Legatura dintre diabet si alimentatie

BUCURESTI - 5 februarie 2014

Comunicat tip General in Sanatate

Pentru diabetul insulino-dependent (tip 1), alimentaţia recomandată este aceeaşi ca şi pentru populaţia generală. Prin urmare, nu putem vorbi de "un regim pentru diabet ": doar o dietă echilibrată este compatibilă cu tratamentul.

Pentru diabetul insulino-dependent (tip 1), alimentaţia recomandată este aceeaşi ca şi pentru populaţia generală. Prin urmare, nu putem vorbi de "un regim pentru diabet ": doar o dietă echilibrată este compatibilă cu tratamentul. Dar, pacientul trebuie să evalueze cantitatea de carbohidraţi ingerată şi să administreze doza corectă de insulină.

Modificări în consumul alimentar sunt deseori necesare, în special în ceea ce priveşte obiceiurile care au dus la excesul de greutate şi la diabet. Este într-adevăr cunoscut faptul că efortul dietetic creşte sensibilitatea celulelor adipoase la acţiunea insulinei. Prin urmare, pierderea in greutate este primul tratament pentru diabetul de tip 2.
Urmăriţi alimentaţia
Dacă sunteţi în cauză, un dietetician va estima împreună cu dumneavoastră (şi cu ajutorul unui "jurnal alimentar", pe care îl va organiza timp de câteva săptămâni), cantitatea şi calitatea alimentaţiei. Dieteticianul vă va ajuta să vă corectaţi greşelile şi vă va arată cum să vă echilibraţi mesele, cum să vă schimbaţi modul de preparare a produselor alimentare, sau cum să descifraţi eticheta unui produs. O bună cunoaştere a celor mai importante grupe de alimente, clasificarea de substanţe nutritive şi rolurile lor, nevoile nutritive, utilizarea de legume şi fructe în lupta împotriva excesului de greutate vă va permite apoi să pierdeţi în greutate uşor şi durabil, mănâncând bine.

Pentru diabet de tip 2, singura problemă reală este de a manca mai puţin decât vă cere apetitul pentru a reduce grăsimea.

Cele 10 principii de bază

- Reduceţi aportul mediu de calorii şi limitaţi aportul de grăsimi (lipidele sunt de 2-3 ori mai calorice decat glucidele), dacă sunteţi supraponderali.
- Evitaţi sau limitaţi zaharurile (alimentele cu gust dulce, cum ar fi zahărul, mierea, deserturile, băuturile răcoritoare), dar consumaţi carbohidraţi (pâine şi produse care conţin amidon),.
- Preferaţi grăsimile nesaturate (peşte, uleiuri vegetale ...) în defavoarea grăsimilor saturate.
- Respecta-ţi cele trei mese pe zi.
- Selectaţi carnea slabă şi mâncaţi peşte de 2-3 ori pe săptămână.
- Cunoaşteţi alimentele cele mai calorice şi să evitaţi-le, consulta lista cu continutul caloric al alimentelor de aici.
- Aflaţi echivalenţe, deoarece acestea vă permit să variaţi felurile de mancare înlocuind un aliment cu altul.
- Acordaţi atenţie grăsimilor "ascunse", învăţaţi să le recunoaşteţi: o prăjitură conţine zahăr, dar conţine de asemenea şi grăsimi, carnea roşie nu are decât proteine, ci şi multe grăsimi saturate, etc.
- Mâncaţi echilibrat, faceţi o dietă, evitaţi gustările dintre mese, şi serviţi ca model pentru întreaga familie, deoarece acest stil de viaţă este pentru toată lumea!
- Reduceţi cantitatea de grăsimi din dietă prin evitarea alimentelor prăjite şi reduceţi alcoolul şi sarea.

Despre nichiduta

Cu drag pentru cei mici.