Orange şi WWF lansează, în premieră naţională, eticheta ecologică pentru telefoane

BUCURESTI - 14 decembrie 2010

Comunicat tip General in IT&C, ONG, Social

Orange şi WWF (World Wide Fund for Nature) anunţă lansarea în premieră naţională a unui sistem de etichetare ecologică care evaluează performanţa de mediu a telefoanelor. Sistemul de etichetare este similar celor folosite pentru automobile sau pentru alte aparate electrocasnice, dar este o noutate pe piaţa de telecomunicaţii din România.

Pe lângă caracteristicile tehnice, preţ sau design, cei care doresc să îşi achiziţioneze un nou model de telefon vor putea de acum înainte să facă selecţia şi în funcţie de impactul aparatului asupra mediului. În magazinul online Orange, la secţiunea terminale, clienţii pot afla, de exemplu, care sunt emisiile de CO2 generate de un anumit model, ce eficienţă energetică are acesta, în ce măsură poate fi reciclat sau care sunt eforturile făcute de producători pentru a limita folosirea substanţelor periculoase care pot prezenta un risc pentru oameni şi mediu.

 

Evaluarea telefoanelor are la bază 5 indicatori, luându-se, totodată, în considerare principalele etape din ciclul de viaţă al produsului: fabricare, transport, funcţionare. Cei 5 indicatori (,,limitarea emisiilor de dioxid de carbon”, ,,eficienţă energetică”, ,,conservarea resurselor naturale”, ,,reciclare”, ,,producţie eco-responsabilă”) sunt centralizaţi într-unul singur, denumit ,,performanţă de mediu”. Cu cât acest parametru are o valoare mai mare, cu atât telefonul are un impact mai redus asupra mediului. Clienţii pot vedea şi în magazinele Orange, pe eticheta telefoanelor, care este valoarea „performanţei de mediu„. Sistemul de evaluare ia în calcul informaţiile oferite de producătorii de terminale şi este realizat de BIO Inteligence Service , o companie cu experienţă în măsurarea performanţei de mediu.

 

“Prin lansarea proiectului de etichetare ecologică împreună cu World Wide Fund for Nature, una dintre cele mai mari şi eficiente organizaţii internaţionale independente care derulează proiecte pentru conservarea naturii, reuşim să oferim clienţilor Orange şansa de a lua o decizie responsabilă atunci când achiziţionează un nou telefon. De asemenea, iniţiativa reuneşte atât eforturile producătorilor, ale operatorului, dar şi ale clienţilor, pentru ca, pe termen lung, impactul asupra mediului înconjurător să se reducă considerabil.” a declarat, Cătălina Pîslaru, CSR Officer.

 

,,Suntem încântaţi să demarăm acest proiect împreună cu Orange, un partener important al organizaţiei WWF la nivel internaţional. Prin intermediul acestui sistem de etichetare, ne dorim să oferim consumatorilor din România informaţiile de care au nevoie pentru a alege un produs care să afecteze cât mai puţin sănătatea lor şi a mediului. În momentul în care un număr tot mai mare de oameni vor lua decizia de cumpărare în funcţie de impactul produsului asupra mediului, vom fi mai aproape de acea economie verde pe care ne-o dorim”, a declarat Luminiţa Tănasie, director de program al WWF în România.

 

Sistemul de etichete ecologice este disponibil în magazinul online Orange, în variantă extinsă, iar  în reţeaua Orange shop şi în magazinele partenere clienţii vor vedea pe eticheta telefoanelor doar indicatorul „performanţă de mediu”.

 

Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm contactaţi:

Orange, Cătălina Pîslaru, email: csr@orange.ro, tel: +40 744 441 575

 

WWF Programul Dunăre-Carpaţi România, persoană de contact: Ioana Buşilă, Corporate Relations Officer, email: ibusila@wwfdcp.ro, tel: +40 730 098 712 

 

together we can do more

Despre Orange Romania S.A.


despre Orange

Orange este lider de piaţă în România cu 10.398.884 de clienţi şi venituri de 246 milioane de euro în trimestrul al treilea al anului 2010. Orange este parte a grupului Orange-France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 203.4 de milioane de clienţi pe cinci continente.
Orange oferă o gamă extinsă de soluţii de comunicaţii clienţilor săi, atât utilizatori individuali, cât şi companii, de la servicii de bază până la servicii integrate de voce şi date fixe şi mobile.
Mai multe detalii despre produsele şi serviciile companiei sunt disponibile pe www.orange.ro.

despre WWF (World Wide Fund for Nature):

Înfiinţată în anul 1961, WWF este cea mai importantă organizaţie internaţională care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura, prin:
•conservarea diversităţii biologice la nivel mondial;
•utilizarea raţională a resurselor naturale regenerabile;
•reducerea poluării şi a consumului iraţional.
WWF Programul Dunăre-Carpaţi România urmăreşte conservarea mediului natural şi a proceselor ecologice în România şi în regiunea Dunăre-Carpaţi, iniţiind, derulând şi sprijinind proiecte pentru păstrarea diversităţii biologice, a speciilor sălbatice şi ecosistemelor naturale. Detalii la: www.wwf.ro