Evolio si Mio isi impart piata de GPS din Romania

BUCURESTI - 20 mai 2009

Comunicat tip General in Tehnologie

Cei doi producatori de sisteme de navigatie prin satelit se afla in topul preferintelor utilizatorilor de GPS, conform unui sondaj comandat de Tehnopol.ro, efectuat in perioada 8-16 aprilie 2009.

Evolio si Mio isi impart piata de GPS din Romania

La nivelul brand-awareness-ului Evolio este marca de GPS cea mai cunoscuta,10% dintre respondenti fiind deja familirizati cu prezenta acesteia pe piata din Romania in timp 9% dintre romani cunosc brandul Mio. Alti mari
producatori ocupa urmatoarele pozitii, respectiv Tomtom cu 6% si Garmin cu 5%, nivel de recunoastere a marcii in fata consumatorului roman de produse IT&C

Alte cifre ale sondajului confirma suprematia celor 2 marci in piata romanesca.
Pornind de la procentul de 39% dintre romani care conduc un autoturism, reprezentand peste 7 milioane de conducatori auto, dintre acestia 18% folosesc un GPS, respectiv peste 1 milion de romani. Dispozitivul fie este proprietate personala fie se afla in dotarea flotei auto de la locul de munca, situatie in care un singur dispozitiv poate fi folosit de mai multe persoane

Astfel, la intrebarea 'ce marca de sistem gps folositi', conducatorii auto au adus producatorul Mio pe primul loc al topului, Evolio trecand de data aceasta pe cea de-a doua pozitie:
-Mio 27%
-Evolio-21%
-Garmin-12%
-Tomtom-10%
-Allview-3%
-Alti producatori-54%

Ca si prezenta pe piata romaneasca a sistemelor de navigatie prin satelit, conform informatiilor furnizate de websiteurile celor 3 companii, Garmin se afla din 2003 in Romania, Mio de la jumatatea anului 2004, in timp
ce Evolio a aparut in cel de-al patrulea trimestru al anului 2007.

In conditiile in care rata de penetrate a dispozitivelor GPS este sub 10% in Romania fata de aproximativ 50% in tarile din vestul Europei, pentru anul 2009, principalii producatori si-au redus estimarile de vanzari
pe fondul situatiei economice instabile. De altfel, puterea scazuta de cumparare a romanilor a redus si preturile dispozitivelor GPS, 90% dintre cumparatori fiind persoane fizice si 10% fiind companii
. Daca in 2008 , un GPS avea un cost mediu de 300 euro
, in 2009 acesta este comercializat la un pret mediu de 150 de euro.

Sondajul Tehnopol a fost efectuat pe un esantion de 1067 respondenti cu varsta de peste 18 ani, la un nivel de incredere de 95%, avand o marja de eroare de +/-3%.

Despre PresaOnline

www.tehnopol.ro
office@tehnopol.ro
office@tehnopol.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/presaonline/evolio-si-mio-isi-impart-piata-de-gps-din-romania