Nu ratati in noul numar al "Suplimentului de cultura" (33/ 9-15 iulie 2005): Emisiunea lui Cristian Tabara – "Parte de carte" – incearca sa depaseasca impasul financiar cu ajutorul editorilor

Iasi - 8 iulie 2005

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Boris Singer, reprezentantul Asociatiei Editurilor cu Profil Pedagogic si Cultural din Romania (AEPC) sustine ca asociatia a incheiat un protocol cu studiourile Media Pro prin care editurile din Romania sint obligate sa plateasca intre 8 si 400 de euro pentru promovarea cartilor in cadrul emisunii "Parte de carte" de pe PRO TV

Realizatorii emisiunii sustin ca nu au fost consultati cu privire la aceasta decizie;
Cristian Tabara, prezentatorul emisunii "Parte de carte" considera ca initiativa AEPC este "hazardata";
Trei dintre cele mai importante edituri din Romania, Rao, Humanitas si Polirom au refuzat sa plateasca bani in schimbul promovarii mediatice, cel putin pentru moment;
La inceputul acestei saptamini, editorii de carte din Romania au primit o oferta de publicitate pentru emisiunea "Parte de carte", realizata de Cristian Tabara la PRO TV. Anuntul ca aparitiile autorilor si semnalarea cartilor se vor face, incepind de pe 24 iulie, contra cost, a nedumerit principalii editori de carte din Romania, cu atit mai mult cu cit comunicatul nu venea din partea realizatorilor emisiunii, ci din partea Asociatiei Editurilor cu Profil Pedagogic si Cultural (AEPC), care anunta astfel parteneriatul incheiat cu studiourile Media Pro. Humanitas, Rao si Polirom au decis sa nu dea curs ofertei de a plati sume cuprinse intre 8 si 400 de euro, cel putin pina la lamurirea situatiei. Pe de o parte, reprezentantul AEPC, Boris Singer, sustine ca lucrurile sint cit se poate de clare: el a cumparat in numele asociatiei timp de antena, deci cei care vor sa aiba carti prezentate trebuie sa plateasca. Pe de alta parte, realizatorul emisiunii, Cristian Tabara, spune ca AEPC s-a hazardat trimitind oferta, dat fiind ca parteneriatul nici nu este inca semnat. Tabara adauga ca, odata cu acest incident, "editurile par sa fi devenit brusc interesate de o emisiune care pina acum functiona prin mecenat";
Boris Singer afirma: "Eu nu puteam face in numele unei edituri emisiunea, si atunci am facut-o in numele Asociatiei Editurilor cu Profil Pedagogic si Cultural (AEPC). Timpul e foarte scurt pina pe 24 iulie, cind ar trebui filmate primele patru emisiuni. Si atunci trebuie gasite edituri, oameni care sa vorbeasca despre o carte 8, 16 minute, sa-i prezentam lui Cristian Tabara din timp materialele. Am impartit emisiunea in mai multe segmente tocmai pentru ca nimeni nu poate sa plateasca o mie de euro pe emisiune. Daca el poate s-o faca acum fara ajutorul nostru, daca gaseste alt sponsor, s-o faca!";
In opinia lui Tabara, "domnul Singer nu are cum sa cumpere un spatiu de antena atit timp cit acel spatiu nu-i apartine". Afirmatia ii este contrazisa insa de directorul Editurii Sigma: "Rolul nostru ar urma sa fie acela de sponsor. Noi am inchiriat, cum ar veni, spatiu publicitar, pe care incercam acum sa-l redistribuim. Dar domnul Tabara isi va alege in continuare invitatii. Pe cit posibil, incercam si sa pastram formatul.";
Singer s-a aratat mirat ca trei dintre cele mai importante edituri din Romania au declinat oferta, fie si doar pentru moment: "Edituri care au avut cel mai mult de profitat de pe urma acestei emisiuni – Rao, Humanitas, Polirom – dau inapoi. Exact cei care ar trebui sa plateasca sint impotriva. Este un paradox! Aceste edituri ar trebui sa plateasca si-n contul emisiunilor care au avut deja loc!".

Despre Polirom

Suplimentul de cultura” este saptaminal de opinii si informatii privind fenomenul cultural, realizat de Editura Polirom in colaborare cu Ziarul de Iasi.

http://www.polirom.ro/supliment.html
Editura Polirom, IASI
B-dul Copou nr. 4, 700506 · CP 266 · Tel & Fax: 0232-214.100, 0232-214.111
office@polirom.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/polirom/nu-ratati-in-noul-numar-al-suplimentului-de-cultura-33-9-15-iulie-2005emisiunea-lui-cristian-tabara-parte-de-carte-incearca-sa-depaseasca-impasul-financiarcu-ajutorul-editorilor