ 22% din totalul producatorilor de tamplarie au o capacitate lunara de productie intre 250-500 m2/luna, cca. 6% pot produce intre 500-750 m2/luna , si cca. 30% au capacitati de productie mai mari de 750 m2/luna. Numarul producatorilor de tamplarie cu o capacitate de productie mai mare de 750 m2/luna a crescut cu cca. 10% fata de anul trecut.

Aproximativ 29% dintre companiile producatoare de tamplarie au mai putin de 10 angajati permanenti (-15% fata de anul 2005), si cca. 51% au intre 10-50 angajati permanenti (+8% fata de anul 2005). Aproximativ 18% din totalul companiilor au peste 50 de angajati permanenti (+ 8% fata de anul 2005).

Slaba informare este una din principalele probleme cu care se confrunta piata. Doar cca. 67% din producatorii de tamplarie cunosc criteriile de delimitare a claselor de calitate a profilelor din PVCconform standardului SR-EN 12608

Aproximativ 82% din totalul respondentilor cunosc faptul ca piata profilelor din PVC se imparte in functie de clase de calitate, dar cca. 33% dintre ei nu cunosc criteriul de delimitare a claselor de calitate. Subliniem insa faptul ca ponderea producatorilor de tamplarie care cunosc criteriul de delimitare a claselor de calitate (in functie de grosimea peretilor exteriori) este mai mare cu cca. 20% fata de anul 2005, ceea ce demonstreaza o informare din ce in ce mai buna a lor.

Studiul realizat de NEOMAR Consulting a constat intr-un sondaj de opinie “business to business”, pe un esantion de 512 de producatori de tamplarie PVC si Aluminiu care isi desfasoara activitatea in cele mai importante 20 de orase din Romania.

Despre Neomar Consulting SRL

Neomar Consulting este o firma dinamica de consultanta in marketing, infiintata la inceputul anului 2004, avand in componenta o echipa experimentata de consultanti in marketing. Compania este specializata indeosebi pe cercetarea pietei materialelor de constructii. Mai multe informatii despre companie sunt disponibile la www.neomar.ro.

NEOMAR Consulting
Adresa: B-dul C-tin Brancoveanu, Nr. 8, Bl. B2, Apt. 12, sector 4, Bucuresti
Tel: 021-332.33.10 / 332.57.07
Mobil: 0722.697.705
Fax: 031-404.46.48 / 021-332.33.10
office@neomar.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/neomar-consulting-srl/piata-tamplariei-termoizolante