Visualart Challenge - competitie de valoare pentru creativii din Romania

BUCURESTI - 22 octombrie 2010

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Visualart.ro, cea mai mare comunitate de artisti din Romania, revine in 2010 cu o noua editie Visualart Challenge. Provocand participantii sa creeze pe tema 'Viteza', se ofera libertate totala atat in interpretarea temei, cat si in alegerea mediului de lucru, pentru creativitate fara limite.

Cu 10 ani de existenta, Visualart.ro este cea mai puternica comunitate online de artisti vizuali din Romania. Juriul este alcatuit dintr-o echipa de sase creativi, majoritatea membri activi ai comunitatii: Eric Desideriu - Creative Director Travian, Mihai Popa - Creative Director Psalmplasma, Ghica Popa - Creative Director Punct Advertising, Sorin Bechira - Creative Director X3 Studios, Radu Ceuca - Web Art Director Vitrina Advertis-ing si Radu Popescu, fost Art Director Cohn & Jansen, acum Freelancer.

Visualart Challenge - competitie de valoare pentru creativii din Romania

“Ca si la prima editie, am vrut sa oferim participantilor libertate totala de exprimare. De aici vine o mare provocare pentru juriu, care trebeuie sa evalueze in egala masura foto-grafii, animatii sau sculpturi. Acesta este motivul pentru care am invitat specialisti cu o experienta variata pentru a face parte din juriu – de la graficieni afirmati pe piata interna-tionala, pana la directori de creatie in agentii de publicitate renumite. In acelasi timp, in aprecierea lucrarilor accentul se pune pe 'puterea elementelor emotionale si narative ale lucrarii', pe creativitate. Asteptam prin urmare idei uimitoare si deja se anunta multe intepretari curajoase ale temei – de la interpretari aritstice ale vitezei luminii, la creaturi mitologice intr-un sprint curajos,” explica Marius Dascalu, managerul Visualart Chal-lenge.

Un element unic al concursului este ideea de comunitate. Astfel, participarea nu in-seamna doar inscrierea lucrarilor in forma finala, toate ideile sunt prezentate pe forum, discutate si analizate de membrii Visualart.ro. Se urmareste pe de o parte stimularea colaborarii in interiorul comunitatii si a interactiunilor constructive intre membrii acesteia. Pe de alta parte, prin feedback-ul constant oferit pe parcursul dezvoltarii lucrarilor, se doreste ridicarea acestora la un nivel calitativ cat mai inalt.

Prin valoarea premiilor se doreste atragerea unor creativi importanti, astfel incat nivelul competitiei sa fie cat mai ridicat. Valoarea totala a premiilor va fi de 4000 Euro, cu locul I recompensat cu 2500 Euro, locul II – 1000 Euro si locul III – 500 Euro.

Asa cum o arata experienta anului trecut, Visualart Challenge este si o sansa de afir-mare pentru tinerii artisti. Lucrarea castigatoare din 2009, apartinand lui Segiu Lazin, a fost imaginea unor serii de concerte apartinand formatiei Urma. Artistul Alexandru Mirea, in urma sculpturii “BMW Cocor” cu care a obtinut locul al doilea, a fost contractat pentru o serie de lucrari in decursul acestui an. In 2010 o serie de parteneri media de valoare vor aduce un plus de vizibilitate pentru participantii cu lucrari de exceptie.

Tot pentru sustinerea tinerilor artisti s-a pregatit si o serie de Wokshop-uri Visualart a fost pregatit si Workshop-ul Visualart. O serie de profesionisti in domeniu vor interac-tiona timp de o saptamana cu 30 de tineri in curs de afirmare, toti selectati pe baza por-tofoliilor personale.

Programul evenimentelor este urmatorul:

20 septembrie - 21 noiembrie: desfasurarea concursului
22 noiembrie - 26 noiembrie: workshopuri tematice
26 noiembrie: festivitatea de premiere
26 noiembrie - 3 decembrie: expozitie best works

Despre new media Agency

Gealan si Astra Asigurari sustin Visualart Challenge 2010, in timp ce BMW a fost alaturi de competitie inca de la prima editie, in 2009.
Tel: 0722.139.931
Mail: paula.rusu@2fresh.ro
paula.rusu@2fresh.ro