Cele mai vândute mașini din România, în 2012

Bucu - 10 ianuarie 2013

Comunicat tip General in Auto, Banci / Asigurari, Media / Publicitate

Anul trecut s-au vândut în România nu mai puțin de 325 modele diferite de autoturisme, inclusiv unele versiuni de caroserii, dar și van-urile de maximum 8 persoane, pe care importatorii le-au introdus în categoria autoturisme. Un număr-record de SUV-uri s-au aflat în oferta dealerilor.
În total, după primele statistici ale Ministerului Afacerilor Interne, la finalul anului 2012 au fost cumulate 66.436 de autoturisme noi înmatriculate pe teritoriul României, iar cel mai vândut automobil din România a fost din nou Dacia Logan

Anul trecut s-au vândut în România nu mai puțin de 325 modele diferite de autoturisme, inclusiv unele versiuni de caroserii, dar și van-urile de maximum 8 persoane, pe care importatorii le-au introdus în categoria autoturisme. Un număr-record de SUV-uri s-au aflat în oferta dealerilor.

În total, după primele statistici ale Ministerului Afacerilor Interne, la finalul anului 2012 au fost cumulate 66.436 de autoturisme noi înmatriculate pe teritoriul României, iar cel mai vândut automobil din România a fost din nou Dacia Logan (cu 11.255 unități). Nici următoarele locuri din clasament nu sunt o surpriză, Skoda Octavia (3.974 exemplare) și Dacia Duster (3.580) completând podiumul unui Top 3 al celor mai cumpărate mașini. Din păcate, volumul în care s-au vândut acestea este foarte mic, piața înregistrând o scădere de aproximativ 18%, în comparație cu cele 81.700 de autoturisme înmatriculate anul trecut. O situație interesantă se înregistrează pe locurile 5 și 6, unde 2 modele (Ford Fiesta și Focus) au un total de mașini vândute egal, și se află la foarte mică distanță de locul 4 (VW Golf). VW Golf este liderul hatchback-urilor compacte, Ford Fiesta este cel mai vândut supermini, iar Ford Focus se vinde în două versiuni de caroserie, hatchback și sedan.

Cea mai vândută clasă a fost clasa B, dacă încadrăm Dacia Logan aici, așa cum este normal, pe locul al doilea fiind clasa compactă, care este și cea mai vândută clasă la mașini din import. O informație interesantă este legată de numărul de modele disponibile pe piață: din cele 317 modele, segmentul SUV-urilor coduce detașat cu 67 de modele de autoturisme distincte, aflate în showroom-uri, comparativ cu restul claselor unde sunt aproximativ 40 de modele în fiecare (în cele mai populare).

Pe segmente, liderii sunt, în genmeral, mașini care au condus și în anii trecuți, dar există și situații noi, unde modele nou-lansate au devenit best-seller.

În clasa A, cea mai mică, este un astfel de exemplu, unde VW Up a depășit la limită Toyota Aygo, dar și Chevrolet Spark.

În segmentul Supermini (B), Dacia Logan conduce detașat, dar pe locul al doilea și lider la modele de import se află Ford Fiesta, un hatchback care a urcat în clasament în acest an.

În clasa compactă (C), pe prima poziție, detașat, se află notchback-ul Skoda Octavia, urmat însă de cele două modele concurente, VW Golf și Ford Focus, aflate la egalitate.

La clasa medie (D), liderul este unul tradițional deja, VW Passat, același de ani buni, semn că românii care vizează acest segment sunt mai tradiționaliști.

O clasă mai sus, în segmentul dedicat executivelor (E), pe prima poziție se află BMW Serie 5, însă Skoda Superb, aflată la limita dintre clasele medie și mare  ar deveni lider dacă ar fi acceptată.

În fine, clasa F, a limuzinelor de top este condusă de Audi A8, detașat, cu un volum aproape dublu față de următoarele clasate. În completare, tot un Audi, de data aceasta A7, conduce segmentul Grand Tourer – elor.

Într-unul dintre cele mai populare segmente ale momentului, cel al SUV-urilor (inclusiv crossovere), liderul incotestabil Dacia Duster este urmat de un automobil de mici dimensiuni, Suzuki SX4, care a reușit să detroneze nume mai titrate, precum VW Tiguan.

De asemenea, la MPV-uri, o nișă tot mai populată, avem un new-entry, Dacia Lodgy, care s-a instalat confortabil pe primul loc. Aici trebuie menționat și Ford B-Max, care deși se află doar pe locul al treilea, are doar 5 luni de vânzări.

Încheiem rezultatele pe clasele de turisme cu segmentul sport, care cuprinde toate modelele ce au un caracter sportiv (coupeuri, roadstere, cabrio). Lider aici este VW Scirocco, urmat la foarte mică distanță de BMW Z4.

O mențiune specială despre clasa minibus-urilor și utilitarelor de pasageri, unde VW Caddy se află pe prima poziție, iar Dokker a urcat deja pe locul 3.

Informații detaliate și analize pe fiecare segment, inclusiv ierarhii complete ale acestora veți putea găsi în zilele viitoare pe Autobis .ro. De asemenea, vom publica statistici detaliate priind mărcile premium.

Taguri: AUTOBISNEWSWORK
Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/newswork/cele-mai-vandute-ma-ini-din-romania-in-2012