Întâlnire informală a mediului de afaceri din domeniul transporturilor rutiere cu domnul deputat Lucian ȘOVA, membru în Comisia de industrii și servicii din Parlamentul României.
BUCURESTI - 13 noiembrie 2013
Comunicat tip General in Industrie, Politic, Logistica/Transport
Marţi, 12 noiembrie 2013, ora 10.30, la sediul Confederației PATRONATUL ROMÂN, a avut loc la propunerea reprezentaților federaţiilor şi confederațiilor patronale reprezentative la nivel național şi anume Confederația PATRONATUL ROMÂN, COTAR, CONPIROM, şi UGIR 1903, o întâlnire informală a mediului de afaceri din domeniul transporturilor rutiere cu domnul deputat Lucian ȘOVA, membru în Comisia de industrii și servicii din Parlamentul României.
În cadrul discuțiilor, reprezentanții federațiilor și confederațiilor patronale reprezentative la nivel național, au subliniat situația tot mai grea în care supraviețuiește mediul de afaceri, dar în mod special IMM-urile, necesitatea abordării din punct de vedere politic a unor strategii de dezvoltare pe termen mediu și lung, luarea de urgență a unor măsuri economice.
Arzătoare în aceste momente, sunt câteva acte normative emise prin ordonanță de urgență de către Guvernul României, OG 27/2011 , OG 11/2013 – modificarea pentru 27/2011, OMT 733/2013 , OMT 38/2009 , care prin comisiile parlamentare din cadrul Camerei Deputaţilor, se încearcă deturnarea acestora prin introducerea unor amendamente care, în fapt, nu fac altceva decât să se revină la haosul general din economie, tronat de clientelism, piraterie și evaziune fiscală.
În mod special s-a discutat despre intenția unor grupuri de presiune a așa-zișilor instructori independenți, de modificare a OMT 733/2013 și legalizarea evaziunii fiscale, după principii personale ale acestor contestatari, care de fapt nu au făcut altceva până în prezent decât să fie favorizați de unii funcționari ai Ministerului Transporturilor și să se creadă că ceea ce fac este și legal.
Nici un ordin al Ministerului Transporturilor până în prezent, nu a precizat că aceștia pot desfășura o asemenea activitate singuri, au fost doar colaboratori pentru pregătire practică în cadrul unei școli de conducători auto.
Faptul că, au fost tolerați și favorizați de către unii angajați ai agențiilor ARR județene, de organele fiscale precum și alte organe abilitate la nivel național, asta nu înseamnă că ei au fost în legalitate.
Domnul deputat Lucian ȘOVA, a fost informat de intenția organizațiilor patronale reprezentative de a propune Guvernului României să emită o ordonanță de urgență, scurtă, clară şi concisă referitoare la evaziunea fiscală din orice domeniu de activitate.
Propunerea noastră este prima și cea mai urgentă măsură care poate stopa rapid pirateria și evaziunea fiscală din orice domeniu de activitate, dar în același timp de a aduce urgent bani la bugetul de stat.
S-a discutat și despre faptul că, deși OG 27/2011 a fost modificată în mai 2013, nici până în prezent, Ministerul Transporturilor nu a emis norme de aplicare, deși în 60 de zile trebuia să o facă.
Cum se poate desfășura o asemenea activitate în condițiile în care nici emitentul actului normativ nu îl respectă ? (MT, MAI)
S-au ridicat probleme legate de corelarea activității legislative, a conținutului documentelor dintre Ministerul Transporturilor și în mod deosebit cu Ministerul Afacerilor Internelor, care deși fiecare în parte avizează actele normative emise separat de acestea, conținutul lor nu este corelat. Referire aici s-a făcut la ordinul 733/mai 2013, normele pentru școli de conducători auto și procedura de examinare a MAI cu Ordinul 82/ 2013, examinarea pentru obținerea permisului de conducere .
De precizat că, ambele ministere au obligația de emite acte normative în concordanță cu legislația la nivel european și de a o transpune pe plan național, iar aici precizăm:
- Regulamentul CE 1071/2009 al PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI,
- Regulamentul CE 1072/2009 al PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI,
- Regulamentul CE 1073/2009 al PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI.
S-a discutat despre pirateria și haosul care există în transportul rutier de persoane din zonele limitrofe ale Bucureștiului dar și la nivel național, despre licitația traseelor județene şi despre urgentarea adoptării de urgență a OG 27/2011 prin emiterea de norme și reglementarea activității de transporturi la nivel național. S-a solicitat în acest sens, sprijinul în modificarea actelor normative legate de transportul public în comun, folosirea mijloacelor de transport de mare capacitate, pentru o fluență mai bună a mijloacelor de transport, un confort civilizat pentru călători și totodată evitarea aglomerației în orele de vârf.
S-a solicitat urgentarea măsurilor legislative pentru zona metropolitană București.
S-a solicitat reglementarea activității de taximetrie prin modificarea OG 38/2003, actualizată 2011.
S-a informat de intenția organizațiilor patronale reprezentative la nivel național din transporturi, de a ieși în stradă, pentru susținerea unor principii care au fost acceptate la nivel de discuții până în prezent, promisiunile organelor abilitate nu au fost respectate iar agenții economici nu pot suporta situația foarte grea în care se zbat.
La final domnul deputat Lucian ȘOVA a subliniat că o parte din probleme îi erau cunoscute și caută să găsească soluții, unele din ele au fost prezentate pentru prima dată, o să le analizeze și o să ne informăm reciproc cu modul lor de soluționare, indiferent dacă sunt favorabile sau nu.
Domnul deputat Lucian ȘOVA a solicitat necesitatea de susținere a domniei sale de către patronatele reprezentative la nivel național, în activitatea de elaborare şi îmbunătățire a actelor normative prin venirea cu propuneri și sugestii reale din partea noastră pentru armonizarea unui climat de muncă și de viață așa cum ni-l dorim cu toții.
În final reprezentanții confederațiilor patronale reprezentative la nivel național din transporturi rutiere, au convenit începerea cât mai repede cu putință a demersurilor necesare pentru proteste la nivel național în transporturi, ca urmare a neîndeplinirii de către Ministerul Transporturilor a promisiunilor asumate în dezbaterile din Comisiile de Dialog Social dar și a aleșilor din Parlamentul României în perioada în care erau în campanie electorală.
Gheorghe NAGHIU - Preşedinte