Cele mai “active” banci din media autohtone

BUCURESTI - 13 iulie 2010

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

Fisiere atasate:

68657-mediaiq-banci.pdf

Când vine vorba de cota de piata a bancilor din România - calculata pe baza activelor – si de
mediatizarea acestor branduri în media autohtone, rezultatele nu sunt foarte surprinzatoare.
Cel putin nu în ceea ce priveste primele doua pozitii.

Cele mai “active” banci din media autohtone

Clasamentul publicat la începutul acestei luni de Banca Nationala a României (BNR)
situeaza BCR si BRD în fruntea clasamentului, cu o cota de piata de 19,10%, respectiv 14%.
Topul a fost realizat pe baza activelor (volumul creditarii) înregistrate anul trecut de bancile
din România. Ultima pozitie este ocupata de ING Bank, cu o cota de piata de 3,4%.

MediaIQ a pus în balanta rezultatele financiare oferite de Banca Nationala cu cele care
privesc notorietatea în media autohtona a acestor branduri din domeniul bancar.

Monitorizarea a fost realizata în perioada 7 ianuarie - 12 iulie si a inclus 647 de surse media
(bloguri, agentii de presa, variantele online ale celor mai importante publicatii nationale si
locale, dar si ale principalelor televiziuni). Conform analizelor MediaIQ, cel mai vizibil
brand din domeniul bancar în presa româneasca este BCR, cu 3.699 de aparitii în 183 de
surse media. Parte a grupului austriac Erste Bank, BCR este urmat îndeaproape de BRD, cu
3.352 aparitii în 163 surse media. Cele doua banci acopera aproximativ 40% din totalul
articolelor scrise în media autohtona în ultimele sase luni.

Interesant este faptul ca daca în clasamentul BNR, Volksbank este a treia cea mai “activa”
banca din România (6,6%), nu acelasi lucru se întâmpla si în “paginile” presei. Banca de
origine austriaca detine ultima pozitie cu doar 548 de articole si o cota de piata de
aproximativ 3%.

Medalia de bronz o câstiga Raiffeisen, care a înregistrat în ultimele sase luni mai bine de
2.353 de materiale, în 141 de surse media. Brandul este urmat de ING Bank, cu 2.344 de
aparitii în 151 surse.

La capitolul notorietate în mass-media autohtona, majoritatea brandurilor din domeniul
bancar au pierdut teren fata de perioada precedenta monitorizarii. Cele mai mari pierderi leau
înregistrat Alpha Bank (14,6%), Volksbank (14,5%) si BCR (12,7%). Pe scurt, înseamna
ca în perioada mentionata, aceste branduri s-au regasit mai putin în sursele media autohtone.
Cresteri spectaculoase au înregistrat CEC Bank (26,6%) si Unicredit Tiriac Bank (24%).

Topul celor mai active publicatii – domeniul bancar
Când vine vorba despre acoperirea a brandurilor din domeniul bancar în sursele media, cea
mai “activa” publicatie este Ziarul Financiar, cu 2,761 de articole. Cotidianul de business
este urmat îndeaproape de Wall-Street.ro (1.180 materiale), Curierul National (709) si
Financiarul (705).

În cazul publicatiilor generaliste, cea mai activa publicatie, în perioada monitorizata, a fost
Hotnews cu 643 de articole de presa. Cotidianul online este urmat de România Libera (609)
si Evenimentul Zilei (275).

Monitorizarea a fost realizata în perioada 07 ianuarie - 12 iulie 2010. S-au luat în calcul 647
de surse media (variantele online ale celor mai importante publicatii, televiziuni, cât si cele
mai importante bloguri, siteuri generaliste sau agentii de presa).

Despre new media Agency

MediaIQ este singurul serviciu de media intelligence din România care oferă clienților săi o perspectivă clară asupra brandurilor lor. MediaIQ reprezintă o integrare a tuturor surselor din care provine informaţia, accesul la mii de publicaţii, posturi TV sau radio, bloguri, site-uri sau reţele sociale.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să o contactați pe Andreea Lupu, PR Executive MediaIQ