Semnati ca sa nu pierdeti bani!

BUCURESTI - 12 februarie 2008

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Intre 10 si 15 taxe, bonusuri ori discounturi umfla cu aproximativ 40-50% pretul la aproape toate produsele vandute de retelele de hypermarketuri si supermarketuri. Orice furnizor de produse care doreste sa intre in relatii comerciale cu marile lanturi de retaileri este nevoit sa accepte sa plateasca mai multe tipuri de taxe si bonusuri.

Semnati ca sa nu pierdeti bani!

Intre 10 si 15 taxe, bonusuri ori discounturi umfla cu aproximativ 40-50% pretul la aproape toate produsele vandute de retelele de hypermarketuri si supermarketuri. Orice furnizor de produse care doreste sa intre in relatii comerciale cu marile lanturi de retaileri este nevoit sa accepte sa plateasca mai multe tipuri de taxe si bonusuri. Astfel, lista cuprinde, printre altele, taxe pentru listarea fiecarui produs, pentru promotii, pentru deschiderea de noi magazine sau pentru bugetul de marketing al lantului comercial, dar si pentru cataloagele publicate de acesta. Toate pot ridica cu pana la 50% pretul propus initial de catre furnizor.
Acest atentat la buzunar a trecut pana de curand complet neobservat, atat de catre consumatori cat si de catre autoritati. A fost nevoie de cinci europarlamentari pentru a atrage atentia asupra subiectului: Caroline Lucas, Gyula Hegyi, Janusz Wojciechowski, Harlem Désir si Hélène Flautre care au initiat recent o investigatie a Comisiei Europene cu privire la „abuzul de putere” al hypermarketurilor. Cei cinci - care au reusit sa convinga de justetea cauzei lor alti 400 de europarlamentari – sustin ca hyper- si supermarketurile, in mod concertat, practica politici extrem de dure in raport cu furnizorii, impunandu-le acestora o serie de conditii financiare impovaratoare, care duc la scumpirea nejustificata a produselor si la denaturarea mecanismelor de „piata libera”. Sub numele de „comert modern” are loc unul dintre cele mai grave atentate economice ale vremurilor moderne. Carrefour, Cora, Kaufland, Metro, Real, Selgros, Billa, Spar sunt doar cateva dintre retelele – inca nenominalizate de initiatorii proiectului – care vor face obiectul unei investigatii europene.
PrezentOnline.ro a declansat o campanie de presa prin initierea unei petitii care, impreuna cu lista de semnaturi, va fi inaintata autoritatilor competente - Consiliului Concurentei, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, Guvernului Romaniei. Acestora li se va solicita demararea unei investigatii privind practicile comerciale ale marilor lanturi comerciale din Romania.
Si nu uitati: semnand petitia alaturata puteti schimba ceva!
Textul petitiei:

Petitie privind initierea neintarziata a unei investigatii privind practicile comerciale ale marilor lanturi comerciale care activeaza in Romania

Catre: Consiliul Concurentei, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, Guvernul Romaniei

Prezenta Petitie este initiata de catre publicatia electronica www.prezentonline.ro, cu scopul de a atrage atentia opiniei publice si de a cere autoritatilor sa declanseze o ancheta asupra practicilor aplicate de marile lanturi comerciale in raport cu furnizorii de produse. Semnatarii considera ca numarul, cuantumul si natura taxelor impuse de marii retaileri furnizorilor pun in pericol drepturile consumatorilor, generand scumpirea nejustificata a produselor, ceea ce constituie o distorsionare periculoasa a mecanismelor de piata libera si pun in pericol societatea romaneasca, in ansamblul ei.

Intra pe www.prezentonline.ro pentru a semna aceasta petitie.

Despre Prezent

Prezent. Schimba Perspectiva !
Alina Sazon
alina.sazon@gmg.info.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/prezent/semnati-ca-sa-nu-pierdeti-bani